شبکه اجتماعی Reddit هک شد

Reddit

Reddit هک شد | بحث امنیت فضای مجازی این روزها بسیار اهمیت پیدا کرده است و این روزها باید تمامی افراد از این موضوع آگاه باشند و کمپانی های ارائه دهنده ی خدمات تحت وب نیز باید به این نکات توجه داشته باشند. Reddit نیز یکی از شبکه های اجتماعی بسیار پرطرفدار می باشد که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند ولی اخیرا خبری مبنی بر هک شدن این شبکه ی اجتماعی توسط یک هکر ماهر منتشر شده است.

جزئیات هک شدن Reddit

این هکر موفق شده است تا کنترل سیستم‌ های کمپانی Reddit را به دست بگیرد و یک سری اطلاعات نظیر پسوردهای ایمیل ها و سورس های این کمپانی را سرقت نماید. بر اساس گفته های کمپانی این شرکت در تاریخ 29 خرداد ماه سال جاری متوجه یک باگ امنیتی در سیستم‌ های خود شد و با بررسی‌ های بیش‌ تر متوجه شد که این هکر توانسته است تا به تمامی سیستم‌ های ادمین Reddit وارد شود و اطلاعاتی نظیر فایل‌ های مربوط به کارکنان، کد سورس های Reddit، ایمیل‌ های کاربران و همچنین یک دیتابیس کامل از تمامی اطلاعات مربوط به قبل از سال 2007 را سرقت نماید.

Reddit

پایگاه داده های اطلاعات Reddit شامل تمامی رمز عبورهای Hash شده بود و از جایی که این رمز عبورهای Hash مربوط به سال‌ های قبل می باشند و از الگوریتم‌ های قدیمی استفاده می‌ کنند احتمال امکان شکستن رمزها و لو رفتن آن‌ها وجود دارد. پس اگر شما نیز از کاربران این شبکه ی اجتماعی هستید، بهتر است رمز عبور خود را تغییر دهید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که ایمیل‌ های متعلق به حساب‌ های کاربری ردیت نیز به سرقت رفته اند و این موضوع بدان معناست که هکرها می‌ دانند کدام نام کاربری به کدامین ایمیل اتصال دارد و تمامی این اطلاعات به هکر برای ایجاد نفوذ در حساب‌ های کاربری کمک می‌ کند.

در این شرایط اگر ایمیل خود را نیز تغییر دهید امنیت بیش‌ تری خواهید داشت. اگر شما نیز از کاربران این شبکه ی اجتماعی هستید، سریعا نسبت به تغییر رمز عبور و ایمیل وارد شده ی خود اقدام نمایید.

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  نحوه دانلود استوری های اینستاگرام

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : شبکه اجتماعی Reddit هک شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *