رونمایی رسمی مودم های 5G کوالکام

کوالکام

کوالکام یکی از  شرکت های بزرگ تولید کننده تراشه در کشور آمریکا , مودم اسنپدراگون x50 خود را به طور رسمی معرفی کرد، این مودم به تکنولوژی 5G مجهز می باشد. در نسخه کامل مودم X50 شاهد فعالیت این مودم با فرکانس ۶ گیگاهرتز می باشیم , به علاوه توانایی اتصال به شبکه 5G می تواند شبکه پایدار 4G را نیز حفظ کند. شرکت کوالکام در طی مصاحبه خود بیان کرد که در تلاش هستند با افزایش پهنای باند این تکنولوژی , اتصالات و وابستگی هایی که در استفاده از فیبر نوری وجود دارد را بر طرف کرده و طی چند سال آینده , این تکنولوژی را به صورت کامل , جایگزین فیبر نوری کنند.

در لیستی که کوالکام منتشر کرده است اسامی سازندگان بزرگ موبایل که از مودم X50 استفاده می کنند مشاهده می شود. این شرکت ها که شامل اوپو , زد تی ای , ویوو , ایسوس , شیائومی , ال جی , سونی , اچ ام دی و اچ تی سی می شود، اعلام کرده اند قصد دارند استفاده از این تکنولوژی را در محصولات خود گسترش داده و از ویژگی ها و قابلیت های آن راضی و خرسند می باشند.

شرکت کوالکام درباره ویژگی های تکنولوژی 5G و موارد کاربرد آن به واقعیت افزوده و واقعیت گسترده اشاره کرده و در ادامه بیان کرد که از این تکنولوژی می توان در رایانه‌ های همیشه‌ متصل، نمایشگرهای پوشیدنی در واقعیت مجازی و گوشی‌ های همراه هوشمند نیز استفاده کرد. در این میان اسم برخی از کاربران از جمله NTT DOCOMO , اسپرینت، اورنج سینگتل تلکام بریتانیا، TIM , چین موبایل , KDDI ، شرکت KT ، ال جی اوپلاس ،AT&T , یونیکام چین ، تلکام چین , تلسترا ، گروه وودافون و ورایزن به چشم می خورد.

از مطالبی که کوالکام در سخنان خود به آن ها اشاره می کند می توان دریافت که برنامه های زیادی در ارتباط با این این تکنولوژی پرکاربرد دارد و قصد کرده مودم های پیشرفته و جدید خود را برای کامپیوترهای همیشه متصل و صفحه‌ نمایش‌ های پوشیدنی نیز کاربردی کرده و این تکنولوژی را نیز در این حد گسترش دهد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رونمایی رسمی مودم های 5G کوالکام

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *