شبکه های اجتماعی عامل طلاق در چین!

شبکه های اجتماعی عامل طلاق در چین!

بر اساس گزارشات جدید، استفاده رو به رشد از شبکه های اجتماعی، عامل پنهانی آمار رو به رشد طلاق است.
گزارشی از وزارت امور مدنی نشان میدهد که با یک رشد 3.9 درصدی، آمار طلاق در سال 2014 به 3.637 میلیون رسیده است.
آمار ارئه شده توسط وزارت نشان میدهد که پر جمعیت ترین کشور جهان، شاهد رشد مداوم آمار طلاق از سال 2002 بوده است.
سو، که یک کارمند است، میگوید از پی بردن به رابطه های عاشقانه همسرش در شبکه های اجتماعی به شدت خشمگین و حیرت زده شده است.او میگوید :” بعد از گشتن در تاریخچه جستجوهایش در کامپیوتر، متوجه شدم که او از وبسایت هایی که مخصوص قرار گذاشتن هستند، دیدن میکند.” با جستجوی بیشتر وی متوجه شد که شوهرش در شبکه های اجتماعی با چند ” دوست دختر ” در ارتباط بوده است.
پلت فرم شبکه اجتماعی چین، که سرویسی شبیه به توییتر است، با بیش از 668 میلیون کاربر، که اکثر آن ها از گوشی خود برای ورود به این شبکه استفاده میکنند، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است.
یو کون، روانشناسی در بی جینگ، میگوید، از بین مراجعه کنندگان جوانی که رابطه های پنهانی دارند، تقریبا نصف آن ها از اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده میکنند. اما کارشناسان در این مورد اتفاق نظر دارند که شبکه های اجتماعی عمدتا روی رابطه هایی تاثیر دارد که مرده اند.
چن ییون، کارشناس بنیاد تحقیقاتی ازدواج و خانواده، زیر نظر فدراسیون تمام زنان چین، میگوید، در برخی موارد، برنامه های شبکه اجتماعی مانند WeChat و Momo، که امکان برقراری ارتباط با غریبه ها را فراهم میکنند، میتوانند وسیله ای برای شکستن ازدواج هایی باشند که خود ضعیف شده اند.هان جونمی، تفسیر گر این جمله که ” ناسازگاری باعث تضعیف ازدواج ها میشود و شبکه های اجتماعی فقط احتمال جدایی را افزایش میدهند”، میگوید که شبکه های اجتماعی هیچ و قت به خودی خود عامل طلاق نیستند.
شبکه های اجتماعی تنها عامل افزایش آمار جدایی ها نیستند. نگرش نسل جوان نیز نسبت به ازدواج تغییر کرده است.
شو زین، مشاور ازدواج میگوید :” در گذشته مردم بسیار محافظه کار بودند و طلاق را مایه ی شرمساری میدانستند.”
او اضافه کرد :” این روز ها، مردم بیشتر به کیفیت ازدواجشان اهمیت میدهند و ترجیه میدهند هنجار های اجتماعی را در ازای شادی، بشکنند، تا این که یک عمر زندگی خسته کننده را تحمل کنند.” پویایی اجتماعی نیز تا حدودی در این ماجرا مقصر است.
لیو نینگ، محقق کمیته استانی شانزی میگوید :” افزایش آمار طلاق ارتباط نزدیکی با انتقال جریان کار از مناطق روستایی به شهری دارد.”
او میگوید، بسیاری از کارکنان مهاجری که از جدایی طولانی مدت از همسرانشان رنج میبرند نیز به روابط نا مشروع روی می آورند.

بیشتر بخوانید  خطرات جبران ناپذیر اینستاگرام و تلگرام به زندگی زناشویی

 

منبع : gadgets.ndtv.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شبکه های اجتماعی عامل طلاق در چین!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *