سرقت اطلاعات کاربری و بانکی کاربران اپل از طریق سایت فیشینگ

سایت فیشینگ

این روزها با پیشرفت در عرصه ی تکنولوژی بسیاری از افراد و کاربران این تکنولوژی هر لحظه در خطر سو استفاده و دزدی اطلاعات می باشند. بر همین اساس به تازگی سازمان های امنیتی از کشف کمپین های فیشینگی خبر داده اند که این کمپین ها با سو استفاده از اپلیکیشن ها امنیتی اتحادیه اروپا کاربران دستگاه های اپلی را هدف قرار داده اند. بر اساس گفته های سازمان امنیتی در این کمپین هکرها ایمیلی به کاربران ارسال می نمایند که گویا ظاهرا از سوی اپل این ایمیل ارسال شده است و از کاربر خواستار بروزرسانی پروفایل خود می باشند.

بر اساس توضیحاتی که در ایمیل مذکور ارائه شده است، این بروزرسانی بخشی از سیاست های جدید در قوانین حفاظت از داده های عمومی می باشد ولی هدف اصلی آن ها سرقت از اطلاعات حساب کاربری اپل و کارت های اعتباری کاربران می باشد. این قوانین پس از رسوایی فیسبوک از سوی اتحادیه ی اروپا لازم اجرا خواهد شد ولی بسیاری از سو استفاده گران به منظور رسیدن به مقاصد خود از آن سو استفاده می نمایند.

سایت فیشینگ

موسسه تحقیقاتی Trend Micro که کشف کننده ی این حملات فیشینگ می باشد اعلام کرده است:

در این روش هکرها از روش قدیمی مهندسی اجتماعی استفاده می کنند که به افراد هشداری مبنی بر قطع یا محدود شدن سرویس خدمات رسانی در صورت عدم بروزرسانی پروفایل کاربران می دهد.

در صورتی که کاربر بر روی لینک ارسالی کلیک نمایند به یک سایت جعلی اپل هدایت می شوند که از جهات گوناگونی شباهت بسیار زیادی به سایت کمپانی اپل دارد ولی آدرس های آن ها متفاوت است. زمانی که کاربران وارد این سایت جعلی می گردند از آن ها اپل آیدی و پسورد خواسته می شود که پس از وارد کردن آن ها پیغامی مبنی بر قفل بودن حساب کاربری برای آن ها نمایش داده می شود که کاربران در این حین به منظور برطرف کردن این مسئله باید بر روی گزینه ی دیگری به نام Unlock Account Now کلیک کنند که در این حالت نیز وارد یک سایت جعلی دیگر می شوند که در آن جا هم اطلاعاتی از قبیل نام کاربر، تاریخ تولد، آدرس و اطلاعات کارت اعتباری از آن ها خواسه می شود.

بیشتر بخوانید  اپل قرارداد مودم کوالکام را تا سال 2026 تمدید کرد

بر اساس گفته های کارشناسان، برخلاف بسیاری از سایت های فیشینگ که امنیت بالایی ندارند و از هاست رایگان استفاده می کنند این سایت از امنیت بالایی برخوردار است و امکان دسترسی به داده های جمع آوری شده را به راحتی فراهم نمی کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سرقت اطلاعات کاربری و بانکی کاربران اپل از طریق سایت فیشینگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *