در گلکسی اس 10 شاهد حضور سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خواهیم بود

گلکسی اس 10

طبق گزارش های ارائه شده گوشی هوشمند گلکسی نوت 9 دارای حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز نمی شود و این کمپانی این فناوری را تا ارائه گوشی گلکسی اس 10 عقب انداخته است سامسونگ همچنین مدتی قبل پتنتی را ثبت کرده که آماده استفاده از حسگر اثر انگشت است که در زیر نمایشگر قرار دارد و بر این اساس شایعه ها و حدس و گمان های زیادی پیرامون استفاده این گوشی از حسگر اثر انگشت در گلکسی نوت ۹ بود. خبر های موجود از کره ی جنوبی اعلام کرده که این اخبار صحت ندارد و این کمپانی کره ای قصد دارد که استفاده از حسگر های یک پارچه همراه با نمایشگر را تا ارائه گوشی گلکسی اس 10 عقب انداخته است.

گوشی هوشمند گلکسی نوت ۹ تا سه ماه آینده معرفی خواهد شد و گویا سامسونگ در لحظات پایانی از استفاده حسگر های یک پارچه در گوشی مورد نظر منصرف شده است.
از دلیل های احتمالی نداشتن دقت عمل مناسب و زیاد بودن هزینه های آن است. با اتمام پروژه های برنامه نویسی و توسعه تراشه های مورد استفاده در این گوشی ، گویا این حسگر نتیجه مطلوب را نداشته است.

گلکسی اس 10

از سایر کمپانی ها می توان به دو شرکت چینی هوآوی و ویوو اشاره کرد که تا حالا پرچم دار های خود را به صورت حسگر های یکپارچه با نمایشگر کمپانی سینپتیکس مجهز شده اند. نکته قابل توجه این است که کمپانی سامسونگ این نوع حسگر ها را مورد استفاده قرار نداده و می خواهد از حسگر های زیر صفحه اولترا سونیک استفاده کند و همچنین هوآوی در میت RS از دو حسگر اثر انگشت ، که یکی از آن ها زیر و دیگری در پشت گوشی قرار دارد ، استفاده کرده است و با توجه به این موضوع این نوع تکنولوژی هنوز قابل اعتماد کامل نیست.

حسگر های اثر انگشت تکنولوژی اولترا سونیک که همان تکنولوژی فراصوت هستند ، دقت عمل زیادی نسبت به مدل های کنونی دارند. و همچنین گران تر نیز هستند دو کمپانی مهم و قابل توجه دو کمپانی کوالکام و اپل هستند که تا الان هم دست به تولید حسگر های ترکیب شده با نمایشگر هستند و هر دو از فناوری فراصوت هم استفاده کرده اند. از دیگر دلایل استفاده نکردن این کمپانی از حسگر ذکر شده بالا برد کیفیت آن است تا نه تنها در گوشی های هوشمند بلکه در سایر محصولات خودهم از استفاده خواهد کرد بنابراین کیفیت و چگونگی عمل کرد این حسگر مهم است.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی M20

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در گلکسی اس 10 شاهد حضور سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش خواهیم بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *