شدیدترین هک ها و رخنه های امنیتی که در سال 2017 شناخته شده اند

هک

در سال 2017 مشکلات زیادی در زمینه امنیت سایبری رخ داد , سرقت اطلاعات کارت های بانکی , منتشر شدن اطلاعات شخصی , دسترسی به نرم افزار ها , منتشر شدن پسورد ها و کلمات کاربری تعدادی از این مشکلات می باشد. اینقدر تعداد این اتفاق ها در سال گذشته بالا بود که باعث ایجاد بحران بزرگی در محدوده امنیت سایبری شده و نگرانی بسیاری از افراد را بر انگیخت.

در سال 2017 , هکر ها در طی یک عملیات دو مرحله ای , اطلاعات بسیار مهمی را از دولت دزدیده و آن ها را افشا کردند.  بخشی از این اطلاعات مربوطه به Vault7 و بخشی دیگر مربوط به Shadow Breakers بود , افشا سازی این اطلاعات تاثیری بسیار منفی بر سازمان امنیت اطلاعات ایالات متحده و امنیت ملی داشت. یکی دیگر از اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد , وجود کد های مخرب در  نرم‌ افزار سی‌ کلینر بود , این کد ها امکان دسترسی به اطلاعات افراد و سرقت آن ها را فراهم می کند. این بد افزار در. محصولات شرکت های اچ تی سی، سیسکو و سونی دیده شد.

هک

یکی دیگر از اتفاقاتی که در زمینه امنیت رخ داد و تقریبا یک فاجعه بود حمله به اکوفکس و ایجاد شکاف در اطاعات آن بود. این شرکت که از بزرگ ترین شرکت های گزارش کننده اعتبار و تراکنش مالی کاربران در USA بود , با حمله هکر ها بسیار آسیب دید. گذر واژه بیش از ۱۴۳ میلیون گذرواژه کاربران لو رفت.

نرم‌افزار امنیتی کسپرسکی , یکی دیگر از اخباری تو که در سال 2017 جنجال بزرگی به پا کرد , در این جریان آنتی ویروس  کسپرسکی  , امکانی را به هکر ها می داد که به سیستم کاربران دسترسی پیدا کنند و به صورت یک جاسوس می توانند سیستم دیگران را کنترل کرده و حتی به اطلاعات کارت های اعتباری آن ها نیز دسترسی داشته باشند. هکر های سو استفاده گر اطلاعات محرمانه‌ ی سازمان امنیت ملی و پیمانکاران آن ها را دزدیده و از آن ها اخاذی کردند , نکته جالب این بود که کسپرسکی مسئولیت این موضوع را به عهده نگرفته و آن را تکذیب کرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هک کردن سیستم کنترل هواپیمای عظیم بوئینگ ۷۵۷

نظرات در مورد : شدیدترین هک ها و رخنه های امنیتی که در سال 2017 شناخته شده اند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *