سامسونگ به اتهامات ساختگی عکس ماه پاسخ می دهد

سامسونگ به اتهامات ساختگی عکس ماه پاسخ می دهد

سامسونگ اخیراً پس از یک پست Reddit که ادعا کرد عکس‌های Space Zoom گلکسی S23 Ultra از ماه جعلی هستند، مورد انتقاد قرار گرفته است. بر اساس این پست، این گوشی جزئیات غیرموجودی را روی عکس‌های ماه اعمال می‌کند و باعث می‌شود جزئیات بیشتری از آنچه که بودند به نظر برسند. پس آیا این ادعاها درست است؟ پاسخ سامسونگ به اتهامات ساختگی عکس ماه.

سامسونگ به این اتهامات پاسخ داده و اعلام کرده است که این گوشی هیچ پوشش تصویری روی عکس ها اعمال نمی کند. در عوض، فناوری بهینه‌سازی صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی، ماه را به‌عنوان شی اصلی تشخیص می‌دهد و چندین عکس برای ترکیب‌بندی چند فریم می‌گیرد. سپس هوش مصنوعی جزئیات کیفیت تصویر و رنگ‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه عکس‌های دقیق ماه را که کاربران با Galaxy S23 Ultra ثبت کرده‌اند، به دست می‌آورد.

در پاسخ به پست اصلی Reddit، سامسونگ توضیح داد که کاربران می‌توانند Scene Optimizer مبتنی بر هوش مصنوعی را غیرفعال کنند، که بهبود خودکار جزئیات عکس‌های گرفته شده توسط کاربر را غیرفعال می‌کند. پوستر اصلی در Reddit ادعا می‌کرد که به دلیل استفاده از تاری گاوسی، هیچ داده‌ای برای پردازش سیگنال تصویر یا الگوریتم‌های عکاسی محاسباتی Galaxy S23 Ultra وجود ندارد. با این حال، عکس ارائه شده دارای جزئیات بسیار بیشتر از آنچه در تصویر اصلی دیده می شود، منجر به اتهامات مربوط به عکس های جعلی از ماه شد.

سامسونگ در پاسخ گفته است که Galaxy S23 Ultra از AI/ML (شبکه عصبی آموزش‌دیده بر روی 100 عکس ماه) برای بازیابی/افزودن بافت ماه روی تصاویر ماه کاربران استفاده می‌کند. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که این فقط قابلیت دوربین است، سامسونگ توضیح داد که اینطور نیست. پردازش انجام شده توسط مدل مرتبط با فضای گلکسی اس 23 اولترا احتمالاً مشخص می کند که بر اساس تصاویری از ماه که قبلاً به آن داده شده است، چه جزئیاتی باید اضافه شود.

در حالی که نتیجه ممکن است نشان‌دهنده واقعی چیزی نباشد که حسگرهای دوربین گلکسی اس 23 اولترا می‌توانند ثبت کنند، سامسونگ استدلال می‌کند که عکس‌های ماه با جزئیاتی که دوربین نمی‌تواند ببیند یا تشخیص دهد، بهبود می‌یابد. به عبارت دیگر، Galaxy S23 Ultra و هوش مصنوعی آن جزئیات را اضافه می کنند و به طور مصنوعی عکس های ماه را بهبود می بخشند، اما به سادگی آن را با یک تصویر متفاوت جعل نمی کنند.

بیشتر بخوانید  اولین تصویر گلکسی بادز سامسونگ منتشر شد

در نهایت، اینکه آیا این پیشرفت‌ها را قابل قبول می‌دانید یا خیر، یک موضوع ترجیح شخصی است. با این حال، سامسونگ معتقد است که متعهد به ارائه بهترین تجربه های عکاسی در کلاس در هر شرایطی است و فناوری بهینه سازی صحنه مبتنی بر هوش مصنوعی بخشی از این تعهد است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : سامسونگ به اتهامات ساختگی عکس ماه پاسخ می دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *