خودروسازان ملزم به اسقاط خودرو شدند

اسقاط خودرو

همانطور که می دانید این روزها مراکز اسقاط خودرو مجبور به تعطیلی هستند زیرا اکنون واردات خودرو به داخل کشور تقریبا غیر ممکن شده است و پیشتر واردکنندگان خودروهای خارجی برای پلاک نمودن خودروی خود باید تعدادی خودرو فرسوده را اسقاط می نمودند تا اینکه بتوانند برای خودروهای وارداتی خود پلاک دریافت نمایند.

اسقاط خودرو

در این شرایط که خارج شدن خودروهای فرسوده، به‌ علت ممنوعیت واردات خودرو به صورت عملی متوقف شده است، دولت تصمیم دارد تا این پروسه را این دفعه به دوش خودروسازان و موتورسیکلت سازان بیندازد و به نوعی آن ها را مسئول اسقاط خودرو نماید. بر همین اساس، دولت با پیوست یک تبصره به ماده 8 قانون هوای پاک، تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودرو را ملزم به اسقاط خودروهای فرسوده نموده است. یکی از اعضای هیات‌ مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در این خصوص گفت:

هفته ی قبل کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب نمود که تمامی خودروسازان در ازای هر 4 دستگاه خودروی تولید شده، یک خودروی فرسوده را از رده خارج نمایند. به‌ عبارتی دیگر، خودروسازان و موتورسیکلت سازان رسما باید به میزان 25 درصد از تولید خود، خودرو و موتورسیکلت فرسوده را از رده خارج نمایند.

اسقاط خودرو

ایشان در ادامه ی سخنان خود اظهار نمود:

براساس تصویب سال 1388 هیات دولت، تمامی خودروسازان باید برابر با۳۰ درصد از تولیداتشان و وارد‌کنندگان خودرو هم برابر با حجم واردات خود، تعدادی خودروی فرسوده را از رده خارج نموده و گواهی اسقاط را ارائه می‌ نمودند.

ایشان با بیان این موضوع که از سال 1392 اجرای این قانون برای همه ی وارد‌کنندگان خودرو آغاز شد اعلام نمود:

با تمامی این اوصاف همه ی خودروسازان از اجرای این قانون خودداری نمودند تا اینکه در نهایت سال قبل هیات دولت تصویب قبلی خود در خصوص ملزم  شدن خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده را لغو نمود.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تا 10 روز آینده فروش آنلاین طلا قانونی خواهد شد

نظرات در مورد : خودروسازان ملزم به اسقاط خودرو شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *