سیستم‌عامل iOS 13.4 و iPadOS 13.4 منتشر شد

سیستم‌عامل iOS 13.4 و iPadOS 13.4 منتشر شد

بهمانطور که انتظار می‌رفت، امروز اپل iOS 13.4 و iPadOS 13.4 را منتشر نمود. بروزرسانی هر دو سیستم‌عامل مملو از یک سری ویژگی‌های جدید برای مدل‌های سازگار با آیفون، آیپاد تاچ و آیپد هستند. یکی از ویژگی‌های جدید مشاهده شده در هر سه دستگاه نوار ابزار بروزرسانی شده برای اپلیکیشن Mail می‌باشد. در این بروزرسانی آیکون حذف پیام از آیکون پاسخ به پیام دور می‌شود تا کاربران به صورت ناگهانی در هنگام پاسخ به پیام، بر روی حذف آن نخورد.

همچنین بخشی از این بروزرسانی، به اشتراک‌گذاری فایل‌های فضای iCloud است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا پوشه‌های موجود در iCloud Drive را با سایر کاربران و دوستان خود به اشتراک بگذارند. هرگونه تغییرات در پوشه‌ها توسط افرادی که به فضای iCloud دسترسی دارند بلافاصله قابل مشاهده می‌باشد. می‌توانید این ویژگی را به گونه‌ای تنظیم کنید که افراد دارای دسترسی امکان ایجاد تغییر در پوشه‌ها را نداشته باشند. شما می‌توانید به برخی از کاربران اجازه دهید تا تغییرات را بارگذاری نموده و در نهایت پوشه‌ی تغییر یافته را به اشتراک بگذارند، در حالی که سایرین می‌توانند تنها محدود به مشاهده و بارگیری فایل‌ها باشند.

سیستم‌عامل iPadOS 13.4 قابلیت پشتیبانی از ماوس و کیبورد را دارد

یک تغییر کوچک در نوار URL مرورگر سافاری مشاهده می‌شود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا یک آدرس وب جدید را فورا در نوار ابزار تایپ کنند؛ حتی اگر URL دیگری برجسته شده باشد. پیش از این کاربر می‌بایست در خارج از URL هایلایت شده ضربه بزند تا بتواند وب آدرس جدید را ایجاد نماید. این بروزرسانی 9 استیکر Memoji جدید را اضافه می‌کند و تغییراتی را نیز در اپلیکیشن TV ایجاد می‌نماید که بر میزان کیفیت سرویس (از طریق وای‌فای و یا داده‌های تلفن همراه) تاثیرگذار است. افرادی که برنامه‌ای برای ارائه‌ی اطلاعات نامحدود ندارند می‌توانند گزینه‌ی Data Saver را فعال نمایند که سبب می‌گردد تا سرعت جابجایی اطلاعات تا 600 مگابایت در هر ساعت افزایش یابد.

سیستم‌عامل iOS 13.4 و iPadOS 13.4 منتشر شد

با نصب iOS 13.4 شرکت اپل به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا از خریدهای جهانی بهره‌مند گردند. این امکان برای افرادی فراهم می‌گردد که یکی از دستگاه‌های اپل را خریداری کرده و قصد خرید اپلیکیشنی داشته باشند و در چندین سیستم‌عامل از جمله آیفون، آیپاد تاچ، آیپد، مک و Apple TV فعالیت داشته باشند. بروزرسانی جدید همچنین شامل یک Shortcuts Action جدید برای اپلیکیشن Shazam است و بازی‌هایی که اخیرا در Apple Arcade معرفی شده‌اند اکنون در تب Arcade ظاهر می‌شوند تا کاربران بتوانند حتی پس از تعویض دستگاه‌ خود به Save بازی‌ها دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن CarPlay چندین تغییر از جمله پشتیبانی برنامه‌های ناوبری شخص ثالث را دریافت کرد و اطلاعات تماس در حال حاضر در داشبورد CarPlay ظاهر می‌شوند. این شرایط در حالی است که تنها برای افرادی قابل استفاده خواهد بود که به زبان عربی مسلط می‌باشند، زیرا زبان پیش‌فرض این اپلیکیشن عربی انتخاب شده و کیبورد آن تنها دارای زبان عربی است.

علاوه بر موارد مذکور، در بروزرسانی ارائه شده چندین باگ نیز توسط کاربران اپلیکیشن Mail گزارش شده است که یکی از این موارد لیست کردن ایمیل‌های ناخواسته می‌باشد. یکی دیگر از باگ‌های گزارش شده، اشغال فضای بیش از اندازه توسط عکس‌ها برای حافظه می‌باشد. از سوی دیگر باگ خاموش کردن دیتای تلفن همراه در زمان کار با دستگاه در این نسخه برطرف شده است. کاربرانی که پس از نصب iOS 13 در زمان ورود به اپلیکیشن دوربین صفحه‌نمایش آن‌ها سیاه می‌شد باید بدانند که در این نسخه، این مشکل نیز برطرف شده است. مسکلی که در زمان فعال کرده Dark Mode و Smart Invert وجود داشت و مرورگر سافاری از کار می‌افتاد نیز برطرف شده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سیستم‌عامل iOS 13.4 و iPadOS 13.4 منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *