سرقت 6 میلیون دلاری از پول روسیه توسط هکرها

هکرها

بر اساس گزارش های منتشر شده از بانک مرکزی روسیه، در سال 2017 میلادی هکرها توانسته اند از طریق حمله به سیستم پیام رسان پرداخت های بین المللی سوئیفت در روسیه مبلغی برابر با 339.5 میلیون روبل معادل 6 میلیون دلار را به سرقت ببرند! جدیدترین خبر انتشار یافته در مورد سرقت های دیجیتالی از بانک های روسی همین خبر می باشد که از مجموعه سرقت هایی است که از طریق درخواست نقل و انتقالات متقلبانه در شبکه ی سوئیفت می باشد.

به گزارش بانک مرکزی روسیه اخیرا اطلاعاتی در خصوص یک حمله ی موفق از طریق یک اپراتور سیستم سوئیفت درنیافت نموده است که این اطلاعات حاکی از به سرقت رفتن 339.5 میلیون روبل می باشد که بانک مرکزی از انتشار جزئیات این اطلاعات خودداری نموده است. یکی از مسئولان بانک مرکزی روسیه گفته است که: وقتی یک مورد از کلاهبرداری احتمالی به ما گزارش داده می شود، ما تمامی تلاش هایمان را به منظور ایمن سازی محیط کاربری شخص انجام می دهیم.

بر اساس گزارش انتشار یافته در اواخر سال گذشته ی میلادی از سوی سوئیفت گویا با توجه به استفاده ی هکر ها از ایزارهای پیشرفته و پیچیده برای ترتیب دادن حملات جدید، سرقت های دیجیتالی به شدت در این کشور افزایش یافته است. در ماه دسامبر سال 2017 هکرها سعی داشته اند که با استفاده از سامانه ی سوئیفت مبلغی نزدیک به 55 میلیون روبل را از بانک گلوبکس روسیه سرقت نمایند. هکر ها در فوریه ی 2016 مبلغی حدود 81 میلیون دلار را از یک بانک بنگلادشی سرقت نمودند.

کمپانی سوئیفت از افشای تعداد حمله های صورت گرفته و حتی افشای هویت قربانیان خودداری نموده است ولی هم اکنون جزئیات مربوط به حملات از طریق سوئیفت به بانک بین المللی ان آی سی آسیا نپال، فار ایسترن تایوان به رسانه ها درج نموده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرقت 6 میلیون دلاری از پول روسیه توسط هکرها

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *