روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

ویستا اپ

آیا تا به حال به راه اندازی فروشگاه اینترنتی فکر کرده اید ؟ آیا می دانید که راه اندازی فروشگاه اینترنتی تا چه حد می تواند کسب و کار شما را متحول سازد ؟ اگر هنوز هم شک دارید، بهتره نظرتون رو آماری که در ادامه آمده جلب کنیم.

در سال 2018 ، 1.8 میلیارد نفر در سراسر دنیا خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می دادند که این تعداد در سال 2021 به 4.8 میلیارد نفر رسید. همچنین 63 درصد از محصولات خرید به لیست محصولات اینترنتی اضافه شدند. این آمار باعث می شود تا کمی به خودتان بیایید و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام کنید. اما اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید ، این مقاله را از دست ندهید. چرا که می خواهیم شما را با روش های طراحی فروشگاه آنلاین آشنا کنیم تا بتوانید بهترین روش را مطابق نیازتان انتخاب کنید. اما قبل از آن می خواهیم در مورد اهمیت فروشگاه های اینترنتی صحبت کنیم.

چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟

اگر از شما بپرسند که طراحی فروشگاه اینترنتی چه مزایایی دارد ،چه جوابی در پاسخ به این سوال دارید؟ بگذارید تا ما با دلایل قانع کننده به شما کمک کنیم.

  • با طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید بازار هدفتان را که قبلا محدود به یک منطقه و یا شهر بود را به تمام نقاط کشور گسترش دهید.
  • در سال های اخیر خرید حضوری محصولات جذابیت خود را از دست داده و افراد از شیوه های مردن استفاده می کنند . شما هم با طراحی فروشگاه اینترنتی روش فروش خود را مطابق روش های به روز تغییر دهید.
  • با راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، با مدیریت هزینه های خود می توانید ، هزینه های جانبی را کاهش دهید.
  • با طراحی فروشگاه آنلاین وارد رقابت با حرفه ای ها شده و دیده شوید.
  • افراد با اطمینان کامل خرید خود را انجام می دهند.

اقدامات مهم در پیش از شروع ساخت فروشگاه اینترنتی

پیش از هر چیز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، باید هاست و دامنه سایت را خریداری کنید. اما اصلا هاست و دامنه چیست و چرا باید آن ها را خریداری کنیم؟

سایت شما نیاز به فضایی برای نگهداری اطلاعات و محتوای خود دارد که به این فضا هاست گفته می شود. شما می توانید از سایت های میزبان ، هاست خود را با هر اندازه و نوعی که می خواهید تهیه کنید. علاوه بر این سایت شما به یک نام نیاز دارد که به آن دامنه سایت گفته می شود. دامنه سایت نام برند را شما را نشان می دهد. پس نام دامنه را با دقت انتخاب کنید.

انواع روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی می تواند در مدت کوتاهی کسب و کارتان را متحول کند. برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی روش های مختلفی وجود دارد که ما آن ها را به شما معرفی می کنیم. در آخر این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام روش به دردتان میخورد.

ویستا اپ

طراحی فروشگاه اینترنتی با سیستم مدیریت محتوا (CMS )

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یکی از روش های طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. سیستم مدیریت محتوا یا (content management system) یک نرم افزار تحت وب است که با استفاده از آن می توانید بدون نیاز به دانش کدنویسی سایت خود را طراحی کرده و آن را مدیریت کنید. در این روش هر ویژگی و قابلیتی را که بخواهید با استفاده از افزونه ها می توانید به سایت اضافه کنید. قالب سایت هم می تواند 80 درصد ظاهر سایت شما را تشکیل می دهد. سیستم های مدیریت محتوا انواع مختلفی دارند. جوملا ، دروپال و وردپرس نمونه های معروفی از سیستم های مدیریت محتوا هستند. اما پرطرفدار ترین آن ها وردپرس می باشد به طوری که طراحی سایت وردپرسی ، 69 درصد کل سایت های با CMS آماده را تشکیل می دهد.

برای راه اندازی سایت فروشگاهی با وردپرس بعد از خرید هاست و دامنه ، وردپرس را روی هاست خود نصب کرده و بعد از آن قالب و افزونه های مورد نیازتان را روی وردپرس نصب کنید. در این مرحله 60 درصد کار شما انجام شده است. برای تکمیل سایت باید محتوا و تصاویرتان را به سایت اضافه کنید. به همین راحتی می توانید یک سایت وردپرسی داشته باشید. اما برای طراحی سایت حرفه ای بهتر است سایت خود را به شرکت طراحی سایت معتبر سفارش دهید تا طراحی ظاهر سایت و فرایند های پیاده سازی درگاه پرداخت را به صورت حرفه ای برای شما انجام دهند.

طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی که با استفاده از تیم حرفه ای برنامه نویس و مسلط به زبان های برنامه نویسی انجام می شود هم یکی از روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. این روش هزینه و زمان زیادی برای طراحی نیاز دارد. زیرا در این روش تیم های حرفه ای که متشکل از تیم طراحی رابط و تجربه کاربری ، تیم طراحی فرانت اند (پیاده سازی ظاهر سایت) و تیم برنامه نویسی بک اند روی پروژه طراحی سایت فروشگاه شما کار می کنند که هزینه و زمان طراحی فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می دهد. اما در عوض سرعت و امنیت سایت شما در این روش بالاتر است.

استفاده از فروشگاه سازها

یکی دیگر از روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه سازها می باشند. استفاده از فروشگاه ساز ها اصلا سخت نیست و معمولا افرادی که هیچ شناختی با طراحی سایت ندارند به راحتی با فروشگاه ساز ها کار  می کنند. فقط کافیست تا بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنید. با توجه به نیازتان از راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، یک پلن را به صورت ماهانه و یا سالانه انتخاب کرده و بعد از آن نام دامنه و قالب سایت را انتخاب کنید. با استفاده از لوگو ، شماره تماس و … قالب خود را شخصی سازی کرده و بعد از محصولات را در فروشگاه درج کنید و روش های های پرداخت را انتخاب کنید. همین !!!!!

بهترین روش برای ساخت فروشگاه اینترنتی کدام است؟

ما تمام روش هایی که با استفاده از آن ها می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید را به شما معرفی کردیم . اما این کاملا باز هم تصمیم به خود شماست که کدام روش را متناسب با نیازتان انتخاب می می کنید. برای مثال اگر می خواهید در کوتاهترین زمان فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کند فروشگاه ساز ها برای شما مناسب است. اما اگر می خواهید مدیریت سایت را به عهده بگیرید و تا حدودی دستتان برای طراحی ظاهر سایت باز باشد استفاده از CMS  ها گزینه مناسبی است. اگر هم می خواهید یک سایت کاملا شخصی سازی شده تحویل بگیرید و از پس هزینه های طراحی حرفه ای سایت بر می آیید طراحی سایت اختصاصی را انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع روش های ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم. اما اگر باز هم سوالی دارید و یا می خواهید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید ، می توانید این خدمت را به شرکت ویستا که  یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت است، سفارش دهید. برای سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی می توانید از طریق شماره تماس های 09128754765 و 02188551470 با  مشاورین ویستا در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روش های ساخت فروشگاه اینترنتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *