سیستم عامل iPadOS 15 اپل معرفی شد

شرکت اپل در جریان رویداد WWDC 2021 از چند سیستم عامل جدید رونمایی کرد که باید به iOS 15، iPadOS 15 و چندی دیگر پرداخت. هر یک از آنها دارای ویژگی هایی بهتر نسبت به نسخه قبلی خود هستند.

امروز اپل iOS 15 را با بهبود FaceTime ، اعلان ها و یک سری برنامه های دیگر مانند Photos اعلام کرد. طبق معمول ، این شرکت همچنین چند ویژگی جدید خاص iPad را با iPadOS 15 اعلام کرده است. این موارد شامل بهبود صفحه اصلی ، اضافات چند وظیفه ای و غیره است.

احتمالاً بزرگترین پیشرفت این است که اکنون می توان ابزارک ها را در هر نقطه از صفحه اصلی iPad قرار داد ، و از استفاده از املاک و مستغلات صفحه بزرگتر برای ابزارک های اضافی که در اندازه های بزرگتر استفاده می شوند ، استفاده کرد. ابزارک های جدیدی برای عکس ، بازی و موارد دیگر وجود دارد.

علاوه بر این ، ویژگی App Library از iOS 14 خود را به iPadOS باز می کند و توانایی پنهان کردن صفحه اصلی و انتقال همه برنامه ها به کتابخانه را دارد که اکنون در حوض قرار دارد. این به کاهش آشفتگی در صفحه اصلی iPad کمک می کند و تجربه کاربران را بسیار بهبود می بخشد.

یکی دیگر از پیشرفت های مهم (و مورد استقبال) رسیدن به ویژگی های چند وظیفه ای است. iPadOS 15 اکنون یک کنترل پنجره در بالای صفحه نمایش می دهد که به کاربران امکان می دهد تا به نمای تقسیم شده ای که دو برنامه را در کنار هم قرار می دهد ، تغییر دهند. هنگام مشاهده تقسیم شده ، کاربران می توانند مواردی از یک برنامه را روی برنامه های فعلی اضافه کنند و سپس آن را در قسمت پایین به ناحیه ای به نام “قفسه” کم کنند.

Notes همچنین دارای چند ویژگی جدید مانند @ ذکر شده است که می تواند کاربران را صمیمی کند در صورتی که به ویژگی جدیدی مرتبط شوند. یک نمای فعالیت جدید ، تغییرات یک یادداشت را به کاربران نشان می دهد تا مطمئن شود چه تغییری در چه زمانی ایجاد شده و چه کسی آن را ایجاد کرده است. این شرکت همچنین Quick Note را معرفی می کند ، راهی برای دسترسی سریع به یادداشت ها در سراسر سیستم عامل با استفاده از Apple Pencil. کاربران همچنین می توانند به وب سایت های داخل این یادداشت ها پیوند دهند و برنامه هنگام اتصال با Safari یادداشت های خاص وب سایت را به خاطر می آورد.

یکی دیگر از نکات جالب دیگر ، ترجمه خودکار است ، یکی از ویژگی های برنامه Translate که به طور خودکار گفتار را ترجمه می کند. iOS ، iPadOS و macOS همچنین ترجمه گسترده ای در سیستم دریافت می کنند تا به کاربران در ترجمه تصاویر و متن در سیستم عامل کمک کند.

سایر پیشرفت ها مانند بهبودهای FaceTime ، طرح های اعلان تغییر یافته و حالت های جدید Focus ، SharePlay برای به اشتراک گذاشتن محتوا از طریق FaceTime و سایر ویژگی های معرفی شده با iOS 15 نیز برای مشتریان iPad در دسترس خواهد بود. اولین بتا توسعه دهنده iPadOS 15 اکنون برای توسعه دهندگان ثبت شده در دسترس است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سیستم عامل iPadOS 15 اپل معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *