طول عمر باتری گوشی های هوشمند از سال 2010 دو برابر شده است

طول عمر باتری گوشی های هوشمند

قبلاً باتری های گوشی های هوشمند چندین بار با یک دیگر مقایسه و مورد بررسی قرار گرفته اند اما این بررسی ها فقط شامل ظرفیت خام باتری بود و اندازه خود باتری ها فاصله زمانی شارژ شدن آن ها را مشخص نمی کند بنابراین تنها با آزمایش بر روی گوشی ها واقعیت را مشخص می کند. حدس ما این است که در هر سال باتری ها رشد استقامتی خواهند داشت و علاوه بر آن گوشی های جدید به ازای هر میلی آمپر ساعت استقامت بیشتری خواهند داشت.

طول عمر باتری گوشی های هوشمند

بر اساس نمودار مورد اول صدق می کند اما مورد دوم صحیح نیست. در سال ۲۰۱۰ فاصله بین دفعات شارژ شدن گوشی ها حدود ۴۰ ساعت بود و این فاصله زمانی برای گوشی های ۲۰۱۷ به صورت میانگین ۲ برابر شد و همین مقدار رشد ثابت بوده است. با این روند میانگین شارژ گوشی تا سال ۲۰۲۴ به ۱۶۰ ساعت خواهد رسید. برای مثال گوشی های رده وسط مثل لنوو P2 فاصله کارکرد زمانی آن ها به ۱۵۰ ساعت و شاید هم بیشتر برسد و بعضی از گوشی ها مانند گوشی ذکر شده استثنا هستند و اکثر گوشی های تولیدی اکنون تا مرز ۱۰۰ ساعت فعالیت دارند.

از همین رو کارایی آن ها بهتر نشده و سعی داشتیم که نمودار آن را رسم کنیم اما ظاهرا نمودار آن کسالت آور بود ولی به موضوع جالبی بر خوردیم ، که گوشی های معمولی در ازای هر میلی آمپر ساعت از ظرفیت باتری ، حدود ۱.۵ دقیقه کار می کند و این موضوع می تواند مشاوره کاربردی در زمینه خرید گوشی باشد. بنابراین گوشی های تولیدی ۲۰۱۷ را انتخاب و نمودار نرخ استقامت این گوشی ها را بر طبق این طبقه بندی قیمت رسم کرده ایم.

طول عمر باتری گوشی های هوشمند

این نمودار فقط برای گوشی های سال قبل است چون قیمت های قدیمی مورد اعتماد نیستند و عواملی مانند منطقه عرضه، قابلیت دسترسی و سایر موارد خواهد بود و بر طبق این نمودار نتیجه گیری بسیار راحت است و هزینه ی بیشتر رابطه خاصی با عمر باتری نخواهد داشت. اگر قصد دارید از گوشی خود بسیار کار بکشید بهتر است حدود ۳۰۰ یورو هزینه کنید و از گوشی هایی که از تراشه های میان رده استفاده می کنند و دارای سیستم محاسباتی جالبی نیستند استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید  همه چیز در رابطه با شارژ باتری گوشی تلفن همراه

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : طول عمر باتری گوشی های هوشمند از سال 2010 دو برابر شده است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *