سامسونگ و رونمایی سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی خود با 1.0 میکرون

سامسونگ و رونمایی سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی خود با 1.0 میکرون

اوایل امسال، سامسونگ از سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی RWB ( قرمز، سفید، آبی ) خود برای دوربین جلوی گوشی ها، رونمایی کرد که بر پایه تکنولوژِی ISOCELL ساخته شده بود.

حالا، این کمپانی کره جنوبی سنسور 16 مگاپیکسلی CMOS خود را با 1.0 میکرون پیکسل برای گوشی ها، عرضه میکند. سامسونگ میگوید سنسور های عکس 16 مگاپیکسلی S5K3P3، در اختیار تولید کنندگان خواهد بود.
این کمپانی روی این نکته تاکید کرد که این مدل جدید با کمتر از 5 میلی متر عرض به تولید کنندگان اجازه میدهد کمترین میزان برآمدگی برای دوربین را در گوشی های خود داشته باشند. سامسونگ ادعا میکند که این سنسور جدید به کاربران اجازه میدهد تا عکس هایی با وضوح رنگ بالا تر بگیرند، حتی در موقعیت هایی با نور ضعیف، و البته با پارازیت های کمتر.

سامسونگ اشاره میکند که ” با استفاده از تکنولوژی ISOCELL، با اضافه کردن مانع فیزیکی بین هر پیکسل، به شدت از تداخل رنگی پیکسل های اطراف کاسته شده است.”
کمپانی میگوید که سایز کوچک پیکسل های این سنسور عکس جدید باعث کاهش سایز و ارتفاع کلی اندازه سنسور میشود.
بر اساس گفته های سامسونگ، این سنسور عکس 16 مگاپیکسلی، 20 درصد از ارتفاع کلی دوربین های 16 مگاپیکسلی کنونی با 1.12 میکرون پیکسل میکاهد.

کیوشیک هونگ، معاون و رئیس بازاریابی S.LSI در کمپانی سامسونگ الکترونیک، در نظر خود در این رابطه میگوید :” به عنوان پیشرو در صنعت سنسور های عکس موبایل، ما خرسندیم که توانستیم اولین شرکتی باشیم که پیشرفته ترین سنسور 1.0 میکرون، که هم از وضوح بالا تر و هم از طراحی کوچکتری برخوردار است را عرضه کنیم. ما از سنسور های 16 مگا پیکسلی شروع کردیم و امیدواریم که سامسونگ سنسور های 1.0 میکرونی خود را توسعه دهد و در آینده ای نزدیک ما شاهد موبایل هایی باریک تر و با دوربین های با کیفیت تر خواهیم بود.”

ما میتوانیم انتظار این را داشته باشیم که گوشی های Samsung Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge Plus از این سنسور های جدید بهره برده باشند. سامسونگ اخیرا مراسم Galaxy Unpacked 2015 خود را برای 13 اگوست برنامه ریزی کرده است. در این مراسم انتظار میرود که کمپانی نسل بعدی گوشی های خود از سری گلکسی و Galaxy S6 Edge Plus را در طول یک مراسم معرفی کند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ و رونمایی سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی خود با 1.0 میکرون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *