چگونه وارد دارک وب شویم ؟ دارک وب چیست ؟

سایت اصلی دارک وب

این روزها، دنیای مجازی و فضای اینترنت به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. از انجام فعالیت‌های روزمره تا سرگرمی و کسب و کار، ردپای اینترنت در تار و پود زندگی انسان‌ها به وضوح قابل مشاهده است. اما آیا اینترنت تنها به همین محیطی محدود می‌شود که ما روزانه با آن سروکار داریم؟

تاریکی در اعماق اینترنت: رازهای نهفته در دارک وب

در اعماق اینترنت، دنیایی پنهان و ناشناخته به نام دارک وب (Dark Web) نهفته است. فضایی تاریک و رمزآلود که به دور از چشم موتورهای جستجو و نگاه کنجکاو کاربران عادی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اما دارک وب چیست و چه رازهایی در دل خود جای داده است؟

۱. ورود به دنیای ناشناخته:

برخلاف وب عادی که به راحتی توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ قابل جستجو و دسترسی است، تارنمای تاریک به طور خاص برای پنهان ماندن طراحی شده است. برای ورود به این دنیای ناشناخته، نیاز به ابزارهای خاص و رمزنگاری قوی است.

۲. ناشناس بودن، رمز عبور دارک وب:

یکی از ویژگی‌های بارز دارک وب، ناشناس بودن کاربران آن است. استفاده از شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) و مرورگرهای خاص مانند تور، هویت و موقعیت مکانی کاربران را پنهان می‌کند و امکان فعالیت بدون ردیابی را فراهم می‌کند.

۳. فعالیت‌های متنوع در تاریکی:

طیف فعالیت‌های موجود در دارک وب بسیار گسترده و متنوع است. از خرید و فروش اقلام غیرقانونی مانند مواد مخدر و اسلحه گرفته تا تبادل اطلاعات و افشاگری‌های سیاسی، همه و همه در این فضای پنهان رخ می‌دهد.

۴. خطرات و چالش‌های تاریکی:

همانطور که از نامش پیداست، دارک وب به دلیل ماهیت پنهان و ناشناس خود، مملو از خطرات و چالش‌ها است. کلاهبرداری، هک اطلاعات، و انتشار محتوای مجرمانه تنها بخشی از مخاطرات این دنیای تاریک به حساب می‌آیند.

۵. کاوش در اعماق تاریکی:

با وجود تمام خطرات و چالش‌ها، دارک وب برای برخی افراد جذاب و کنجکاوی‌برانگیز است. عده‌ای به دنبال رازهای نهفته در این تاریکی هستند و عده‌ای دیگر به دنبال فعالیت‌هایی که در دنیای عادی امکان‌پذیر نیست.

۶. آگاهی، اولین قدم برای ورود به تاریکی:

اگر به فکر ورود به دارک وب هستید، به خاطر داشته باشید که آگاهی از خطرات و چالش‌های این فضا اولین قدم برای حفظ امنیت خودتان است. بدون دانش و اطلاعات کافی، قدم گذاشتن در این دنیای تاریک می‌تواند عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد.

در ادامه به برخی از سوالات رایج در مورد دارک وب پاسخ خواهیم داد:

آیا دارک وب غیرقانونی است؟

فعالیت در دارک وب به طور ذاتی غیرقانونی نیست، اما بسیاری از فعالیت‌های انجام شده در آن مانند خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه، جرم محسوب می‌شود.

چگونه می‌توان به دارک وب دسترسی پیدا کرد؟

برای دسترسی به دارک وب نیاز به ابزارهای خاص مانند مرورگر تور و شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) دارید.

چه خطراتی در دارک وب وجود دارد؟

کلاهبرداری، هک اطلاعات، و انتشار محتوای مجرمانه تنها بخشی از خطرات موجود در دارک وب هستند.

دارک وب چیست ؟

شاید تاکنون تصور اشخاص بسیاری از فضای اینترنت، شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، آمازون و فیسبوک است ولی علاوه بر این وب‌ سایت‌ ها، به عنوان یک شبکه ی بزرگ و پنهانی حضور دارند که به احتمال از وجود آن بی اطلاع هستید؛ این شبکه با اساسمی دارک وب، دارک نت و یا دیپ وب شناخته می شود. علت نام‌گذاری این شبکه این است که فعالیت‌ های صورت پذیرفته در آن پنهانی و ناشناخته‌ می باشد. در شبکه ی دارک وب همه ی اطلاعات به طور آنلاین و با پسوردهایی محافظت می گردند. به منظور دسترسی به اطلاعات آن باید از چندین پی‌ وال گذشته و از نرم‌ افزارهای مخصوصی استفاده نمود.

عواقب ورود به دارک وب

تاکنون با تخمین‌ هایی که انجام شده، گویا دارک وب 500 برابر بزرگ‌ تر از شبکه‌ ای می باشد که به صورت روزانه کاربران به آن دسترسی دارند. این شبکه به صورت کاملا مخفی بوده و بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط نشریه‌ ی Nature به چاپ رسیده است، کمپانی گوگل، توانایی ایندکس کردن دارک وب و ردیابی آن را ندارد و در اصل فقط 0.03 درصد از همه ی اطلاعات آن در جستجوهای صورت گرفته توسط کمپانی گوگل انجام می گردد، نمایش داده خواهد شد.

اغلب اطلاعات دارک وب در پایگاه‌ های داده‌ ای مانند LexisNexis ذخیره می گردد. در داخل این شبکه اطلاعات کاملی پنهان شده که اشخاص ناشناس آن‌ ها را مدیریت می نمایند. تمامی هکرها، تروریست‌ ها و اشخاص سودجو عموما این سری از افراد را تشکیل می‌ دهند.

مواردی که می توانید در دارک وب تهیه کنید:

  • تهیه اعضای بدن انسان

در اطراف این شبکه‌ ی پنهانی، بازار سیاه بسیار فعالی مشاهده می گردد که در طی آن اعضای بدن انسان و ارگان مختلف به فروش می رسند. برای مثال قیمت همه ی ۲۰۰ هزار دلار، قلب 120 هزار دلار، کبد 150 هزار دلار و یک جفت چشم 1500 دلار به فروش می رسد.

  • تهیه اسلحه، مهمات و مواد انفجاری

سلاح هایی نظیر کلت‌ و مواد منفجره‌ C4 در دارک وب قابل تهیه می باشند. تمامی این مهمات از طریق جاساز نمودن در آلات موسیقی، اسباب بازی‌ ها و دستگاه های الکترونیکی به دست مشتریان می‌ رسد. البته جاساز ها در بسته بندی‌ هایی صورت می پذیرد که با اشعه‌ ی X قابل شناسایی نباشند.

بیشتر بخوانید  5 اشتباه رایج که موجب کاهش سرعت کامپیوتر می‌ شود

نصب دارک وب

  • تهیه مواد مخدر

تمامی تاجران مواد مخدر و حتی تاجران عادی در این شبکه‌ ی دیجیتالی اقدام به تبادل انواع مختلف مواد مخدر می نمایند. بسیاری از کاربران چینی با استفاده از این شبکه در طول 28 ماه از فروش مواد مخدر 200 میلیون دلار درآمد کسب کرده اند.

  • تهیه ارز تقلبی

در شبکه دارک وب همه ی ارزها شامل پوند، یورو و ین در حال تبادل می باشند و می‌ توان همه ی ارزهای تقلبی را نیز با استفاده از این شبکه تهیه نمود.

  • تهیه مدارک جعلی

نسخه‌ ی همه ی مدارک مهم شامل پاسپورت، گواهینامه‌ های رانندگی، مدارک و کارت های شهروندی، کارت های شناسایی، تمامی مدارک دانشگاهی، همه ی مدارک مهاجرتی و حتی کارت های شناسایی دیپلماتیک با استفاده از شبکه ی دارک وب قابل تهیه می باشد. برای مثال تهیه نمودن نسخه‌ ی جعلی گواهینامه‌ ی رانندگی برای اشخاص 200 دلار و نسخه‌ ی جعلی تمامی پاسپورت‌ های ایالات متحده و انگلستان بیشتر از چند صد دلار هزینه دارد.

ورود به دیپ وب - عکس های دارک وب

طریقه دسترسی به دارک وب

  • استفاده از مرورگرهای ناشناس

شبکه ی TOR و یا The Onion Router سیستمی است که به منظور ناشناس ماندن همه ی کاربران در محیط اینترنت استفاده می شود و از نرم‌ افزار کارخواه و شبکه‌ ای از سرورها تشکیل شده است و می‌ تواند اطلاعاتی از کاربران را همانند جایگاه ها و نشانی های پروتکل اینترنت پنهان نماید. بهره گرفتن از این سیستم ردگیری و انجام شنود اطلاعات کاربر را به دست سایرین بسیار مشکل می کند. شبکه‌ ی تور مرورگری دارد که می‌ توان از آن به عنوان دسترسی به دارک وب استفاده نمود. این مرورگر در زمان بارگذاری همه ی صفحات برای مخفی نگاه داشتن درخواست کاربران، از 6000 سرور استفاده می نمایند. این ویژگی سبب می گردد تا ردیابی کاربران و ردیابی درخواست‌ های آن‌ ها با نهادهای دولتی بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن شود. وب‌ سایت‌ های بر اساس این شبکه برخلاف com. دارای پسوند onion. می باشد که دسترسی به این سری از وب‌ سایت‌ ها فقط از طریق مرورگر تور امکان‌ پذیر می باشد.

  • استفاده از موتورهای جستجوگر ناشناخته

در اواسط سال 2014 میلدی یکی از هکرها نخستین موتور جستجوی ناشناس و توزیع شده‌ی دارک نت با نام Grams را معرفی و توسعه داد. مرورگر Grams به کاربران این قابلیت را می‌ دهد تا بتوانند مواد مخدر، اسلحه‌ و حساب‌ های کاربران  به سرقت رفته در وب سایت‌ های مخفی را جستجو نمایند. به علاوه، مرورگر Grams مانند گوگل دارای یک گزینه‌ به نام I’m Feeling Lucky برای جستجو می باشد.

لینک ورود به دارک وب

اساسا لینک‌ های معتبر دارک وب dark web در حال تغییر می باشند و از جایی که این شبکه غیر قانونی می باشد، انتشار آدرس های لینک آن هم غیر قانونی تلقی می گردند. به همین علت اساسا آدرس آن ها نیز به صورت عمومی منتشر نمی گردد، حتی اگر شخصی نیز دارای این لینک باشد، به منظور دسترسی به این شبکه باید تغییراتی را در طریقه ی اتصال اعمال نماید؛ تمامی این اطلاعات اساسا تنها از سوی کسانی که به این شبکه دسترسی دارند اخذ می گردد. همانگونه که گفتیم در این شبکه کارهای غیر قانونی زیادی صورت می پذیرد. حتی هکرها نیز پس از هک نمودن وب‌ سایت و پایگاه های اطلاعاتی مهم، فایل‌ های آن‌ها را در دارک وب قرار می‌دهند که از جمله‌ ی این فایل‌ها می‌ت وان به اسناد افشا شده‌ ی ویکی لیکس، فایل‌ های افشا شده‌ ی آیکلاد و سایر وب‌سایت‌ های بزرگ اشاره نمود.

همیشه به یاد داشته باشید که ورود به دارک وب بدون آگاهی و دانش کافی، می‌تواند عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

4.4/5 - (8 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه وارد دارک وب شویم ؟ دارک وب چیست ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *