سیستم عامل IOS 15 اپل رسما معرفی شد

شرکت اپل در جریان رویداد WWDC 2021 خود سیستم عامل IOS 15 را معرفی کرد. البته سیستم عامل های دیگر نیز رونمایی شده و IOS 15 نیز دیگر سیستم عامل رونمایی شده که بهبودی قابل توجهی داشته است.

در کنفرانس توسعه دهندگان WWDC21 امروز ، اپل به روزرسانی سیستم iOS 15 را منتشر کرد. iOS 15 عملکرد آیفون را بیشتر افزایش می دهد. iOS 15 تماس های ویدیویی FaceTime را طبیعی تر می کند ، تجربه اشتراک گذاری SharePlay را راه اندازی می کند و اعلان ها را به روشی جدید مدیریت می کند. علاوه بر این ، برنامه Map دوباره طراحی شده است تا جهان را به روشی جدید کشف کند. برنامه طراحی مجدد Weather ، داده ها را در حالت تمام صفحه و تصاویر بیشتر نمایش می دهد. در حالی که برنامه Wallet از کلیدهای خانواده و اسناد شناسایی پشتیبانی می کند ، مرورگر Safari از طرح نوار صفحه برگه جدیدی بهره می برد. iOS 15 همچنین شامل گزینه های جدید کنترل حریم خصوصی برای سیری ، نامه و سایر جنبه های سیستم برای حفاظت بیشتر از اطلاعات کاربر است.

در این کنفرانس مطبوعاتی ، iCloud رسماً به مارک iCloud + ارتقا یافت. دلیل این ارتقا بهبود حفاظت از حریم خصوصی کاربر است. iCloud + نه تنها ویژگی های iCloud را که کاربران دوست دارند ادغام می کند ، بلکه ویژگی های جدید با کیفیت بالا ، از جمله آدرس های ایمیل مخفی ، سرویس گسترش ویدیوی ایمن HomeKit و سرویس حریم خصوصی آنلاین نوآورانه (رله خصوصی iCloud) را ارائه می دهد ، همه بدون هزینه اضافی.

مشترکان فعلی iCloud در پاییز امسال به طور خودکار به iCloud + ارتقا می یابند. همه برنامه های iCloud + می توانند با اعضای گروه اشتراک خانواده به اشتراک گذاشته شوند و هر یک از اعضا می توانند از ویژگی های جدید ، برنامه های ذخیره سازی و تجربه ارتقا برخوردار شوند. یکی از ویژگی های مهم iCloud + این است که کاربران می توانند رمزهای عبور خود را از طریق تأیید کمک مخاطب بازیابی کنند. علاوه بر این ، iCloud همچنین به کاربران امکان می دهد دارایی های دیجیتالی خود را به اقوام یا افراد معتمد دیگر منتقل کنند.

نسخه جدید FaceTime فناوری صوتی فضایی را به تماس های ویدئویی بی درنگ وارد می کند. با کمک چندین میکروفون و الگوریتم پردازش صوتی داخلی ، باعث می شود تماس های ویدئویی دارای اثر میدان صدا واقع بینانه تری باشند.

علاوه بر این ، FaceTime همچنین “حالت تقویت صدا” دارد که نویز پس زمینه را از طریق الگوریتم ها مخفی می کند و می تواند صداهای واضح را حتی در محیط های پر سر و صدا به دست آورد.

نسخه جدید FaceTime از زیباسازی خودکار در فیلم ها پشتیبانی می کند و نتایج خوبی را می توان در فیلم های چند نفره نیز بدست آورد ، دقیقاً مانند استفاده از دوربین برای عکس گرفتن.

در نسخه جدید FaceTime ، کاربران می توانند پیوندهای تماس ویدیویی اختصاصی ایجاد کرده و از اشتراک گذاری در چت ، تقویم و ایمیل پشتیبانی کنند. نه تنها این ، این پیوند همچنین از باز شدن از طریق مرورگر رایانه در دستگاههای Android و Windows پشتیبانی می کند.

عملکرد اشتراک SharePlay به کاربران امکان می دهد فیلم ها ، موسیقی و صفحه هایی را که در حال پخش است به اشتراک بگذارند. اپل با دیسنی ، هولو ، HBO Max و NBA همکاری می کند تا از تماشای منابع آنلاین این سیستم عامل ها و به اشتراک گذاری آنها با دوستان در طول فیلم های FaceTime پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید  ویژگی های جدیدی که در سیستم عامل iOS 15 قرار دارد

اپل همچنین حالت خلاصه اعلان را برای iOS 15 معرفی کرده است. خلاصه اعلان با توجه به زمانی که کاربر تعیین کرده است می تواند به صورت دسته ای برای کاربران در دسترس باشد. اعلان های دریافتی از افراد بخشی از خلاصه نیستند بنابراین کاربران بلافاصله آنها را دریافت می کنند.

علاوه بر این ، iOS 15 حالت تمرکز را اضافه می کند و از حالت های مختلف شخصی سازی پشتیبانی می کند. هر ایالت می تواند سبک مختلف اعلانات را نمایش دهد و از همگام سازی با دستگاه های دیگر پشتیبانی می کند.

اپل عملکرد متن زنده را به برنامه عکس آورده است. این ویژگی می تواند به طور خودکار OCR را در برنامه دوربین انجام دهد. وقتی کاربر دوربین را به سمت متن نشان می دهد ، دومی به طور خودکار ظاهر می شود و از انتخاب رایگان ، کپی و جایگذاری پشتیبانی می کند. کاربران همچنین می توانند این عملیات را بر روی عکس های موجود انجام دهند.

این ویژگی از “شبکه عصبی عمیق” برای اسکن عکس “کل سیستم” استفاده می کند و از هفت زبان پشتیبانی می کند. در عین حال ، این عملکرد همچنین می تواند اشیا scenes و صحنه ها مانند سگ یا گل را تشخیص دهد.

دستیار دیجیتال Apple Siri اکنون به صورت پیش فرض صدا را در دستگاه کنترل می کند. این بدان معنی است که شما می توانید از این ویژگی بدون اتصال به اینترنت استفاده کنید. اپل ادعا می کند که این ارتقا باعث پاسخگویی بیشتر سیری نیز خواهد شد.

به گفته اپل ، پردازش فایلهای دیداری روی دستگاه همچنین استفاده از سیری را خصوصی تر می کند. این امر به دنبال ارجحیت تعیین شده شرکت در پیاده سازی عملکردهای یادگیری ماشین بر روی دستگاه به جای ارسال داده به ابر است. سخنگوی اپل در جریان WWDC21 گفت: “این بزرگترین مسئله حفظ حریم خصوصی را که از دستیارهای صوتی می شنویم حل می کند ، که ضبط های ناخواسته است.”

iOS 15 کلید کیف پول ، نشانهای پشتیبانی شرکت ، کلیدهای اتاق هتل و کلیدهای قفل هوشمند خانه را به همراه دارد.

برنامه آب و هوا همچنین طرحی جدید را آغاز کرده و نقشه ای درون برنامه ای با وضوح بالا اضافه کرده است. همچنین با یک انیمیشن زمینه جدید همراه است که متناسب با آب و هوا تغییر می کند.

این نقشه دارای نمای جهانی و نمای دقیق تری از هر شهر است. علاوه بر این ، اطلاعات جاده ای دقیق تری را فراهم می کند و می تواند به راننده در زمینه اطلاعات بیشتر مربوط به وضعیت ترافیک و جاده کمک کند

علاوه بر این ، نقشه به طور خودکار مسیر سفر کاربر را ردیابی می کند و زمان پیاده شدن از ماشین را به کاربران یادآوری می کند. iOS 15 همچنین از جستجوی صوتی Safari ، کشیدن و رها کردن برنامه ها و عملکرد جدید Memoji پشتیبانی می کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سیستم عامل IOS 15 اپل رسما معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *