علاقه افراطی به شبکه های اجتماعی عامل رژیم های خطرناک!

علاقه افراطی به شبکه های اجتماعی عامل رژیم های خطرناک!

مطالعات نشان داده اند که وابستگی احساسی بانوان به شبکه های اجتماعی میتواند منجر به ادراک ضعیف آنان از بدنشان و همچین دنبال کردن رژیم های خطرناک شود.
مطالعه ای صورت گرفته که شامل 128 زن هم سن میشد که یک بررسی آنلاین راجع به عادات خوردن و وابستگی احساسیشان به شبکه های اجتماعی را به اتمام رسانده بودند – مانند این که چقدر از زمان خود را در سایت های شبکه های اجتماعی صرف میکردند و همچنین تعداد دوستانشان در شبکه های اجتماعی- و این که آیا آن ها اندامشان را با اندام دوستانشان در عکس هایی که به اشتراک میگذارند مقایسه میکردند یا خیر.
WebMD.com گزارش داد که این مطالعه نشان داد که کسانی که وابستگی احساسی بیشتری به فیس بوک داشتند، بیشتر اندامشان را با اندام دوستان مجازیشان مقایسه میکردند و بیشتر به رژیم های خطرناک روی می آوردند.
با این حال، مطالعات نشان میدهد که کسانی که از شبکه های اجتماعی برای مقایسه اندامشان استفاده نمیکردند کمتر درگیر اندامشان در عکس ها بودند و کمتر نیز به رژیم های خطرناک روی می آوردند.
این مطالعه که توسط مدرسه پزشکی دانشگاه کالیفرنیای شمالی انجام شده بود، در مجله بهداشت نوجوانان به چاپ رسید.
نویسنده اصلی این مقاله، استفانی زرواز نوشت :” من فکر میکنم شبکه های اجتماعی میتواند ابزار مفیدی برای پرورش پشتیبانی اجتماعی و ارتباط با دوستان و خانواده باشد. و اگر شما چنین پشتیبانی را از طریق این سایت دریافت میکنید، کمتر احنمال این وجود دارد که از این طریق نگران سایز اندامتان شوید. ”
او اضافه کرد :” اما اگر از آن برای اندازه گیری و مقایسه بدنتان با دیگران استفاده میکنید، شبکه های اجتماعی میتواند ابزار خطرناکی برای کشاندن شما به سمت رژیم های اشتباه نیز باشد.”

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  شبکه های اجتماعی چه آینده ای خواهند داشت؟

نظرات در مورد : علاقه افراطی به شبکه های اجتماعی عامل رژیم های خطرناک!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *