سرقت 60 میلیون دلار ارز دیجیتال در ژاپن توسط هکرها

ارز دیجیتال

سرقت ارز دیجیتال | یکی از موضوعاتی که این روزها به شدت در میان افراد جای پیدا کرده است، استخراج ارزهای دیجیتالی است و بسیاری از کاربران دنیای دیجیتال به دنبال استخراج این ارزها هستند تا اینکه بتوانند به نوعی از ارزهای دیجیتالی بهره مند گردند. مدتی بود که قیمت این ارزهای دیجیتالی دائما در حال کاهش بود ولی این اواخر سیر صعودی به خود گرفت. همین امر سبب شد تا مورد توجه سارقین و هکرها قرار بگیرد.

سرقت ارز دیجیتال

طبق خبری که در روز پنج‌ شنبه هفته ی قبل از سوی مالکان یک صرافی ارز مجازی به نام زایف انتشار یافته است، هکرها در کشور ژاپن تقریبا 59 میلیون دلار از این صرافی سرقت نموده اند. طبق اطلاعیه ی نشریه کوین تلگراف، این مسئله در تاریخ 14 سپتامبر اتفاق افتاده است. کمپانی Tech Bureau که صرافی زایف به این کمپانی تعلق دارد، در تاریخ 17 سپتامبر متوجه مسئله ای شد و یک روز بعد، از هک شدن سرورهای خود خبر داد. این صرافی مبلغی معادل 5966 بیت‌کوین را در همین زمان از دست داده است. پول‌ های سرقتی از نوع بیت‌ کوین، بیت‌ کوین کش و مونا‌کوین بوده است.

ارز دیجیتال

براساس گزارش خبرگزاری سی ان ان، کمپانی مذکور اعلام نموده است که به منظور جبران خسارات مالی مشتریانش و برگرداندن مبلغ سرقتی به آن‌ ها بیشتر سهام خود را به سایر شرکت‌ های ارائه‌ دهنده‌ ی خدمات مالی خواهد فروخت. نوع عملکرد معاملات ارزهای دیجیتالی دقیقا شبیه به معاملات بازار بورس می باشد که بر اساس رمزنگاری و با شبکه‌ های کامپیوتری صورت می پذیرد. ساختار این ارز‌ها به گونه ای طراحی شده است که دستکاری نمودن آن‌ ها بسیار سخت و غیرممکن می باشد اما در زمان معاملات قابلیت سرقت وجود دارد. در سال 2014 میلادی کمپانی ژاپنی MT GOX که یکی از اصلی ترین شرکت‌ های مبادله ارز در جهان بود، پس از تایید نمودن سرقت 473 میلیون دلاری توسط هکرها، اعلام ورشکستگی نمود.

در ابتدای سال 2017 میلادی نیز پس از اینکه ارزش بیت‌ کوین رشد زیادی پیدا کرد، از صرافی ژاپنی دیگری به نام کوین‌چک، مبلغی برابر با 500 میلیون دلار از سئی هکر‌ها به سرقت رفت.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  پرداخت وام از طریق بیت کوین در یک بانک آلمانی!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرقت 60 میلیون دلار ارز دیجیتال در ژاپن توسط هکرها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *