دلار 6500 تومانی به واردکنندگان خودرو اختصاص داده خواهد شد

دلار

این روزها نوصانات شدید قیمت ارز و سکه در بازار سبب اسیب رسدن بسیاری به اقتصاد کشور شده است و در این میان نیز واردکنندگان خودروهای خارجی نیز هر کدام با قیمت های متفاوتی خودروهای خود را در کشور عرضه می نمایند. یکی از این مباحث در اقتصاد روز ایرن این است که اکنون قیمت اصلی دلار در بازار چقدر است؟! آیا نوسانات بالا بر واردکنندگان نیز تاثیر دارد؟! آیا واردکنندگان خودرو نیز با قیمت دلار روز خودروها را خریداری می کنند؟!

با ارائه ی تصمیمات ارزی جدی دولت، سامانه ‌ای طراحی شده است که بر اساس آن سه نرخ رسمی برای دلار تعیین شده است. این سامانه بر اساس بخشنامه ارزی اسحاق جهانگیری در اردیبهشت ماه سال جاری طراحی شد که قرار است با سه نرخ متفاوت ارز وارد عرصه داد و ستد های ارزی کشور گردد. دلار ۳۷۰۰ تومانی (اساسی)، ۴۲۰۰ تومانی (نیما) و ۶۵۰۰ تومانی (ارز متقاضی) در سیستم بانکی هم اکنون تعریف می گردد.

دلار

در حال حاضر به نظر می‌ رسد که ارز متقاضی باز هم در سامانه تجارت در حال افزوده شدن می باشد و به همین منظور سامانه جدیدی به نام سماصا راه‌ اندازی خواهد شد. براساس ابلاغیه ای که به امضای معاون اول رئیس ‌جمهور رسیده، ‌اولویت‌ بندی ارزی کالاهای خارجی و وارداتی بر اساس پیشنهاد وزارت‌ خانه‌ های صمت،‌ بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی در سه گروه کالایی تعیین شده است و بر اساس گفته های رئیس هیات‌ مدیره انجمن واردکنندگان خودرو،‌ ارز لازم برای واردات خودرو براساس بند ۳ این ابلاغیه باید از بخش صادرات غیرنفتی تامین گردد.

در بند مذکور ارز لازم برای واردات باید با توافق خریدار و فروشنده ارز و همچنین با ثبت آن در سامانه سماصا تامین گردد. براساس این اولویت ‌بندی وزارت صنعت، معدن و تجارت اکنون می‌ تواند با ارائه پیشنهاد افزایش تعرفه و یا اعمال ممنوعیت در واردات کالاهای لوکس و غیرضروری نیز به منظور تصویب در دولت اقدام نماید. رئیس هیات‌ مدیره انجمن واردکنندگان خودرو های خارجی در صورتی از بازگشت برخی درخواست ‌های واردات خودرو به سامانه سماصا خبر می‌ دهد که خبرهای غیر رسمی حکایت از تعیین نرخ 6500 تومانی دلار در این سامانه دارد.

بیشتر بخوانید  پیگیری کارت سوخت : برای پیگیری از آخرین وضعیت کارت سوختتان کلیک نمایید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دلار 6500 تومانی به واردکنندگان خودرو اختصاص داده خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *