روش بستن برنامه ها در ویندوز 8

windows 8
windows 8
windows 8

بزرگترین مسئله ای که اکثر کاربران در windows 8 با آن مواجه می شوند این است که بین عمکلرد دسکتاپ و tiled-based جدید ولمسی این سیستم عامل تفاوت های بسیاری وجود دارد و آنها در به کارگیری از آن دچار مشکل می شوند.

به نظر می رسد که کاربران از استفاده کردن یکی از این موارد بیشتر راضی هستند تا هر دوی آن در کنار هم!و بودن این دو مورد در کنار هم باعث بروز مشکلات و ایجاد سردرگمی در کاربر می شود.

راهی وجود دارد که وقتی برنامه ها بسته می شوند این دو مورد با هم مشاهده شوند.در نسخه های قبلی ویندوز،در گوشه سمت راست هر برنامه یک علامت “X” وجود داشت.این علامت در هنگام استفاده بیش از چند دقیقه کاربران از ویندوز ظاهر میشد.در حال حاضر،در ویندوز 8 و رابط کاربری مدرن ،این علامات حذف شده اند.بنابراین چکار باید کرد؟چطور باید برنامه های ویندوز 8 را بست؟

writing-keyboard-mouse
writing-keyboard-mouse

کیبورد و ماوس

چگونگی بستن یک برنامه در ویندوز 8 آنقدرها هم سخت نیست و به یک عنصر اپتدایی بستگی دارد .و آن داشتن یک موس و کیبورد است که در هر صورت باید آنها را داشته باشید.شاید شما لپ تاپی داشته باشید که با ویندوز 8 سازگاری داشته باشد و برای این ویندوز آن را ارتقا داده باشید،یا ممکن است که از یک پوشش لمسی به جای صفحه نمایش لمسی استفاده کنید.در هر صورت ،باید قادر به بستن برنامه ها با موس و کیبورد باشید.

در اکثر موارد،کاربرانی که از کیبورد استفاده می کنند می توانند از کلیدهای میانبر کلاسیک کیبورد استفاده کنند.با فشار دادن Alt-F4 برنامه بسته خواهد شد و صفحه به حالت قبل باز خواهد گشت.متاسفانه ، تمام برنامه های UI مدرن این دستور را ندارند وهمچنین درهر ویندوز RT-based عملگر های روی کیبورد که در قسمت بالای آن قرار دارد وجود ندارد.در ویندوز 8 دسترسی به برنامه های فعال با استفاده از CTRL-ALT-DEL به خوبی امکان پذیر است،اما شما مجبور می شوید برای استفاده از این برنامه به صفحه دسکتاپ بروید.به علاو ه اینکه این روش ،روشی بسیار آرام و کند برای بستن برنامه ها می باشد.

اگر شما موس یا صفحه لمسی دارید،می توانید اشاره گر خود را به گوشه سمت چپ در قسمت بالای صفحه نمایش برده وبه لیستی از برنامه ها ی فعال که در حال اجرا هستند دسترسی پیدا کنید.در این لیست،می توانید بر روی هر یک از موارد کلیک کرده تا فرمان بسته شدن pop up شود.با کلیک کردن برروی close برنامه بسته و از لیست حذف خواهد شد.علاوه بر این اگر شما موس خود را به مرکز صفحه نمایش ببرید ،مشاهده خواهید کرد که آیکون موس شما به یک دست باز تبدیل خواهد شد.حال کلیک کنید و با دست خود که همان موس شما است بالای صفحه را گرفته و آن را به پایین صفحه بکشید.در این لحظه می بینید که برنامه از لیست برنامه های موجود درسمت چپ ناپدید می شود،اما در برخی موارد بستن کامل برنامه چند دقیقه طول می کشد.

بیشتر بخوانید  10 سوالی که معمولا همه در مورد ویندوز 8 دارند: سوال 3 و 4
ویندوز 8 مخصوص دستگاه های هوشمند لمسی
ویندوز 8 مخصوص دستگاه های هوشمند لمسی

Touch only

از آنحا که ویندوز 8 و سطح تبلت ها لمسی ساخته شده اند ،این امر باعث شد که شرکت مایکروسافت راهکارهایی را برای بستن هر چه سریعتر یک برنامه ایجاد کند.یک روش – کشیدن یک برنامه از بالا به پایین صفحه نمایش – این است که یک برنامه را به صورت موقت برداریم و نه این که از task manager به طور کلی حذف کنیم.برنامه هایی مدرن مثل UI پس از مدت زمانی که از آنها استفاده نمی شود حذف میشود،در حالی که برنامه ای نظیر Netflix و jetpack joyride حتی پس از ساعت ها بدون این که از آنها استفاده ای شده باشد در background باقی می مانند.متاسفانه ، مایکروسافت راهی برای بستن یک برنامه بدون استفاده از کیبورد قرار نداده است

می توانید راه دیگری را هم امتحان کنید: از طریق Modern  UI (صفحه منوی tile ) ، می توانید با کلیک درقسمت پایین این برنامه به منوی آن دسترسی پیدا کنید.تنها گزینه که تمامی برنامه ها را در منو نمایش خواهد داد،و tile ها را به هم ارتباط داده و آن را به یک لیست کاربردی بر روی سیستم تبدیل می کند.در این لیست شما باید به دنبال task manager بگردید،چرا که این برنامه کمک می کند تا تمام برنامه ها را در یک زمان ببندید.task manager تنها در دسکتاپ اجرا می شود،بنابراین پس از بسته شدن برنامه ها و باز گشت به صفحه start دسکتاپ همچنان باز خواهد ماند.

دکمه   X  به عنوان یک دکمه قابل اعتماد هنوز هم به همان فرم یا شکلی دیگر بر روی دسکتاپ سیستم عامل وجود دارد،بنابراین ویندوز 8 واقعا گیج کننده است.در کنار چندین زبانه که در اینترنت اکسپلورر ویندوز 8 نشان داده شده اند،حباب های شناور X که بر روی یکی از زبانه ها قرار دارند دسترسی به آنها را اسان کرده است.متاسفانه تمام موارد خارج از ویندوز 8 به این آسانی نیست.

مایکروسافت می تواند بستن برنامه های بی شماری را در ویندوز 8 اسانتر کند.برای مثال ، توانایی بستن یک برنامه از نوار app در سیستم عامل دلخواه شده است.سوال اینجاست که توانایی بستن برنامه از داخل این نرم افزار چه مقدار حقیقت دارد؟

چیزی که ما میدانیم این است که ویندوز 8.1 این مشکلات را اصلاح خواهد کرد ، اما بستن این برنامه ها در ویندوز ما را نسبت به نیازی که به آنها داریم سردرگم تر خواهد کرد.[divider]

نسخه نهایی ویندوز 8
نسخه نهایی ویندوز 8
نسخه نهایی ویندوز 8.1
نسخه نهایی ویندوز 8.1
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روش بستن برنامه ها در ویندوز 8

7 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام من می خواستم برنامه avg tune up رو از رو ویندوزم پاک کنم ولی هر کاری میکردم ۲ تا فیل .dll داشتش ک متوقف نمیشد و واسه همین نمیذاشت ک من پاکشون کنم همه روش هارو امتحان کردم ولی تاثیری نداشت اما خودم تجربی چه کردم
    از طریق safe mode یعنی ویندوز رو ریستارت کردم و بلا فاصله کلید F8 رو زدم بعد اینکه بالا اومد از طریق سیف مود روفتم تو شاخه C:\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp ,و بعد روی فایل .dll برنامه کلیک کردم و با برنامه not pad نت پد باز کردم و متن نوشته رو عجق وجق دری وری دستکاری کردم سیو وذخیرش کردم اونوقت پاکش کردم و دیلیت کردم
    گفتم شاید این روش به درد بقیه دوستان بخوره
    telegram.me/armicrad

  2. سلام امیدوارم حالتون خوب باشه سایت خیلی خوبی داریداطلاعاتتون هم کامل ودقیق هستش اگه امکان داره در مورد فرق ویندوز8 با 8.1 بیشتر توضیح بدید وبگید کدوم بهتره راستش یه مشکاتی ویندوز8داره که8.1 نداره وهم مشکلاتی ویندوز8.1 داره که 8نداره.

    1. سلام . مرسی دوست عزیز . ویندوز 8 با 8.1 زیاد فرقی ندارند فقط 8.1 امکانات بیشتری نسبت به 8 داره . اون بلوک های منوی استارت ویندوز 8.1 بیشتر هستند و میشه منوی خودتون رو سفارشی کنید . همچنین یک سری مزیت هایی واسه صفحات لمسی داره که میتونی توی لینک زیر بخونی :
      https://www.zoomtech.org/6-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c/

  3. سلام
    سایت خیلی خوبیدارین اما یه عیب کوچیک داره اونم اینه اون طور که میتونید در مورد وسایل تازه به بازار وارد شده اطلاع دهی نمیکنید و در مور کار تجهیزات و طرز اصتفادشون به نظر من دارین کم کاری میکنید.

    1. تشکر میکنم از نظرتون حتما نظراتتون رو مورد توجه قرار خواهیم داد حتما مارو از نظرات سازندتون مطلع کنید. با تشکر

    2. سلام دوست عزیز . راستش دنیای فناوری گسترده است و هر روز وسایل جدید میاد به بازار . ما فقط دو تا نویسنده هستیم و در حد توانمون هر مطلبی باشه ترجمه می کنیم و در اختیارتون می گذاریم . اگر کم کاری کردیم ببخشید . نویسنده نداریم تو این سایت. مرسی از این که نظر دادید