شیائومی می 11 اولین گوشی با اسنپدراگون 875

شرکت سامسونگ هر سال اولین پرچمدار با پردازنده رده بالا سری اسنپدراگون 800 کوالکام را عرضه می دارد. در این بین به نظر رسیده اگرچه گلکسی اس 21 دارای پردازنده اسنپدراگون 875 است و اولین گوشی خواهد بود اما گویی می 11 شیائومی اولین تلفن هوشمند چینی مجهز به این چیپ است.

این خبر را یک رسانه چینی آشکار کرده و می 11 مدتی پس از معرفی گلکسی اس 21 رونمایی و به بازار عرضه می شود. مدلی که از پردازنده اسنپدراگون 875 کوالکام قدرت گرفته و یک نمونه قوی محسوب می شود. البته عجیب نیست که شیائومی یکی از نخستین برندهایی استفاده کننده این پردازنده است و شرکت چینی همیشه سعی داشته اولین باشد.

اولین رونمایی Snapdragon 875 در ابتدای ماه دسامبر برگزار می شود ، این احتمال وجود دارد که Mi 11 همراه با این پلتفرم به طور کامل معرفی شود – یک ماه بعد و فروش در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه آغاز خواهد شد. Snapdragon 875 SoC ممکن است در اول دسامبر رونمایی شود. رولاند کواندت ، رئیس داخلی گفت که کوالکام برای رویدادی که قرار است در روز اول دسامبر برگزار شود ، دعوتنامه ای را به رسانه ها ارسال کرده است.

با توجه به اینکه اسنپدراگون 865 در اوایل ماه دسامبر رونمایی شد ؛ احتمالاً کوالکام از رویداد دسامبر امسال برای معرفی پرچمدار جدید SoC استفاده می کند. برخی منابع گفتند که اسنپدراگون 875G به احتمال زیاد SD875 Plus است. اما در مقایسه با روال قبلی (نسخه Plus سرعت کلاک CPU و GPU را در مقایسه با نسخه معمولی کمی افزایش می دهد ؛ و در نتیجه عملکرد کمی بهبود می یابد) ، میزان ارتقا حتی بیشتر خواهد بود. بنابراین هر دلیلی وجود دارد که فکر کنیم Qualcomm ممکن است شروع به انتشار نسخه های ویژه تراشه های پرچمدار خود با تمرکز بر بازی کند.

سامسونگ تولید انبوه SD875 را در خط تولید کره جنوبی با استفاده از تجهیزات EUV آغاز کرده است. برای تولید Apple A14 و Huawei Kirin 9000 از همان فرآیند 5nm TSMC استفاده خواهد شد. علاوه بر پردازنده Snapdragon-875 ؛ خط تولید فرآیند 5 نانومتری سامسونگ همچنین مودم Snapdragon X60 و Exynos 1000 را دربرخواهد گرفت. Snapdragon-875 ممکن است برای اولین بار ترکیبی از هسته فوق العاده Cortex-X1 و هسته Cortex-A78 را معرفی کند. هسته X1 که به تازگی طراحی شده است به ترتیب 30٪ و 23٪ بهره وری انرژی بیشتری نسبت به A77 و A78 دارد. و توانایی یادگیری ماشینی آن نیز بالاتر از A78 است.

بیشتر بخوانید  سری شیائومی 13 در MWC 2023 معرفی جهانی می شوند

به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شیائومی می 11 اولین گوشی با اسنپدراگون 875

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *