دروغ الجی در مورد رزولوشن 4k تلویزیون هایش

دروغ الجی

پس از پنهان کاری آیفون در مورد کاهش سرعت پردازنده های خود حالا دروغ الجی در مورد رزولوشن تلویزیون های خود اشکار شده است! اگر تا به حال با تلویزیون خود کیفیت های بیشتر از ۷۲۰ و ۱۰۸۰ را امتحان نکرده اید، متوجه تفاوت تلویزیون های 4k با تلویزیون های قبلی مانند uj6600 ،sj8000 و uj7700 نشده اید. اگر کیفیت های نظیر ۲۱۶۰ را با این تلویزیون ها (4k) امتحان کنید متوجه می شوید که کمبود هایی در آن وجود دارد . مثلا کیفیت آن طور که باید باشد نیست و وضوح تلویزیون 4k را ندارد.

دلیل این موضوع این است که تلویزیون شما 2.8 k  ولی به اسم 4k وارد بازار شده. این تلویزیون های 4k با انجام آزمایش هایی ساده کیفیت اصلی خود را نشان می دهند که یکی از همین آزمایش ها دیدن با چشم معمولی است. در حقیقت این تلویزیون ها از ابتدای تولید با همین رزولوشن تولید شده اند ، این موضوع حدود یک سال پیش متوجه این موضوع شدند ، جریان از این قرار بود که یک مشتری در مورد کیفیت این تلویزیون ابراز نگرانی می کرد و  رسانه ها نیز با انجام آزمایش هایی این موضوع را ثابت کردند .

مشکل از ساب پیکسل است، ‌rgb را که می شناسید ، وظیفه آن ترکیب و ایجاد رنگ هاست. تلویزیون ها نیز به این صورت رنگ ها را می‌ سازند؛ یعنی شدت ساب پیکسل رنگ های قرمز آبی و سبز را که نشان دهنده پیکسل های تلویزیون است را تغییر می دهد تا رنگ مورد نظر را بسازد. تلویزیون های 4k UHD در هر ردیف ،۳۸۴۰ پیکسل دارند که هر کدام از آنها سه ساب پیکسل  استاندارد rgb دارند و با این حساب ۱۱۵۲۰ ساب پیکسل را تشکیل می دهند. اما با استفاده از روش هایی می توان کنتراست آن ها را تغییر داد، یعنی یک ساب پیکسل اضافه! بر خی از سازندگان تلویزیون از rgbw استفاده می‌ کنند که به منظور روشنایی بیشتر است (قرمز، سبز، سیاه و سفید).

یعنی ۳۸۴۰ پیکسل که هر کدام داری چهار ساب پیکسل قرمز ، سبز ،سیاه و سفید اند ، که در مجموع ۱۵۳۶۰ ساب پیکسل راتشکیل میدهند ، برخی از ال سی دی های OLED خود نیز از چهار ساب پیکسل استفاده می کنند بر خلاف بعضی از ال سی دی های الجی. این تلویزیون ها یعنی OLED بدلیل استفاده از چهار ساب پیکسل کیفیت بسیار خوب و 4k UHD دارند‌ . ولی بعضی از تلویزیون ها با اینکه ادعای استفاده از  rgbw را دارند کیفیت مطلوب و مناسب را ندارند.

بیشتر بخوانید  تلویزیون W7 ال‌جی زیر ذره بین

الجی ال‌سی دی هایی که به روش rgbw را تولید میکند ، تعداد ساب پیکسل ها تغییر نمی کند یعنی همان rgb است. به این دلیل این گروه ها ، نقاط تمام رنگی ۲۸۸۰ rgbw را در هر ردیف تشکیل می دهد ، rgbw کاهنده نیز می گویند . و تلویزیون های 4k را به هر طریقی تماشا کنید حد اثر رزولوشن آن 2.88k خواهد بود.

خریدن تلویزیون 4k

تلویزیون های uj8800 و uj7700 ،uj6500 ،uj6300 تلویزیون های نسبتا خوبی هستند و در کیفیت های ۷۲۰ و ۱۰۸۰ نیز کارایی خوب و قیمت مناسب دارند اما 4k uhd نیستند. اگر می‌ خواهید بدانید که تلویزیون شما واقعا 4k است یک صفحه سفید بروی ال سی دی خود قرار دهید و سپس با ذربین به پیکسل های آن نگاه کنید، اگر در هر ردیف ساب پیکسل سفید متغیر باشد، یعنی تلویزیون شما از rgbw ساخته نشده ولی اگر خواستار خرید این نوع تلویزیون ها هستید سال آینده فرایند تلویزیون های 4k تکمیل می شود.

الجیدر ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دروغ الجی در مورد رزولوشن 4k تلویزیون هایش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *