دستیار هوش مصنوعی این بار از جنس نوکیا

به نظر می‌رسد که این روزها همه شرکت‌‌های بزرگ دنیای تکنولوژی خواهان ورود به دنیای هوش مصنوعی می‌باشند. در این بین شرکت نوکیا هم،‌ برای اینکه از قافله عقب نماند، با ثبت نام تجاری “Viki”، که یک دستیار و کمک کننده مبتنی بر چت و صدا می‌باشد، قصد ورود به دنیای هوش مصنوعی را دارد. در حال حاضر اطلاعات موجود در این زمینه بسیار کم می‌باشد — ویکی یک نام تجاری می‌باشد، نه یک پتنت ثبت شده — ولی مشخص است که نوکیا این نام تجاری را برای چه چیزی ثبت کرده و تنها سوال موجود این است که نوکیا در این زمینه چه کار خواهد کرد؟!!

در توضیحات درج شده در اسناد این نام تجاری، این گونه آمده است که : “نرم افزاری برای ساخت و زیر نظر گرفتن دستیارانی برای دسترسی دیجیتال به موبایل و وب که مبتنی بر دانش کار کرده و تمام منابع اطلاعاتی را در یک رابط کاربری مبتنی بر گفتگوی متنی و صوتی ترکیب می‌کند.”

جای تعجب نیست که این شرکت در حال حاضر اطلاعات زیادی را در این‌باره فاش نکرده است.‌ یکی از سخنگوهای نوکیا می‌گوید که : ” نوکیا در زمان‌های مختلفی نام‌های تجاری را ثبت می‌کند، ولی مشخص نمی‌کند که از این نام‌ها برای چه منظوری، چگونه و یا برای چه خدمات و محصولاتی و حتی nv چه زمانی استفاده خواهد کرد.”

قطعا نمی توانیم به طور حتم بگوییم که شاهد یک دستیار هوشمند در گوشی های هوشمند نوکیا خواهیم بود. شرکت HMD Global در حال حاضر برند گوشی‌های نوکیا در دست دارد، اما این بدان معنا نیست که این شرکت با شرکت اصلی فنلاندی نوکیا در حال همکاری است. اگر که روزی دستیار هوشمند Viki به صورت عمومی منتشر شود، به راحتی می‌توان آن را برای هر سازنده گوشی هوشمند و یا برای خدمات اینترنتی که به دنبال راه‌ حل‌های هوش مصنوعی هستند، خریداری کرد.

 

 

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوشی جان سخت نوکیا XR21 معرفی شد

نظرات در مورد : دستیار هوش مصنوعی این بار از جنس نوکیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *