رکورد شکنی چینی‌ها با به پرواز درآوردن همزمان ۱۰۰۰ پهباد

در نوامبر سال گذشته اینتل رکورد پرواز بیشترین پهباد همزمان را با به پرواز درآوردن ۵۰۰ پهباد به خود اختصاص داده بود و امسال هم بین مسابقات Super Bowl به طور همزمان ۳۰۰ پهباد با را به طور همزمان و همراه با نظم و ترتیب خاصی به پرواز درآورده بود و باعث ایجاد سر و صدای زیادی هم در فضای مجازی شده بود. اما حالا چینی‌ها با به پرواز درآوردن ۱۰۰۰ کوادکوپتر یا همان پهباد به طور همزمان، این رکورد را از دست اینتل گرفته و به نام خود زدند. پرواز این پهباد‌ها که در شهر گوآنگجوی چین انجام می‌شد، همراه با موسیقی زنده نواخته شده توسط گروه ارکست بوده و به جشن فانوس‌ سنتی چینی‌ها رنگ بوی تازه‌ای بخشیده بود. چرا که این جشن همه ساله با به پرواز درآوردن فانوس‌هایی در آسمان همراه بود.

پرواز این پهبادهای پیشرفته، که همراه با چراغ‌های ال ای دی با امکان تغییر رنگ بودند، توسط یک کامپیوتر مرکزی از زمین کنترل می‌شد. صحنه‌ای که این ۱۰۰۰ پهباد در آسمان چین خلق کرده بودند، در ارتفاع ۱۲۰ متری زمین بوده و دارای ۲۸۰ متر طول و ۱۸۰ متر عر بود. قابل ذکر است که هر کدام از این پهبادها با فاصله حدود ۱.۵ متری از هم قرار داشته و به پرواز در‌می‌امدند تا به یکدیگر برخورد نکنند.

در طول این نمایش جالب و هیجان انگیز، و البته نسبتا پیچیده، این پهبادها، که از نوع Ehang Ghost Drone 2.0 بودند، تصاویری مانند خروس، که نماد سال ۲۰۱۷ برای چینی‌ها و البته و برای سال نوی ایرانیان خواهد بود، حرف چینی “福” که نماد خوش شانسی برای چینی‌‌ها تلقی می‌شود، و نقشه کشور چین را ترسیم کردند.

البته هنوز این رکورد چینی‌‌ها در کتاب گینس ثبت نشده است، ولی با توجه به رکورد شکنی که انجام شده است، انتظار می‌رود که به زودی این اتفاق رخ دهد.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه کوادکوپتر ( پهباد ) ساده و بسازیم ؟

نظرات در مورد : رکورد شکنی چینی‌ها با به پرواز درآوردن همزمان ۱۰۰۰ پهباد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *