رونمایی نسل جدید لپ تاپ Vaio Z با بدنه فیبرکربنی

سابقاً زیر چتر سونی ، نوت بوک های سری Z Vaio به دلیل ترکیب عملکرد بالا با وزن سبک و ظاهری زیبا شناخته می شوند. گاه به گاه ، Vaio این ماشین آلات را دوباره طراحی می کند تا چیزی را ارائه دهد که رقبایش انجام نمی دهد و این هفته نوت بوک های سری جدید Vaio خود را در ایالات متحده معرفی کرد. این دستگاه ها در یک سخت افزار کاملا جدی به یک فیبر کربن سه بعدی قالب منحصر به فرد بسته بندی می شوند شاسی با قیمت شروع سنگین 3،579 دلار.

سازندگان مختلف رایانه از اواسط دهه 2000 از فیبر کربن برای ساخت قطعات محفظه لپ تاپ خود استفاده کرده اند. ThinkPad X1 Carbon لنوو و سری Z Vaio از حدود 10 دهه به مدت زیادی از فیبر کربن استفاده کرده اند. اما تاکنون هیچ رایانه ای از شاسی ساخته شده از فیبر کربن قالب سه بعدی یا فیبر کربن بدون بدنه استفاده نکرده است. خط جدید Vaio Z با همین رقابت با بهترین اولترابوک ها و لپ تاپ های ممتاز رقابت خواهد کرد. اساساً ، تمام قسمتهای بدنه Vaio Z جدید، به جز لولاها، با استفاده از فرایندی ساخته می شوند که ورقهای فیبر را به صورت سه بعدی روی هم قرار می دهد تا از صلبیت شاسی بدون افزایش وزن به حداکثر برسد.

ماشین های چشمگیر و تا حد زیادی منحصر به فرد ، دستگاه های Vaio Z برای پیش خرید از US.vaio.com در دسترس هستند از ماه مارس ، نوت بوک ها نیز به صورت خرده فروشی در دسترس خواهند بود. قیمت لپ تاپ های جدید از 3579 دلار شروع می شود که بی سابقه است. بسیاری از این MSRP بالا به این دلیل است که فناوری پردازش فیبر کربن قالب Vaio هنوز بسیار گران است.

Kaoru Hayashi ، مدیر ، معاون رئیس و رئیس تجارت رایانه در Vaio Corp. ، در بیانیه ای گفت. “دستاورد استفاده از پتانسیل کامل سبکی و دوام فیبر کربن ، انقلابی و تکاملی است، همچنان که به آینده نگاه می کنیم.”

خبر خوب این است که این شرکت حاکی از استفاده از الیاف کربن برای پیشرفت است ، که در نهایت می تواند هزینه ها را کاهش دهد ، به دلیل حجم مقیاس. هایاشی گفت: “با این تکامل ، Vaio Z عملکرد فوق العاده ، سبک ، تحمل و اکنون با ناهمواری واقعی و بدون مصالحه ارائه می دهد ، همه در یک طراحی زیبا جمع می شوند.” “با Vaio Z به عنوان مدل شاخص، امیدواریم که این شروع آرایه آینده Vaio از پیشرفت های رایانه های شخصی لپ تاپ باشد.”

بیشتر بخوانید  بررسی چند لپ تاپ یک میلیون تومانی موجود در بازار

Vaio Z جدید مجهز به صفحه نمایش 14 اینچی با وضوح 4K است که به گفته Vaio ، 99.8٪ فضای رنگی DCI-P3 را تولید می کند. ابعاد این سیستم تقریباً 12.60 0. 0.48 – 0.67 8. 8.69 اینچ و وزن آن تا 2.32 پوند است که برای دستگاهی با کیفیت بالا 14 اینچ نسبتاً سبک است. برای مقایسه ، Lenovo ThinkPad X1 Carbon (Gen 8) 12.7 8. 8.5 0. 0.6 اینچ و 2.4 پوند است.

درون Vaio Z سخت افزار بسیار قدرتمندی وجود دارد. این نوت بوک ها از سری پردازنده های H35 اینتل هستند که لپ تاپ های سبک و سبک بازی را هدف قرار می دهند ، به ویژه Core i7-11375H. پردازنده دارای چهار هسته پردازنده با کلاک 3.30-5.0 گیگاهرتز و همچنین Iris Xe Graphics با 96 اتحادیه اروپا است. CPU دارای درجه TDP تا 35W است.

در مورد Vaio Z ، CPU با فناوری TruePerformance Vaio ، ترکیبی از افزایش محدودیت های قدرت CPU ، یک سیستم خنک کننده که می تواند گرمای زیاد و تنظیم BIOS را کنترل کند ، بیشتر بهبود می یابد. طبق گفته Vaio ، TruePerformance به CPU اجازه می دهد تا حداکثر 40 ثانیه با حداکثر فرکانس تعریف شده Turbo Boost 2.0 کار کند ، که بیشتر از بیشتر نوت بوک ها است.

پردازنده داخلی Vaio Z جدید با 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت رم LPDDR4-4266 و همچنین 512 گیگابایت ، 1 ترابایت یا 2 ترابایت SSD با رابط PCIe جفت می شود. در بخش اتصال، لپ تاپ های جدید سری Z Vaio شامل آداپتور Wi-Fi 6 + Bluetooth 5.1 ، دو پورت Thunderbolt 4 ، خروجی نمایشگر HDMI و رابط 3.5 میلی متری هدست ها هستند.

در مورد قابلیت های رسانه ای، این سیستم به بلندگوهای دالبی صوتی ، میکروفون استریو و وب کم 2 مگاپیکسلی با یک شاتر محرمانه مجهز است. Vaio گفت که نوت بوک های جدید سری Z آن می توانند با یک بار شارژ تا 10 ساعت کار کنند ، اما ظرفیت باتری Li-poly یا نحوه تست عمر باتری را فاش نکرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی نسل جدید لپ تاپ Vaio Z با بدنه فیبرکربنی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *