رونمایی کوالکام از پردازنده snapdragon 750g

snapdragon 750g

شرکت کوالکام به تازگی پردازنده میان رده نسل جدید snapdragon 750g را معرفی کرده که جانشین اسنپدراگون 730 جی محسوب می شود. این چیپ پردازشی snapdragon 750g که بخشی از خانواده اسنپدراگون سری 7 بوده به پشتیبانی شبکه 5جی می پردازد.

Snapdragon 750G در واقع با مودم X52 5G ارائه می شود که از هر دو حالت mmWave و sub-6GHz ، SA و NSA ، TDD ، FDD و Dynamic Spectrum Sharing ،DSS ، رومینگ جهانی و چند سیم کارت پشتیبانی می کند

این چیپ با هسته های Cortex A77 همراست که فرکانس 2.2 گیگاهرتزی دارد و در سوی دیگر هسته های Cortex A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی نیز برای آن در نظر گرفته شد. همچنین باید به تراشه گرافیکی آدرنو 619 هم اشاره کرد و 10 درصد عملکرد گرافیکی بهتری در مقایسه با Snapdragon 730G دارد.

کوالکام وعده یک چیپ پردازشی قدرتمند را در مقایسه با مدل پیشین داده است. همچنین دارای جدیدترین موتور AI Qualcomm نسل 5 است که می تواند به صورت هوشمندانه دوربین را برای تصویربرداری هوشمندانه ، ترجمه صوتی، تصویربرداری مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته و تجربیات گیمینگ با هوش مصنوعی آماده می سازد.

Snapdragon 750G از بازی HDR واقعی ، نرخ نوسازی 120 هرتز ، ضبط فیلم 4K HDR ، دوربین 192 مگاپیکسل برای عکاسی ، Wi-Fi 6 ، بلوتوث 5.1 ، NFC و کدک صوتی جدید AptX Adaptive پشتیبانی می کند. انتظار می رود شرکت هایی تولید کننده گوشی هوشمند تا پایان سال جاری محصول خود را با پردازنده اسنپدراگون 750جی راهی بازار کنند.

البته پیشتر مشخص شد که سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی A42 نسخه 5جی را با این پردازنده بزودی معرفی و عرضه می کند. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود کدام شرکت ها این پردازنده را روی محصولات خود به کار می گیرند. سامسونگ قطعا اولین شرکت خواهد بود و شرکت های چینی نیز به دنبال آن استفاده کننده هستند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انتشار اطلاعاتی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3

نظرات در مورد : رونمایی کوالکام از پردازنده snapdragon 750g

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *