رونمایی مدیاتک از پردازنده Dimensity 1000C 5G

شرکت مدیاتک به تازگی از پردازنده Dimensity 1000C 5G به عنوان نسخه ضعیف تر دیمنسیتی 1000 بهار امسال رونمایی کرد. چیپی که برای نخستین بار روی نسخه ایالات متحده ال جی ولوت تعبیه شده و این گوشی با چنین پردازنده میان رده 5جی راهی بازار ایالات متحده می شود.

البته ولوت توسط تی موبایل عرضه می شود و بنابراین گوشی هایی که توسط T-Mobile در این منطقه به فروش می رسد، از چیپ Dimensity 1000C 5G قدرت می گیرند. مدیاتک می‌گوید این چیپست قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی ، ویژگی های نمایشگر پیشرفته ، اتصال سریع و قابلیت های چندرسانه ای پیشرفته را برای تجربه کاربری برتر ارائه می دهد.

Dimensity 1000C با استفاده از فرآیند 7 نانومتری تولید شده است و دارای چهار هسته Arm-Cortex-A77 و چهار هسته Arm Cortex-A55 با بهره وری بالا تا 2 گیگاهرتز است که یک حافظه پنهان بزرگ مشترک با تأخیر کم هم دارد و عملکرد در کنار قدرت را بهبود می بخشد. بنابراین چیپ جدید مدیاتک شامل کارایی بالا و مصرف انرژی کم می شود.

این شرکت اضافه می کند که اطمینان حاصل کرده تا گیمرهای مشتاق از گرافیک قدرتمندی در گوشی هوشمند خود بهره می برند. همچنین واحد پردازش AI مدیاتک APU 3.0 وجود دارد که سه نوع پردازنده AI مختلف را برای دوربین AI ، دستیار AI و برنامه و سیستم عامل برای تجربیات برتر ترکیب می کند. همچنین با پشتیبانی از AV1 HDR در Netflix و استریم ویدئو AV1 در YouTube تجربه مالتی مدیا کامل را دارد. مدیاتک می گوید که با Twitch در حال کار است تا استریم ویدئو AV1 را به تلفن هوشمند بیاورد. در کنار پشتیبانی از Dual Display و Dual Voice Wake Up ، از فناوری پیشرفته دوربین نیز پشتیبانی می کند.

با این معرفی، پردازنده مدیاتک Dimensity 1000C به سومین مدل از سری دیمنسیتی 1000 تبدیل شده که در کنار سه مدل Dimensity 1000 و 1000+ SoC قرار می گیرد. مدیاتک به غیر از Dimensity 1000 دارای چیپ ست های سری Dimension 800 و Dimensity 700 با پشتیبانی شبکه 5جی است.

برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت شرکت مدیاتک مراجعه کنید. همانطور که گفته شد ولوت ال جی اولین گوشی با این پردازنده به حساب می آید.

بیشتر بخوانید  عملکرد بالا پردازنده مدیاتک Dimensity 9300

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی مدیاتک از پردازنده Dimensity 1000C 5G

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *