روند پیشرفت عکاسی موبایل در پنج سال گذشته به گزارش DxoMark

DxoMark

با توجه به آمارها می توان گفت که روند پیشرفت این صنعت بسیار سریع بوده و تحولی عظیم در عکاسی داشته است. باید گفت که طراحان و سازندگان گوشی های هوشمند موفق شده اند که پیشرفت های خوبی را در این زمینه به ثبت برسانند. نکته ای که قابل اهمیت است ، DxoMark به عنوان شرکتی که به مدت پنج سال دوربین های عکاسی را مورد تحقیق خود قرار داده بود و در این باره گزارشی به نام فناوری مبتکرانه عکاسی موبایل و پیشرفت آن در پنج سال گذشته تهیه کرده است.

اما موضوع پیشرفت کردن یا نکردن سونی یا نیکون و کانن نیست ولی محدود شدن فضای گوشی باعث باریک‌تر و سبک‌تر شدن آن می شود و این امر باعث افزایش دقت افراد در طراحی و بالا بردن کیفیت عکس آن می شود. اگر این مقاله را خلاصه کنیم ،DxoMark در مطالعات خود در دنیای عکاسی، نگاه دقیقی به روند پیشرفت کمپانی ها به حذف نویز بدون کاهش جزئیات تصویر داشته است. علاوه بر آن نوردهی، فوکوس خودکار، لرزشگیر تصویر، زوم و پیشرفت های حاصل در ذخیره عکس ها از موضوعاتی هستند که به آن ها اشاره می شود.

DxoMark

موردی گوشی های پیشرفته در آن عملکرد خوبی داشته اند می توان به حفظ کیفیت تصویر ضمن کاهش نویزها اشاره کرد. این کار بدون بیشتر شدن سنسور و فقط با استفاده از پردازش تصویر انجام می شود و گوشی های امروزی برای این کار از روش های زیر استفاده می کنند:

  • لرزشگیر اپتیکال جهت نوردهی به مدت طولانی
  • کاهش نویز موقت که به صورت ترکیب داده های چند فریم باهم انجام می گیرد.
  • استفاده از چند ماژول دوربین که درحال حاضر دوربین دوگانه مورد استفاده می گیرد ولی ممکن است در آینده شاهد دوربین سه گانه نیز باشیم.

با استفاده از این روش ها سازندگان گوشی های هوشمند کمک کرده اند تا در پنج سال گذشته ، گام های خوبی به سوی موفقیت داشته است. در آخر DxoMark طبق آمار موضوعی برای تعجب نیست. با مقایسه عکس دوربین های دیجیتالی و گوشی های هوشمند، قابل مقایسه نیستند و گوشی هوشمند کیفیت پایینی دارد اما سرعت بیشتری در پیشرفت خود داشته است. پیشرفت سخت افزار دوربین و پردازش گوشی های هوشمند به وضوح دیده می شود، این پیشرفت در کنار دیگر اجزا بوده و رشدی سریع تر از دوربین های سنتی بوده است. دوربین های DSLR و بدون آینه مشخصا در قسمتی هایی دارای برتری است ولی در قسمت پردازش تصویر ،کانن ، نیکون ، پنتاکس و دیگر برندها از گوشی ‎هایی مثل آیفون ، سامسونگ ،گوگل و هوآوی ضعیف ترند.

دوربین های دیجیتالی از سخت افزار بزرگتری بهره می برند و نیاز خاصی به پردازش پیکسل ندارد و ارائه عکس با کیفیت ضعیف است. اما می توان گفت که فاصله عملکرد بین دوربین دیجیتال و دوربین های موبایل کمتر شده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روند پیشرفت عکاسی موبایل در پنج سال گذشته به گزارش DxoMark

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *