رباتی که قرار است اثرات هسته ای فوکوشیما را کاوش کند !

موسسه تکنولوژی Chilba یک نمونه اولیه از ربات جدید چند منظوره خودش را معرفی کرد که قرار است برای کاوش در مورد تابش های آلوده هسته ای در فوکوشیما ژاپن مانند سایر ربات هایی که تاکنون ساخته شده اند استفاده شود.

robot-fukushima

این ربات که اسمش را Sakura شماره دو گذاشته اند در پاسخ به فاجعه بزرگ هسته ای در سال 2011 که در ژاپن اتفاق افتاده بود ساخته شده است. در واقع هدف دیگر از ساخت این ربات جایگزینی احتمالی با ربات Quince است که قبلا برای این فاجعه ساخته شده بود. در واقع طراحی اصلی و ساختار Sakura به طور خیلی نزدیکی شبیه به نسل قدیمی این ربات است . نرم افزارهایی که برای اداره و کنترل این ربات به کار رفته است همان برنامه هایی است که در ربات Quince به کار رفته بود.

robot-fukushima1

ابعاد این ربات دارای ارتفاع 180 ، طول 720 و عرض 510 میلی متر است . جز اصلی ربات بازوهای آن است که 20 کیلوگرم وزن و بیشترین طولی که می تواند بازو باز شود 180 سانتی متر است. همانند سایر ربات هایی که برای اینکار در بازار موجود است روی بازوی این ربات یک چراغ LED گذاشته شده است که می تواند وسایلی تا وزن 4.5 کیلوگرم را گرفته و حمل کند. با استفاده از چرخ های آزاد و تنظیم پذیر می تاوند با سرعت 500 سانتی متر بر ثانیه حرکت کند و همچنین از یک سراشیبی تا 45 درجه بالا رود. تمام وزن این ربات 45 کیلوگرم و می تواند بار اضافی تا 50 کیلوگرم را حمل کند. باتری این ربات 700 Wh است که برای 8 ساعت کار طراحی شده است.

یکی از ویژگی های برجسته این ربات قدرت عملیاتی آن در زیر آب است بطوری که برای طراحی این ربات از کیفیت بسیار بالایی استفاده شده است بطوری که در مقابله با گرد و خاک یا غوطه ور شدن در آب بسیار مقاوم است.

robot-fukushima2

این ربات قرار است توسط یکی از شرکت ها در ژاپن انجام شود که بعد از آن به بازارهای جهانی ارسال شود و امیدوارند این استاندارد بالایی که در ساخت این ربات به کار رفته است بتواند به فاجعه های بزرگ هسته ای در جهان کمک زیادی بکند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ایستگاه پلیس هوشمند در چین

نظرات در مورد : رباتی که قرار است اثرات هسته ای فوکوشیما را کاوش کند !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *