خرید تجهیزات ماینینگ

خرید تجهیزات ماینینگ

برای استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به سیستم مجهز و با کیفیت است در واقع امروزه اگر بخواهید با سیستم های خانگی و عادی استخراج ارزهای دیجیتال را انجام دهید درآمدی برای شما نخواهد داشت و تنها وقت خود را هدر داده اید. اولین گزینه برای اینکه سیستمی مختص به ماینینگ داشته باشید انتخاب تجهیزات ماینینگ است. یکی از ویژگی های که ماینرها باید داشته باشند توانایی پایدار بودن به صورت 24 ساعته است پس این موضوع می طلبد تا از قطعات با کیفیت و توانمندی برای ماینرها استفاده کرد.

تجهیزات ماینینگ

در خرید مادربرد ماینینگ دو مولفه بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد اول اینکه می خواهید از چند کارت گرافیک استفاده کنید و دوم اینکه تعین کنید از پردازنده AMD  یا Intel استفاده می کنید. با توجه به فراگیر شدن استخراج رمز ارزها، امروزه اکثر شرکت های تولید کننده قطعات کامپیوتری، قطعات مختص به ماینینگ را تولید می کنند اما برای خرید باید اول هدف مشخص باشد بعد از آن قطعات تولیدی را با همدیگر مقایسه کرد.

خرید تجهیزات ماینینگ

معرفی دو مدل از مادربردهای ماینینگ

یکی از شرکت های قدرتمند تولید کننده قطعات کامپیوتری شرکت ازراک است که در حوزه ساخت مادربردهای ماینینگ گامی جلوتر از سایر رقبا است. اگر قصد خرید مادربرد ماینینگ را دارید بهتر است نگاهی به مادربرد ASRock H110 Pro BTC داشته باشید. این مادربرد که مناسب برای استخراج بیت کوین و اتریوم است به صورت همزمان 13 کارت گرافیک را پشتیبانی می کند و با انویدیا و ای ام دی سازگاری کامل دارد. از دیگر ویژگی های این مادربرد می توان به پشتیبانی از پردازنده نسل 7 و دارا بودن دو اسلات رم از نوع DDR4 و همچنین مدار تنظیم ولتاژ اشاره کرد.

قبل از اینکه بخواهیم به ادامه معرفی مادربردها و کارت گرافیک های باکیفیت ماینینگ بپردازیم بهتر است به نکاتی در خرید تجهیزات ماینینگ توجه کنیم. از آنجایکه ایران در بخش های گوناگون تحریم است و نرخ ارز نیز ثابت نیست هر فرد یا شرکتی توانایی واردات تجهیزات باکیفیت را نخواهد داشت از این رو در هنگام خرید تجهیزات کامپیوتری باید دقت لازم را داشته باشید که قطعات بی کیفیت و بی اصالت به شما قالب نشود.

مادربرد ماینینگ

جهان بازار یکی از فروشگاه های اینترنتی فروش قطعات کامپیوتری است که کیفیت و اصل بودن قطعه ای که از آن خرید می کنید را برای شما تضمین می کند.

بر گردیم به معرفی مادربردها، شرکت ایسوس در زمینه تولید مادربرد ماینینگ از رقبا عقب نمانده و با تولید مدل H730 مادربردی قدرتمند ساخته است که 20 کارت گرافیک را پشتیبانی می کند. این مادربرد پردازنده های نسل 8 را پشتیبانی و دارای دو اسلات رم با ظرفیت 32 گیگابایتی است.

خرید تجهیزات ماینینگ

خرید کارت گرافیک ماینینگ

یکی دیگر از قطعاتی که برای ماینینگ بسیار با اهمیت است کارت گرافیک است. برای خرید هر قطعه ای شرایطی را باید در نظر گرفت. اولین و مهمترین نکته در خرید قطعات گرافیکی به ویژه خرید کارت گرافیک ماینینگ بودجه ای است که برای خرید قطعات هزینه می شود. در صورتی که بودجه محدودی برای خرید وجود داشته باشد مقایسه کارت های گرافیکی نیز در همان میزان بودجه بررسی می شود که انتخاب را محدودتر خواهد کرد.

برای خرید کارت گرافیک ماینینگ هماهنگی و پشتیبانی سایر قطعات بسیار مهم است. باید کارت گرافیکی را انتخاب کرد که توسط مادربرد پشتیبانی شود و نیاز کاربر را رفع کند. برای اینکه بتوانید تجهیزات ماینینگ مناسبی را تهیه کنید پیشنهاد می شود قبل از انجام هر کاری با کارشناسان سایت جهان بازار مشاوره انجام دهید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

کارت گرافیک ماینینگ

پردازنده کارت گرافیک مهمترین بخش یک کارت گرافیک است. پردازنده تمام کارت گرافیک ها توسط برندهای انویدیا یا ای ام دی ساخته می شود. در تولید کارت های گرافیک قدرتمند و گران قیمت انویدیا بی رقیب اما ای ام دی نیز رقیب جدی برای انویدیا است. اینکه در خرید کارت گرافیک ماینینگ با یکسری اصطلاحات مانند پهنای باند، حافظه گرافیکی، فرکانس بوست و فرکانس پردازشی مواجه شوید طبیعی است و از طریق این موارد می توانید مقایسه انجام دهید.

خرید تجهیزات ماینینگ استوک نیز گزینه ای اقتصادی است. اگر می خواهید با هزینه کمتری قطعات کامپیوتری تهیه کنید بهتر است گزینه خرید قطعات استوک را برای خود در نظر بگیرید. اما در خرید قطعات استوک باید توجه ویژه ای داشته باشید که قطعه ای که خریداری می کنید دارای مشکل نباشد. اگر می خواهید کیفیت و سلامت تجهیزات ماینینگ استوک را تضمین شده خرید کنید بهتر است سری به بخش قطعات استوک فروشگاه جهان بازار بزنید.

تمام تجهیزات ماینینگ که خریداری می شود به همدیگر مرتبط هستند و باید تک به تک قطعات با حساسیت و دید فنی انتخاب شوند. به عنوان مثال هر منبع تغذیه ای توانایی تامین برق قطعات را نخواهد داشت یا هر مادربردی هر رم یا کارت گرافیکی را ساپورت نخواهد کرد.

معرفی دو مدل کارت گرافیک ماینینگ

همانطور که به آن اشاره شد خرید تجهیزات ماینینگ تخصص می خواهد و مواردی که در این مطلب معرفی شده است برای آشنایی بیشتر نسبت به قطعات مهمی همچون مادربرد یا کارت گرافیک است کارشناسان جهان بازار قبل از خرید قطعات اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار خواهند داد و قطعات حرفه ای و موجود در بازار را به شما معرفی خواهند کرد.

شرکت XFX کارت گرافیک rx 580 با سیستم شارژ ساخته است که حافظه آن GDDR5 8GB و از نقاط قوت آن می توان به خروج موثر گرما، هسته های CUDA زیاد و قابلیت بازی با رزولوشن 1440p همراه با سیستم ردیابی اشعه اشاره کرد. در واقع کارشناسان خرید تجهیزات ماینینگ این گزینه را گزینه مناسبی برای استخراج می دانند.

مدل بعدی که به شما معرفی خواهد شد ساخت شرکت ایسوس است. کارت گرافیک مدل Radeon RX 5700 XT دارای حافظه 8 گیگابایت DDR6 است که نقاط قوتی همچون عملکرد گیمینگ عالی با رزولوشن 1440p و ویژگی های کاربردی برای نسل آینده کارت گرافیک ها دارد. این کارت گرافیک که هیولای برای گیمینگ است برای ماینینگ نیز بی نظیر است و 49.01 مگاهرتز بر ثانیه هش ریت دارد و می توانید درآمد زایی ماهانه خوبی داشته باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خرید تجهیزات ماینینگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *