سیستم امنیتی جدید فرودگاه دبی؛ اسکن چهره با یک آکواریوم مجازی!

امنیتی

این روزها به دلیل مسائل سیاسی و امنیتی بسیاری از کشورها برای تامین امنیت فرودگاه ها و محل های ورود اتباع خارجی در حال بررسی روش های مختلف می باشند و این موضوع باعث شده است که یک سیستم امنیتی جدید در فرودگاه امارات متحده ی عربی – دبی، در آینده راه اندازی شود. در این سیستم شناسایی یک آکواریوم مجازی طراحی شده است که هر یک از افراد با عبور از این آکواریوم چهره ی آن ها تشخیص داده شده و شناسایی می گردد.

این آکواریوم به گونه ای طراحی شده است که در واقع یک تونل با 80 دوربین امنیتی می باشد وبه محض عبور یک فرد از داخل این تونل چهره ی او شناسایی گردیده و هویت او تشخیص داده می شود و علاوه بر این ویژگی امنیتی بسیار بالا، این فرودگاه به جلوه های بصری نیز توجه خاصی نموده و در دیواره های این تونل تصاویری جذاب از مناظر مختلف و آگهی های بازرگانی پخش می گردد تا شخص در زمان عبور از این تونل، با مشاهده ی این تصاویر لذت نیز ببرند.

یک موضوع جالب در مورد نحوه ی عملکرد سیستم امنیتی این فرودگاه این است که  وقتی شخص مسافت این تونل را طی می کند در صورتی که از لحاظ امنیتی مسئله ی خاصی نداشته باشد، یک پیغام “سفرخوبی داشته باشید” برای او پخش می گردد و درصورتی که فرد مشکوک باشد صدای هشدار شنیده می شود که ماموران امنیتی فرودگاه سریعا دست بکار می شوند و فرد را برای بازجویی دستگیر می کنند.

یکی از دلایلی که از تصاویر جذاب در این تونل استفاده شده است این است که فرد با مشاهده ی این تصاویر خیره کننده چهره اش بیشتر قابل شناسایی بوده و باید بگوییم که دوربین های امنیتی نیز در این تونل قابل مشاهده نمی باشند و شاید شخص اصلا متوجه این موضوع نشود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  قابلیت تشخیص چهره به سیستم عامل کروم افزوده خواهد شد

نظرات در مورد : سیستم امنیتی جدید فرودگاه دبی؛ اسکن چهره با یک آکواریوم مجازی!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *