روش‌های تست سالم بودن باتری گوشی

روش‌های تست سالم بودن باتری گوشی

سالم بودن باتری گوشی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه در صورت خراب شدن آن، گوشی منبع تغذیه‌ای برای شروع عملکرد خود ندارد. از طرفی نارسایی باتری گوشی بر کاهش بهره‌وری و سرعت کارکرد گوشی نیز موثر است. معمولا ظرفیت باتری گوشی‌های مختلف به مرور زمان و با استفاده مداوم از گوشی کاهش می‌یابد. البته این مسئله راه حلی ندارد چون امروزه گوشی هوشمند جز پرکاربردترین وسایلی است که همه ما از آن استفاده می‌کنیم، اما می‌توان با رعایت اصول مشخص و انجام تست‌های مختلف این روند را کُند کرد. یکی از ساده‌ترین آن‌ها عدم استفاده از گوشی در حین زدن آن به شارژر است. مورد بعدی عدم استفاده از شارژر برندهای دیگر مثلا استفاده از شارژر هواوی برای گوشی سامسونگ است. اصولا درصد مناسب برای شارژ دوباره باتری گوشی بین 10 تا 20 درصد است، پس سعی کنید اگر شارژ باتری گوشی شما پر با نیمه است آن را به شارژر نزنید و در هنگام شارژ شدن نیز با رسیدن عدد مورد نظر به 80% شارژر را قطع کنید. احتمالا با توجه به افزایش مداوم قیمت موبایل نسبت به سلامت باتری گوشی خود حساس‌تر شده‌اید، پس مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

واقعا چرا باتری گوشی شما نیاز به تست سلامت دارد؟

از نظر کارشناسان بهتر است با کاهش عمر مفید باتری گوشی پس از گذشت چند ماه استفاده از آن، به فکر انجام تست‌های ساده‌ای برای بررسی سالم بودن باتری گوشی باشید تا در صورت لزوم برای تعویض به‌موقع آن اقدام کنید. به‌خصوص اگر اخیرا با علائمی مثل داغ شدن بیش‌ازحد بدنه گوشی پس از مدت کوتاهی استفاده از آن، خاموش و روشن شدن خود‌به‌خود گوشی، تغییر ظاهر پشت گوشی در اثر متورم شدن باتری آن، خاموش شدن ناگهانی گوشی و روشن نشدن آن حتی بعد از اتصال به انواع شارژر مثل شارژر هواوی، زود شارژ شدن و زود شارژ خالی کردن باتری گوشی و کاهش کارایی گوشی مواجه شده‌اید. مواردی‌که ذکر شد از علائم رایج خرابی باتری گوشی هستند که نباید آن‌ها را نادیده بگیرد چراکه خرابی باتری تاثیر مستقیمی بر کیفیت عملکرد نهایی گوشی شما دارد.

روش‌های تست سالم بودن باتری گوشی

تست‌های ساده برای بررسی سالم بودن باتری گوشی

شما باید علاوه ‌بر توجه به علائم خرابی باتری گوشی، هر از چندگاهی با انجام تست‌های زیر از سلامت و ظرفیت کامل باتری گوشی خود مطمئن شوید:

  • یکی از بهترین راه‌ها استفاده از برنامه‌های ویژه بررسی وضعیت باتری گوشی است. مواردی چون AccuBattery، GSam Battery Monitor و Clean Master که از بهترین‌ها برای گوشی‌های اندروید هستند. این برنامه‌ها به‌راحتی علل خالی شدن شارژ باتری گوشی را به شما نشان می‌دهند و راهکارهایی برای جلوگیری از خرابی‌های بعدی در اختیار شما می‌گذارند.
  • کدهای ویژه تست سلامت باتری گوشی یکی دیگر از راه‌های جالب هستند. شما می‌توانید با وارد کرد کد *#*#4636#*#* در همه گوشی‌های اندروید، اطلاعات مربوط به گوشی خود را دریافت کنید و از سلامت باتری گوشی خود نیز مطمئن شوید. در مورد گوشی‌های سامسونگ کد ویژه *#0228# نیز کارایی دارد.
بیشتر بخوانید  گوشی های هوشمندی که عمر باتری بالایی دارند

معرفی یک فروشگاه اینترنتی معتبر در زمینه تعویض باتری گوشی

روش‌های تست سالم بودن باتری گوشی

تجربه نشان داده که در زمان مشاهده علائم خرابی باتری گوشی، تنها راه حل ممکن تعویض باتری است. البته مواردی نیز وجود داشته که به‌دلیل نارسایی سیم شارژر یا آداپتور آن، با تعویض شارژر (مثلا شارژر هواوی) مشکل حل شده است. یکی از مشکلاتی که الان به ویژه در دوران تحریم کشور وجود دارد، کمبود فروشگاه‌های معتبر برای ارائه باتری یا شارژر اصل و اورجینال به مشتری است. زیرا مشتری انتظار دارد با صرف هزینه زیاد برای خرید گوشی، در زمان تعویض یا تعمیر قطعات آن نیز با وجود قیمت‌های بالا با یک قطعه فیک یا تقلبی مواجه نشود. پیشنهاد ما به شما امگا باتری است که سالهاست علاوه‌بر عرضه انواع باتری اصل گوشی، در زمینه عرضه پاوربانک اورجینال و کابل و شارژر اصلی برندهای مختلف گوشی مانند شارژر هواوی فعالیت می‌کند. به‌همین‌دلیل قیمت‌های ارائه شده آن نیز معقول هستند و می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آن از قیمت‏های مناسب باتری برندهای مختلف گوشی مثل قیمت خرید باتری سامسونگ، هواوی، نوکیا، اپل، ال ‌جی، شیائومی، سونی، بلک‌ بری و غیره آگاه شوید. البته فعالیت این فروشگاه معتبر و قدرتمند فقط محدود به لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند مثل شارژر هواوی نیست و در زمینه ارائه باتری‌های اورجینال تبلت و ساعت‌های هوشمند برندهای مختلف نیز فعال است. پشتیبانی تیم قوی این فروشگاه در هر ساعتی از شبانه‌روز با خط ارتباطی 09129381843 در خدمت شما است. اگر تعمیرکار موبایل هستید می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را با بهترین قیمت از این فروشگاه تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به اینکه امروزه به‌راحتی لوازم جانبی تقلبی را به قیمت لوازم اصل به شما عرضه می‌کنند، پیش از خرید انواع شارژ مثل شارژر هواوی یا انواع باتری گوشی ابتدا به فروشگاه امگا باتری سری بزنید!

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : روش‌های تست سالم بودن باتری گوشی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *