در صورتی که رمز عبور Two Step Verification را در تلگرام فراموش کردیم چه کاری باید انجام دهیم ؟

در صورتی که رمز عبور Two Step Verification را در تلگرام فراموش کردیم چه کاری باید انجام دهیم ؟

در صورتی که رمز عبور Two Step Verification را در تلگرام فراموش کردیم چه کاری باید انجام دهیم ؟

در پست های مختلف در مورد راهکارهای بالا بردن امنیت و اضافه کردن یک رمز عبور برای شما مطالبی را بیان کرده ایم . بسیاری از کاربران همواره با استفاده از ویژگی Two Step Verification می خواهند اکانت خود را امن کنند و اجازه ندهند دیگران به هر نحوه ی از اکانتشان استفاده کنند . شما با این کار پس از وارد کردن کد فعال سازی که به خط شما ارسال می گردد ، برای اینکه به صورت کامل واردشوید نیاز دارید که این رمز را وارد کنید . حالا اگر شخصی حتی به کد پیامکی شما دسترسی داشته باشد بازهم به این رمز نیاز دارد .

مشکلی که در این قسمت وجود دارد این است که برخی از کاربران رمز های را برای خود استفاده می کنند که در دراز مدت از خاطرشان پاک می شود و هر چه فکر می کنند نمی دانند که چه رمزی را برای خود استفاده کرده اند.  زمانی که شما اقدام به فعال سازی رمز دو مرحله ای می کنید تلگرام 2 راه مختلف را برای بازیابی در اختیار شما می گذارد 1)ایمیل پشتیبانی 2)راهنمای یادآوری

حالا در این میان کاربرانی هستند که فکر می کنند هرگز رمز عبور را فراموش نمی کنند و سریعا Skip  را میزند و از این مرحله عبور می کنند .

Two Step Verificationهم اکنون اگر شما جز افرادی هستید که به موارد گفته شده دقت کنید و رمزتان را فراموش کردید باید بدانید راهی ندارید جز اینکه اکانت خودتان را حذف کنید و دوباره آن را بسازید . با این کار همه ی پیام ها و گروه ها و کانال های شما از بین می رود و اگر میخواهید در آن ها عضو شوید باید آنها را پیدا کنید .

توجه داشته باشید اگر هم اکنون به اکانت خود دسترسی دارید و فقط رمزتان را فراموش کرده اید حداقل کاری که می توانید انجام بدهید این است که لینک کانال ها و گروه های را که در آن عضو هستید برای خود یادداشت کنید که اگر مجبور به حذف اکانتتان شدید حداقل آنها را داشته باشید .

آموزش حذف اکانت یا بازیابی رمز در صورت ثبت بودن ایمیل

در صورتی که شما رمز عبور خود را فراموش کرده اید و برای آن ایمیل و راهنمایی بازیابی مشخص نکرده اید و همچنین دیگری نمی توانید رمز عبور خود را بخاطر بیاورید می توانید اکانت خودتان راحذف کنید و دوباره آن را بسازید .

بیشتر بخوانید  اضافه شدن تنظیمات Two-Step Verification در WhatsApp

البته کاربرانی که در زمان تعیین  رمز ، برای خود ایمیل بازیابی ثبت کرده اند می توانند با این پست رمز خود را نوسازی کنند .

برای اینکار شما باید ابتدا شماره ی خودتان را در اپلیکیشن تلگرام وارد نمایید و منتظر ارسال کد فعال سازی برای گوشی خود باشید ، هنگامی که کد فعالسازی را از طریق پیامک دریافت کردید، (اگر تلگرام کد را به صورت پیام تلگرامی ارسال کند شما باید گزینه Send As SMS را انتخاب کنید تا به صورت پیامکی برای شما ارسال گردد )  آن را در صفحه بعد که مربوط به رمز Two Step Verification است وارد نمایید ( البته این کار به صورت خودکار صورت می گیرد ) . در این صفحه گزینه ای را می بینید که عنوان Forgot Password  داشته است باید آن را لمس نمایید . در صورتی که قبل از این ایمیل ایمیل یا راهنمای اکانتی را برای خود تعیین کرده باشید تلگرام به صفحه جدیدی وارد می شود تا شما با وارد کردن اطلاعات لازم بتوانید رمز خود را نوسازی نمایید .

Two Step Verificationاما اگر شما ایمیل یا راهنمای برای یادآوری خودتان ثبت نکرده باشید زمانی که گزینه Forgot Password را لمس می کنید تلگرام یک پیام را به شما نمایش می دهد مبنی بر اینکه شما به دلیل اینکه هیچ ایمیل بازیابی را برای خود انتخاب نکرده اید مجبور به ریست کردن اکانت خود هستید یا باید برای یادآوری رمز عبور تلاش کنید . اگر گزینه ی Ok  را لمس کنید در صفحه یک نوشته قرمز رنگی را خواهید دید که عنوان Reset My Account  داشته است ،سپس با انتخاب این گزینه و بعد زدن کلید Yes شما به اکانت جدیدی  وارد می شوید که خالی از هر گونه پیام ، کانال و گروهی است که پیش تر در آنها بودید .

در این قسمت نکته ای که نباید فراموش کنید این است که شما در صورتی می توانید به صورت کلی اکانت خود را حذف کنید که به کد فعال سازی که برای شما ارسال می شود دسترسی داشته باشید . به این واسطه موجب می شود که دیگران نتوانند به هیچ دلیلی از اکانت شما سواستفاده کنند .

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : در صورتی که رمز عبور Two Step Verification را در تلگرام فراموش کردیم چه کاری باید انجام دهیم ؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *