نحوه ریست کردن اپل واچ (Apple Watch)

اپل واچ (Apple Watch)

دلایل بسیاری وجود دارد که بخواهید اپل واچ خود را از آیفونتان Unpair کنید، به عنوان مثال شاید بخواهید آن را به فروش برسانید و یا اینکه به منظور تعمیر کردن اساسی بخواهید به تعمیرکار بسپارید یا اینکه ممکن است قصد داشته باشید بروزرسانی های سیستمی را برای این دستگاه انجام بدهید؛ یا اینکه بخواهید حافظه ی خود را آزادسازی کنید و … . به طورکلی همیشه روشی کلی و مشابه به منظور بازنشانی و ریست کردن اپل واچ وجود دارد.

کمپانی اپل به منظور ریبوت کردت اپل واچ های خود روش ساده ای را در نظر گرفته است که با استفاده از این روش می توانید اپل واچ خود را به راحتی به حالت کارخانه باز گردانید. ما اکنون در این بخش مراحل را برای شما به طور کامل شرح داده ایم و هر نوع مسائل موجود در این راه را نیز بازگو کرده ایم. البته در این مورد باید به شما هشدار بدهیم که اگر مراحل زیر را اعمال کنید، تمامی داده های موجود در ساعت خود را حذف نموده اید. در این میان کمپانی اپل پیش از ریست کردن اپل واچ خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه می نماید ولی احتمال دارد که تصمیم داشته باشید این کار را به صورت دستی اجرا کنید تا خودتان از این موضوع اطمینان حاصل نمایید.

به علاوه در صورتی که شما از کاربران اپل واچ 3 یا اپل واچ 4 نسخه ی LTE هستید، یک پلن بسیار ساده برای انجام این کار دارید که می توانید لینک مربوط به این ساعت را بشکنید و در صورتی که تصمیم دارید دوباره به دستگاه خود متصل گردید باید از طریق کمپانی ارائه دهنده ی خدمات تلفن همراه اقدام نمایید. گاهی اووقات نیز به منظور قطع ارتباط و بازگردانی اپل ولچ های مذکور به حالت کارخانه باید با اپراتور خود تماس حاصل فرمایید.

نحوه Unpair کردن و ریست کردن اپل واچ از آیفون

روشی که در ادامه برای شما شرح می دهیم، روشی است است که به راحتی نمی توانید از آن بگذرید و همچنین به عنوان ایمن ترین روش محسوب می گردد. در صورتی که شما آیفون خود را با اپل واچ همگام سازی کرده باشید، لازم است تا هر دو این دستگاه ها را در کنار یکدیگر و نزدیک به هم نگاه دارید. در ابتدا وارد اپلیکیشن Watch شوید و به عنوان نام ساعت یک عبارت ساده را انتخاب نمایید. سپس یک اسلاید بار به رنگ نارنحی با عبارت در کنار آیکون آم مشاهده خواهید گرد.

در این بخش یک منوی دیگر به عنوان هشدار مشاهده خواهید نمود باید که به منظور برطرف شدن آن ها باید در پایین صفحه در بخش ساید بار گزینه ی Unpair Apple Watch را گه به رنگ قرمز در آمده است کلیک کنید و این بخش قسمتی است که باید انتخاب نمایید. باز هم به شما هشدار می دهیم، در صورتی که فرایند بالا اجرا کنید و گزینه ی unpair Apple Watch را بزنید تمامی اطلاعات موجود در گجت نیز از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید  اپل واچ سری 5 یا اپل واچ سری 6؛ کدام یک بهتر هستند؟ به همراه مشخصات

اپل واچ (Apple Watch)

از این بخش به بعد دستگاه شما با اپل واچ قطع ارتباط می نماید که احتمال دارد تا بیش از 10 دقیقه زمان ببرد ، لازم به ذکر است که این مدت زمان بستگی به میزان اطلاعات شما در اپل واچ دارد. ما متوحه این موضوع شده ایم که همیشه این کار زمان بر نمی باشد، پس شما باید در طول این مدت زمان باید دستگاه آیفون خود را به ساعتتان نزدیک نگاه دارید و یک چای بنوشید تا فرآیند آن نیز به اتمام برسد.

در صورتی که شما در این بخش به عقب باز گردید، باید تمامی اطلاعات شما حذف گردیده و ارتباط اپل واچ با آیفون شما قطع گردد. در این بخش شما می توانید به راحتی اپل واچ خود را بازهم به یک یک حساب کاربری جدید متصل نمایید و یا اینکه آن را به شخص دیگر بفروشید / خیالتان از این بابت راحت باشد که هیچ اطلاعاتی از شما در اپل واچ باقی نمانده است.

اپل واچ (Apple Watch)

در صورتی که پس از انجام تمامی این کارها متوجه شدید که یک سری از اطلاعات شما هنوز در اپل واچ باقی مانده است ولی ارتباط آن با آیفون شما قطع شده است، به منظور پاک کردن این اطلاعات دستور العمل پایین را مطالعه نمایید.

اپل واچ (Apple Watch)

نحوه پاک کردن تمامی اطلاعات اپل واچ

اکنون به منظور انجام این کار در ابتدا باید وارد بخش تنظیمات اپل واچ خود که دارای یک آیکون چرخ دنده ی شکل خاکستری است، بشوید ( در تصویر بالا این آیکون مشاهده می شود). اکنون مسیر General > Reset را دنبال نمایید و در اینجا تمامی محتویات و تنظیمات را پاک کنید. در صورتی که شما اپل واچ خود را با استفاده از اینترنت دیتای خود متصل نموده اید در این بخش می توانید آن را متصل و یا قطع ارتباط کنید.

اگر پس از انجام این کار گزینه ی Erase all را بزنید، تمامی داده های شما حذف خواهند و اپل واچ تان به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت. لازم به ذکر است که انجام این فرآیند نمی تواند اپل واچ شما را از حساب کاربری تان Unpair نماید.

اکنون در این مرحله شما می توانید اپل واچ خود را به فردی دیگر انتقال دهید، بدون اینکه نگران این موضوع باشید، طرف مقابل به اطلاعات موجود در اپل واچ شما دسترسی پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: techradar

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه ریست کردن اپل واچ (Apple Watch)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *