علت باد کردن باطری گوشی

بادکردن باطری گوشی

علت باد کردن باطری گوشی : گاهی ممکن است به دلیل خراب شدن باطری ، گوشیمان دچار مشکل شود و به درستی کار نکند یا به یکباره باطری خالی کند. یکی از مشکلاتی که گاهی برای برخی از باطری ها پیش می آید بادکردن باطری گوشی است. باید بدانید که علت باد کردن باطری گوشی چیست؟ در مقالات قبلی در مورد شارژ باتری گوشی صحبت کردیم .

 چرا باطری گوشی باد می کند؟

علت باد کردن باطری گوشی : دلایل زیادی وجود دارد که سبب می شود باطری گوشی شما باد کند و عملکرد صحیحی نداشته باشد.در صورتی که علت هر چه که باشد این باد کردن باطری گوشی نتیجه جذب اتم های لیتیم به واسطه اتم های سیلیکون می باشد. اما معمایی که هنوز پاسخی برای آن بدست نیامده این است که چه بر سر سیلیکون با لیتیم ها آمده است.

همین موضوع شاید سبب شود که باطری های جدیدی تولید شود که نسل جدیدی از باطری ها با ظرفیت های زیاد باشند.اولین دلیلی که می تواند سبب باد کردن باطری گوشی شود همانطور که پیش تر اشاره کوتاهی کرده ایم این است که اتم های سیلیکون ، اتم های لیتیم را  جذب نموده اند و باطری باد می کند. در نهایت به گونه ی می شود که حجم اتم سیلیکون از مقدار اولیه شان سه برابر بیشتر می شوند و سبب می شود که باطری خراب و نابود گردد.

تاکنون مدیریت ها و تحقیق های زیادی صورت گرفته که دیگر این مشکل برای گوشی ها پیش نیاید ولی صد در صد به نتیجه دست پیدا نکرده اند.

در نهایت پژوهشگران کمبریجی روشی را ارائه کردند که می توان متوجه شد که چه اتفاقی برای اتم های سیلیکونی در ارتباط با اتم های لیتم رخ داده است و موجب می شود که باطری باد کند.

علت باد کردن باطری گوشی : آنها با استفاده از NMR از روشی استفاده کرده اند که بتوانند اتفاق های را که در درون باتری در زمان تماس با سیلیکون با لیتیم اتفاق می افتد را مطالعه نمایند.

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

1.4/5 - (5 امتیاز)

بیشتر بخوانید  همه چیز در رابطه با شارژ باتری گوشی تلفن همراه

نظرات در مورد : علت باد کردن باطری گوشی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    بالای 4 بار باتری خریدم ، همشون باد میکردن
    گوشیم نوت 4 هست که با جستجو از فروشگاه فارس مارک تونستم با گارانتی بخرم
    باتری تقویت شده با شش ماه گارانتی تعویض حتی باد کردن !
    از وقتی خریدم تا الان 2 ماه حتی باتری کیفیتش هم کمتر نشده !
    بنظر من باید باتری رو با گارانتی خرید …