دست دولت برای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین باز است

افزایش قیمت بنزین

افزایش قیمت بنزین | اساسا یکی از اصلی ترین موضوعاتی که این روزها بسیار مطرح می گردد این است که قیمت بنزین در این میزان از تورم ایران هیچ تغییر خاصی نداشته است ولی قیمت سایر ملزومات با افزایش چشمگیری روبرو شده است. در این خصوص باید بگوییم که اکنون گویا هیئت دولت نیز تصمیم گرفته تا قیمت این نوع از انرژی را پس از سهمیه ینید سوخت افزایش دهد.

افزایش قیمت بنزین

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، سید کاظم دلخوش، در این خصوص اذعان داشت:

بر اساس قانون دولت اجازه دارد تا قیمت بنزین را افزایش دهد. هم اکنون دولت به دنبال سامانه ی سهمیه‌ بندی بنزین و یا احیای کارت سوخت می باشد و باید در این زمینه برنامه‌ ریزی داشته باشد. به علت اختلاف قیمت بسیار بالای بنزین در ایران با سایر کشورهای همسایه، قسمت  زیادی از سوخت کشور قاچاق می‌ گردد. در شرایطی که تمامی این منابع متعلق به همه ی اقشار ملت می باشند ولی با نهایت تاسف از آن‌ ها سو استفاده می گردد.

افزایش قیمت بنزین

سید کاظم دلخوش، با تاکید بر موضوع ضرورت رعایت حقوق ملت بیان کرد:

ما در عین شرایطی که تصمیم داریم دولت دست به افزایش میزان نرخ بنزین نزند، قصد داریم به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت برنامه ای عملی داشته باشیم. در صورتی که قیمت بنزین در سهمیه‌ بندی افزایش پیدا نکند، قاچاق سوخت نیز ساماندهی خواهد شد.

ایشان همچنین یادآور شدند که:

در اصل دولت این قابلیت را دارد که قیمت کنونی بنزین را برای سهمیه در نظر داشته باشد تا جلوی قاچاق بنزین گرفته شود و افزایش آن را با قیمت آزاد در اختیار ملت قرار دهد. بر اساس قانون دولت اجازه ی سهمیه‌ بندی و افزایش نرخ هر لیتر بنزین را نیز دارد.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  کارت سوخت بنزین

نظرات در مورد : دست دولت برای افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین باز است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *