دوربین حرفه ای Olympus مدل OM-D E-M1X رونمایی شد

دوربین Olympus مدل OM-D E-M1X

در دنیای دوربین های عکاسی بسیاری از عکاسان حرفه ای همیشه به دنبال دوربین هایی با قدرت بالا هستند تا از تکنولوژی های جدیدتر بهره مند باشد. در این میان کمپانی هایی نظیر Canon و Olympus  تا به امروز توانسته اند رتبه ی اول را در زمینه ی ارائه ی تکنولوژی های روز دنیا بدست آورند. با تمامی این تفاسیر هم اکنون کمپانی Olympus از یک دوربین جدید در ژانر عکاسی ورزشی برای عکاسان فعال در این عرصه رونمایی به عمل آورد تا بتوانند با در دست داشتن این دوربین قدرت بیشتری را نمایش دهند.

دوربین Olympus مدل OM-D E-M1X

بعد از انتشار شایعات بسیار در طول ماه‌ های قبل، در نهایت نوبت به کمپانی Olympus رسید تا در دنیای دوربین‌ های عکسبرداری حرفه ای عرض اندام نماید. شرایطی که در طول سال گذشته کمپانی های Canon، Nikon ، Sony، Panasonic و Fuji Film همگی از دوربین های پرچمدار جدید خود رونمایی به عمل آوردند، کمپانی Olympus در یک سکوت خبری، در حال توسعه‌ ی یک دوربین قدرتمند و جدید بود. دوربینی که هم اکنون به‌ عنوان نماینده‌ ی دوربین های دنیای میکرو چهارسوم‌ ها، سایر رقبای فول‌ فریم و APS-C خود را در عکاسی های ورزشی مورد بررسی قرار می دهد.

دوربین Olympus مدل OM-D E-M1X

این کمپانی ساعاتی قبل به طور  رسمی از دوربین دوربین عکاسی مدل OM-D E-M1X با ویژگی های مختلفی برای عکسبرداری سریع در ژانر ورزشی رونمایی به عمل آورد. اساسی ترین پارامتر موردنظر  در طراحی دوربین مدل E-M1X، میزان سرعت این دوربین بوده است؛ محلی که هم اکنون دو پردازنده‌ ی بسیار قدرتمند از مدل TruePic VIII قابلیت عکسبرداری پشت سرهم با نرخ 60 فریم‌ بر‌ ثانیه به همراه شاتر الکترونیکی با نرخ 18 فریم‌ بر‌ ثانیه و با قابلیت فوکوس خودکار پیوسته ارائه می نمایند.

دوربین Olympus مدل OM-D E-M1X

قابلیت فوکوس خودکار یکی از اصلی ترین پارامتر دوربین‌ های ویژه ی عکسبرداری ورزشی می باشد و کمپانی Olympis در همین میان از یک تکنولوژی فوکوس هیبریدی با امکان 121 نقطه‌ ی فوکوس به صورت همزمان و از نوع Cross-Type بهره مند گردیده است تا قابلیت فوکوس در حداقل زمان و بابیشترین میزان دقت را برای کاربران فراهم آورد. فرآیند فوکوس شباهت بسیار بالایی با نمونه‌ ی استفاده شده در مدل E-M1 II دارد که از قابلیت های تشخیص میزان کنتراست و فازی به صورت همزمان به منظور تشخیص دقیق محل سوژه بهره مند می باشد. با استفاده از این دوربین کاربران می‌ توانند با بهره مندی از یک جوی‌ استیک 8 جهته و یا صفحه نمایش لمسی نقاط فوکوس خود را شخصی‌ سازی نمایند.

دوربین Olympus مدل OM-D E-M1X

ولی بهبود فرآیند اصلی در این قسمت، استفاده از تکنولوژی Intelligent Subject Detection می باشد که با استفاده از الگوریتم‌ های فراگیری ماشینی قابلیت های بسیاری در تشخیص سوژه‌، و فوکوس بر روی آن و امکان تعقیب سوژه دارد. سوژه‌ هایی شامل خودرو، موتورسیکلت، هواپیما، چهره و چشم، بعضی از مواردی است که فرآیند فوکوس خودکار دوربین مدل E-M1X کمپانی Olympus قابلیت تشخیص ماهیت و قرار دادن آن در اولویت فوکوس دارا می باشد.

کمپانی Olympus همواره از کمپانی های پیشرو‌ در فرآیندهای لرزشگیر بوده است. قبلا دوربین های مدل E-M1 II به سیستم لرزشگیر 5 محوره با جبران لرزش‌ ها تا 5.5 استاپ تجهیز شده بود که در نوع خود فوق العاده محسوب می شد. هم اکنون کمپانی Olympus توانسته است این سیستم را بهبود بخشد و بر اساس ادعای مدیران این کمپانی، دوربین E-M1X قابلیت حذف لرزش‌ ها تا 6.5 استاپ را دارا می باشد که همراه با لرزشگیر لنز، کاربران می‌ توانند از حذف تمامی لرزش‌ ها تا 7 استاپ؛ 7.5 استاپ در زمان بهره مندی از لنز 12-100 میلی‌ متری در مواقع خاص بهره مند گردند و بدون نگرانی به عکسبرداری از سوژه‌ ها با سرعت شاتر کم و لنز‌های Tele Photo بپردازند.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید دوربین DSLR و دوربین های بدون آینه

دوربین Olympus مدل OM-D E-M1X

دوربین عکاسی Olympus E-M1X از یک زبان طراحی شبیه به E-M1 II بهره مند می باشد، با این تفاوت که در حال حاضر به گریپ باتری یکپارچه با بدنه تجهیز گردیده است و با استفاده از آلیاژ منیزیم در ساختار اصلی بدنه و مجهز شدن به استاندارد IPX1، به همراه طول عمری بالا، مقاومت بسیار بالایی در مقابل نفوذ پاشش آب و گرد‌ و‌ غبار دارا می باشد. این کمپانی همچنین از فناوری بهبود یافته‌ ی Supersonic Wave Filter در این دوربین استفاده نموده است تا 10 درصد از فرآیند عملکرد بالاتری را در لرزش و خارج نمودن گرد‌ و‌ غبار از روی سنوسر داشته باشد. طراحی جدید Hit Pipe دوربین هم از انتقال گرمای سنسور به بیرون و خنک کردن آن در محیط های مختلف و زمان انجام کارهای عکسبرداری سنگین اطلاع رسانی می نماید. مکانیزم جدید شاتر این دوربین با طول عمر موثر 400 هزار شات در دقیقه، دیگر ویژگی دوربین پرچمدار جدید کمپانی Olympus می باشد.

کاربران با استفاده از این دوربین می‌ توانند از طریق صفحه نمایش 3 اینچی از نوع لمسی و یا منظره‌ یاب الکترونیکی با کیفیت تصویر 2.36 میلیون نقطه، به عکسبرداری از سوژه‌ های مدنظر خود بپردازند ولی به احتمال بهترین پارامتر طراحی دوربین E-M1X این کمپانی، Grip یکپارچه‌ ی بدنه‌ ی این دستگاه می باشد که دقیقا با دو باتری BLH-1 تامین می گردد. با استفاده از این ترکیب، با استاندارد CIPA، دوربین جدید این کمپانی توانایی عکسبرداری تا 870 شات را خواهد داشت. امکان شارژ از طریق درگاه USB-C دوربین هم در دسترس می باشد تا در شرایط اتمام شارژ باتری‌، عکسبرداران با بهره مندی از پاوربانک بتوانند در زمان 2 ساعت به شارژ هر دو باتری بپردازند و به ادامه ی فعالیت خود بپردازند. دوربین عکسبرداری E-M1X به دو درگاه SD با بهره مندی از کارت‌ های UHS-II تجهیز شده است تا آزادی عمل بالاتری به عکسبرداران در ثبت میزان حجم بالا از عکس ها را بدهد. از سایر قابلیت های این دوربین پرچمدار جدید این کمپانی می توان به بهره مندی از GPS داخلی، قطب‌ نما، سنسورهای فشارسنج، دماسنج و شتاب‌‌ سنج اشاره نمود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: dpreview

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دوربین حرفه ای Olympus مدل OM-D E-M1X رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *