عدم تعلق ارز دولتی به گوشی های تلفن همراه!

ارز دولتی

ارز دولتی | یکی از موضوعاتی که اخیرا سبب شده بود برخی از وارد کنندگان گوشی های هوشمند در تهران دست به اعتراض بزنند، مسئله ی واردات گوشی ها با ارز آزاد بود. بسیاری از واردکنندگان این روزها هیچگونه صرفه ی اقتصادی ندارند که بتوانند با استفاده از آن از سایر کشورها کالایی را وارد ایران نمایند و یکی از این کالاها گوشی های تلفن همراه می باشد که دولت در این خصوص وعده هایی را به واردکنندگان داده بود اما گویا امروز دیگر خبری از آن وعده ها نیست!

واردات گوشی های تلفن همراه

مجتبی خسرو تاج، رییس سازمان توسعه تجارت با بیان این موضوع که واردات گوشی های تلفن همراه با ارز 4400 تومانی امکان ندارد، گفت که واردکنندگان گوشی های هوشمند می توانند ارز موردنیاز خود را از طریق سامانه نیما و از بخش ارز صادراتی تهیه نمایند. رییس سازمان توسعه تجارت در گفت و گوی خبری خود ضمن بیان این مطلب تاکید نمود که در گروه بندی کالایی که اواخر تیرماه صورت پذیرفت گوشی تلفن همراه از گروه 2 به گروه 2 کالایی انتقال پیدا کرد:

تصمیم بر این شد تا افرادی که تصمیم دارند گوشی تلفن همراه وارد نمایند ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه نیما تهیه کنند.

ایشان در ادامه ی سخنان خود افزود:

در این سامانه صادر کنندگان کالاهای غیر پتروشیمی و فولادی با نرخ رقابتی ارز، می توانند صادرات خود را عرضه نمایند و وارد کنندگان زمان دارند تا ارز خود را از طریق این سامانه تامین کرده و برای واردات اقدام نمایند.

ارز دولتی

معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر اینکه هم اکنون به دلیل اینکه گوشی تلفن همراه به گروه 3 کالایی انتقال یافته است، واردات با ارز 4400 تومانی ممکن نیست، گفت:

«در جلسه بر گزار شده ی ستاد بررسی مسائل اقتصادی با حضور معاون اول ریاست جمهوری بحث هایی مطرح شد تا بتوان گوشی های ارزان قیمت که قیمت آن ها زیر 300 دلار می باشد، در گروه 2 کالایی قرار بگیرد ولی در نتیجه این موضوع از نظر فنی رد شد؛ زیرا نمی‌ توان تنها برای یک تعرفه دو نرخ ارز را مشخص نمود و این قابلیت وجود دارد که کم اظهاری صورت بپذیرد.

در نتیحه با تمامی این تفاسیر آنگونه که به نظر می‌ رسد حتی گوشی های هوشمند زیر 300 دلار نیز دیگر شامل ارز دولتی نخواهند شد و التهابات بازار گوشی های همراه در تمامی مدل‌ ها همچنان ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید  قیمت گوشی های هوشمند با بسته ارزی جدید ارائه شده کاهش خواهد داشت؟

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : عدم تعلق ارز دولتی به گوشی های تلفن همراه!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *