راهنمای خرید یو پی اس

ups

برای خرید یو پی اس رعایت کردن نکات نیز الزامی می باشد :

Input Frequency Range  :

دستگاه UPS که بسامد ورودی آن ۵۰Hz ± ۵% است ، به این معنی می باشد که UPS در این بازه فرکانس با در دست داشتن اسیون درونی خود و ،۴۷٫۵ تا ۵۲٫۵ هرتز بی استفاده از باتری به کار خود ادامه می دهد و اقدام به ارائه خروجی بسیار مناسبی می کند که در اصل به معنی مقدار تغییرهای در بسامد ورودی UPS می باشد . دستگاه UPS بیرون از این بازه ورودی می تواند UPS غیر عادی را تشخص بدهد و به وضعیت بک آپ در بیاید و توسط باطری میزان ولتاژ خروجی را تامین نماید.

 

Backup Time:

مدتایم مورد نیاز برای زمانی است که برق شهر قطع شده است و نیاز است تا برای تامین تغذیه بار مصرفی از انرژی انباشته شده در باطری استفاده گردد.  البته میزان این زمان به باطری وابسته است و با بالارفتن یا پایین آمدن باطری نیز افزایش یا کاهش پیدا می کند . این امکان وجود دارد که UPS باتری درونی یا بیرونی داشته باشند (کابینت باتری) .

: Noise Filtration

مطابق مکان استفاده ، فلیتر نویز تغییر می یابد و در زمانی که کنترل نمودن نویزهای Common و Normal درونی به سیستم مهم می باشد  از آن استفاده می گردد.

 

: Audible Noise

هنگامی که دستگاه یو پی اس روشن است با توجه به نویز که از ترانس یا فن دستگاه ناشی می شود میزان نویز صوتی سیستم معین می شود .

 

 

 

Size & Weight:

اندازه و حجم یو پی اس بر اساس مکانی که در آن استفاده می شود متنوع است و در بحث خدمات و حمل و نقل با اهمیت و موثر می باشد.

: Interface and Ergonomy

 

با توجه به چگونگی دستگاه یو پی اس و مکانی که از آن استفاده می شود ، تناسب و شکل یو پی اس در انتخاب دستگاه یو پی اس apc نقش مهمی داشته است .

 

: Switch Time

به تایمی که بین سوئیچ از برق شهر به باطری وجود دارد و همچنین برعکس آن را Switch Time می گویند . در زمان سوئیچ هر چقدر این زمان زیادتر باشد احتمال ریست شدن کامپیونر زیادتر خواهد شد . دستگاههای که زمان سوئیچ آنها تقریبا صفر می باشد معروف به دستگاهها Online هستند.

 

 

Robustness and Reliability: :

قابلیت اطمینان بالا و ثبات در برابر وضعیت های سخت و بحرانی به عنوان مهم ترین و اساسی ترین آیتم های هستند که در انتخاب خرید UPS مناسب مهم هستند.

 

Technology & Wave Shape:

در خرید UPS مناسب به عنوان یکی از حیاتی ترین آیتم های هستند که در تکنولوژی ساخت آن می باشند که در ادامه به شکل خلاصه آن را توضیح داده ایم .

منابع تغذیه ی که در دستگاه به کار رفته اند دارای حساسیت می باشند و باید هیچ نویزی به آنها وارد نشود و فرم موج خروجی به شکل سینوسی کامل و تمام و بدون هیچ وابستگی به ولتاژ ورودی و قطعی لازم باشد ، پیشنهاد می گردد که UPS های آنلاین مورد استفاده قرار بگیرند و اگر نویزی وارد شد یا تغییر نوع موج خروجی سیستم صورت گرفت از درجه تاثیر پایین تری برخوردار می باشد ، پیشنهاد می شود از یو پی اس های Line-Interactive استفاده  گردد .

 

روش دوم :تمام میزان جریان را به دست آورده و سپس در 220 آن را ضرب نموده تا میزان توان مصرفی را بدست بیاوریم .

عددی که بدست می آید با توجه به محدوده تولید یو پی اس مورد بررسی قرار داده و سپس باید UPS مد نظر را پیدا کرد .

مثلا  اگر بخواهیم برای کامیپوتر خودمان UPS انتخاب نماییم . در گام اول باید از پشت پاور کامپیوتر مشخصه های مانیتور تجهیزات دیگر ، وات های مرتبط را با یکدیگر جمع می نماییم که مثلا عدد W250 بدست می آید . بعد آن را بر 0.6 تقسیم می نماییم تا عدد 416.6 حاصل شود . به همین دلیل UPS  برای انتخاب ما باید 416.5 VA خروجی داشته باشد تا در وضعیت Full Load کار خود را انجام بدهد ،پیشنهاد می گردد میزان بار که به UPS   متصل می باشد در پایان باید 70درصد خروجی UPS   باشد .

 

UPS Management Software:

در زمان خرید UPS یکی از مهم ترین آیتم ها ، بررسی بحث مدیریت آن به واسطه نرم افزارهای مرتبط با UPS   می باشد . کنترل نمودن و مانیتور UPS  حتی به شکل Remote)) مکانیزم Auto Saving فایل در وضعیت های سخت و پشتیبانی و مورد نظر کاربر بودن آن از سیستم عامل های متفاوت از جمله اساسی ترین و مهم ترین ویژگی ها و مشخصه های یک نرم افزار مدیریت UPS   می باشد .

 

: Output Frequency Range

بازه خروجی UPS   که باید میزان آن با بازه فرکانس ورودی دستگاههای مصرفی دارای هماهنگی باشد.

 

: Output Voltage Range

محدوده ولتاژ خروجی UPS   که باید مقدار آن با بازه ولتاژ ورودی دستگاههای مصرفی دارای هماهنگی باشد.

 

 

 

Efficiency – Normal Mode:

میزان توان خروجی دستگاه UPS   که با توجه به میزان توان ورودی دستگاه با نام Efficiency بیان شده که عموما این عدد 100 درصد نخواهد بود، به دلیل اینکه از توان ورودی به واسطه خود UPS    مصرف خواهد شد .

کارکرد دستگاه و مقدار راندمان دستگاه با توجه به تکنولوژی ساخته شده آن متفاوت می باشد و علل الخصوص در وضعیت باتری یو پی اس به دلیل تغذیه از باتری دارای اهمیت زیادی می باشد ، Efficiency در دستگاههای Line-Interactive بین 70الی 80 دردص و در دستگاههای آنلاین از 80 درصد زیادتر است .

 

Input Voltage Range :

مقدار تغییرات ولتاژ ورودی UPS    است . به عنوان مثال دستگاههای که به ولتاژ ورودی آنها ۱۴۸-۲۷۰ VAC می باشد ، به این معنی است که UPS بین ولتاژ 148 تا 270 ولت برق شهر بدون اینکه از باطری استفاده کند و همچنین با انتخاب اسیون داخلی به کار خود ادامه می دهد و در نهایت ولتاژ متناسبی را ارائه خواهد کرد .

 

THD)Total Harmonic Distortion) :

با توجه به اینکه بارهای وجود دارند که در منبع های تغذیه سوئیچینگ بهره گیری می نماید ،به علت پدید آمدن هارمو نیک داخل شبکه ، موجب گرم شدن سیم ها و بعد از آن سبب ایجاد شدن گرما در سیستم برق می شوند ، به همین علت توصیه می شود در مکان های که از سیستم های کامپیوتری زیادی استفاده می شود UPS  خریداری شود که با THD جریان ورودی پایین مانند 10درصد استفاده بشود .

 

 

: Rated VA

توان معروف دستگاههای UPS   خصوصیتی می باشد  که می توان از دو راه اندازه آن را محاسبه نمود و پس از آن اقدام به خرید دستگاه مناسب نمود.

 

روش اول آن : ابتدا همه مقدار های توان دستگاه های مصرفی بر حسب وات با یکدیگر جمع شوند و تقسیم بر 0.6 شوند و عددی که بدست آمده است میزان توان مصرفی است .

 

3.2/5 - (4 امتیاز)

نظرات در مورد : راهنمای خرید یو پی اس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *