خرید تتر؛ خرید دلار دیجیتال بهتر است یا دلار کاغذی؟

خرید تتر؛ خرید دلار دیجیتال بهتر است یا دلار کاغذی؟

 با جهش ناگهانی ارزش دلار، قیمت دلار یکی از پر سرچ ترین عبارات در گوگل است. پیدا کردن دلار با نرخ خوب در بازار آزاد سخت بوده و دریافت دلار نیمایی هم دشواری های خودش را دارد. در چنین شرایطی بهترین راه کار خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال پینگی است.

 

اخیرا با جهش ناگهانی ارزش دلار، قیمت دلار یکی از پر سرچ ترین عبارات در گوگل است. احتمالا شما و یا اطرافیانتان هم به دنبال حفظ ارزش پول خود با خرید دلار بوده اید. اما پیدا کردن دلار با نرخ خوب در بازار آزاد سخت بوده و دریافت دلار نیمایی هم دشواری های خودش را دارد. در چنین شرایطی بهترین راه کار خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال پینگی است.

تتر اولین استیبل کوین و دلار دیجیتال برای ایرانی ها!

قبل از اقدام برای خرید تتر، باید بدانید ارز تتر چیست؟ تتر Tether با نماد USDT یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین است که توکن‌های موجود در بلاک چین آن با ارز‌های فیات مانند دلار، یورو و یِن ژاپن پشتیبانی می‌شود.

یعنی به ازای تتر موجود در بازار ارزهای دیجیتال دلار فیزیکی در یک حساب بانکی نگهداری می‌شود. تتر با نماد USDT در صرافی های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش است.در ادامه مراحل خرید و نگهداری استیبل کوین تتر را به تفصیل توضیح میدهیم.

استیبل کوین؛ ارز دیجیتال دارای پشتوانه

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید احتمالا نام استیبل کوین را بارها دیده یا شنیده باشید، اما منظور از استیبل کوین چیست؟ چه تفاوتی میان استیبل کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ باید بگوییم که استیل کوین‌ها، نوعی از ارزهای دیجیتال با پشتوانه فیات و غیره هستند. برای مثال تتر USDT اولین و برترین استیبل کوین بازار رمرز ارزها است که پشتوانه آن دلار آمریکا است.

به ازای هر تعداد تتری که در بازار عرضه می‌شود باید دلار در خزانه‌داری شرکت USDT ذخیره شود. تتر از این نظر که قیمت آن همیشه برابر با یک دلار خواهد بود، می‌تواند یک سرمایه گذاری امن در برابر نوسان قیمت ارزهای دیجیتال باشد. اگر به‌دنبال ذخیره ارزش همانند دلار هستید، استیبل کوین تتر گزینه پیش روی شما است. در سایت کوین مارکت کپ، USDT در بین 5 ارز دیجیتال برتر قرار دارد، البته این رتبه گاهی بین ارزهای صدر نشین جدول ممکن است جابه‌جا شود.

بنیانگذاران تتر چه کسانی هستند؟

تتر USDT، بزرگترین استیبل کوین بازار کریپتو، در سال 2014 با نام Realcoin توسط براک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلرز راه اندازی شد. براک پیرس کارآفرین معروفی است که بنیانگذار تعدادی از پروژه‌های برجسته در صنعت کریپتو و سرگرمی است. در سال 2013، شرکت سرمایه گذاری Blockchain Capital را تأسیس کرده و تا سال 2017 بیش از 80 میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود.

در سال 2014، پیرس مدیر بنیاد بیت کوین شد، سازمان غیرانتفاعی ای که برای کمک به بهبود و ارتقای بیت کوین تأسیس شده است. پیرس همچنین Block.one، شرکت پشتیبان  ایاس (EOS)، یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال در بازار را تأسیس کرده است. ریو کالینز مدیرعامل تتر در دو سال اول تاسیس آن بود. کریگ سلرز یکی دیگر از اعضای تیم تتر است که به غیر از کار بر روی تتر، بیش از شش سال عضو بنیاد Omni بوده است.

دلار دیجیتالی چه مزایایی دارد؟

یکی از ویژگی‌های قابل توجه تتر این است که قیمت این ارز همیشه برابر با 1 دلار است. پشتوانه استیبل کوین تتر این است که به ازای هر تتر در گردش، دلار ذخیره وجود دارد.

نوسان یکی از ویژگی‌های غیرقابل انکار بازار رمزارزها است که می‌تواند 10 تا 20% در طول روز کاهش و افزایش می‌یابد. شاید این نوسان باعث شود بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اجتناب کنند. خبر خوب این است که استفاده از استیبل کوین هایی نظیر تتر باعث می شود افرادی که از نوسان دوری می‌کنند بتوانند در این بازار سرمایه گذاری کنند.

همچنین کسانی که قصد سرمایه گذاری در دلار کاغذی دارند می‌توانند تتر که سرعت تراکنش بالاتری دارد و نیازی به واسطه ندارد، بخرند.

این ویژگی باعث شده است که تتر به یک سرمایه گذاری امن در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شود. زمانی که نوسانات بازار به شدت افزایش می‌یابد، خرید تتر، یا همان دلار دیجیتالی می‌تواند یک گزینه خوب برای شما باشد.

5 نکته مهم در انتخاب بهترین صرافی خرید تتر

همانطور که اشاره کردیم چند نکته را زمان خرید هر ارز دیجیتالی، مخصوصا ارزهای پر کاربرد نظیر تتر USDT باید بررسی کنید.

  • قیمت تتر
  • فی یا کارمزد معامله
  • شبکه هایی که امکان انتقال ارز روی آن وجود دارد ( فی شبکه برای انتقال ارز تتر در بستر شبکه ترون بسیار پایین و معادل 1 تا 1.5 تتر است )
  • واریز و انتقال ارز به کیف پول چقدر طول خواهد کشید؟

آموزش خرید تتر از صرافی پینگی

فروش و خرید تتر از صرافی پینگی در سریع‌ترین زمان ممکن  و در سه مرحله زیر قابل انجام است.

ایجاد حساب کاربری : ابتدا در سایت ثبت نام کنید.

احراز هویت : انجام روند احراز هویت و ثبت اطلاعات کارت بانکی، طبق دستور پلیس امنیتی فتا در تمامی صرافی های ایرانی الزامی است. شما در پینگی میتوانید با استفاده از احراز خودکار و بدون ارسال مدارک و تنها با مالکیت خط تلفن همراه سریعا احراز شده خرید و فروش خود را انجام دهید.

واریز ریال به صرافی : پس از شارژ کیف پول خود به مبلغ مورد نیاز توسط درگاه بانکی، فقط یک مرحله تا خرید تتر سریع و ارزان فاصله دارید.

فروش و خرید تتر : پس از ورود به بازارهای معاملاتی (مارکت) یا بخش صرافی ارز تتر را انتخاب کرده با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می‌توانید Tether بخرید. حداقل مبلغ برای فروش هم 100 هزار تومان است.

خرید تتر؛ خرید دلار دیجیتال بهتر است یا دلار کاغذی؟

در صرافی پینگی میتوانید در دو بخش به صورت بازار معامله کنید و یا اگر مبتدی هستید از بخش خرید و فروش سریع ( صرافی ) استفاده کنید.

کارمزد خرید و فروش تتر چقدر است؟

هدف صرافی پینگی ایجاد بستری شفاف برای معاملات است. به همین منظور کارمزد فروش و خرید تتر به صورت شفاف و دقیق به اطلاع کاربران رسانده شده است. ثبت‌نام و استفاده از سامانه‌ی پینگی کاملاً رایگان می‌باشد و تنها طبق توضیحات مندرج در صفحه کارمزدها و هزینه خدمات، از برخی معاملات و اعمال مالی انجام شده در سامانه، هزینه‌ی کمی به عنوان کارمزد کسر می‌شود. این مبلغ بین 0.3% الی 0.01% متغییر بوده که بر اساس حجم معاملات طی 30 روز گذشته محاسبه می شود.

 مزایای خرید تتر در ایران

1. برای ارسال ارز از ایران به سایر کشورها باید از مسترکارت، ویزاکارت یا حواله‌های ارزی استفاده کنید که قطعا هزینه به همراه دارند. در مقابل، انتقال ارز با استفاده از تتر در کیف پول دیجیتال هزینه‌ای ندارد و فقط باید مبلغ کمی به عنوان کارمزد تبدیل ارز ریال به ارز دیجیتال پرداخت کنید.

2. خرید دلار در صرافی‌های ایران تا سقف خاصی امکان‌پذیر است. در مقابل، خرید تتر و فروش آن هیچ محدودیتی ندارد و به همین دلیل برای معاملات تجاری بزرگ بین‌المللی ایده‌آل است.

3. همچنین در ایران با توجه به اینکه تحریم است می‌توانید از طریق تتر سود کنید. قیمت تتر برابر با یک دلار است و با توجه به این که قیمت دلار در کشور ما نوسان دارد می‌توانیم تتر بخریم و در زمانی که قیمت دلار افزایش تتر های خود را به دلار تبدیل کرده و سود کنیم.

شما می‌توانید برای خرید تتر از صرافی معتبر ارز دیجیتال پینگی استفاده کنید. لازم است بدانید در صرافی پینگی کارمزد کمتری پرداخت می‌کنید و تأیید احراز هویت در این صرافی خودکار است. پس نسبت به سایر صرافی های ایرانی با سرعت بیشتر و قیمت پایین تری میتوانید خرید تتر خود را انجام دهید.

خرید تتر؛ خرید دلار دیجیتال بهتر است یا دلار کاغذی؟معامله تتر در بخش بازار پینگی (p2p) با قیمت دلخواه با سایر کاربران

قیمت تتر، دلار دیجیتال

از آنجایی که به ازای هر USDT، یک دلار ذخیره می‌شود، همیشه انتظار می‌رود، قیمت تتر ثابت باشد اما گاهی این قیمت در بازار مبادلات جهانی زیر یک دلار و تا محدوده 0.98 دلار معامله می شود. که دلیل این امر را می‌توان به عرضه و تقاضا در صرافی‌های مختلف دانست. به عنوان مثال، برخی انتظار دارند سریعتر تتر خود را به دلار واقعی تبدیل کنند، لذا USDT را ارزان‌تر از یک دلار می‌فروشند.

اما این قضیه در صرافی‌های ایرانی گاهی بر عکس است و شما به دلیل تقاضای بالا و عرضه محدود گاهی ناچار هستید، USDT را گران‌تر بخرید. بنابراین برای پیدا کردن ارزانترین قیمت تتر یا خرید تتر ارزان، صرافی پینگی و نوبیتکس بهترین جا برای شماست. چون قیمت تتر در پینگی گاها حتی از قیمت تتر در نوبیتکس برای خرید پایین تر است.

بهترین کیف پول برای نگهداری تتر چیست؟

ارز تتر روی بستر TRC-20 و بسیاری از شبکه های دیگر راه اندازی شده است. اما با توجه به کارمزد پایین آن در شبکه ترون پر کاربرد ترین بستر برای انتقال تتر شبکه ترون میباشد. به ترتیب کیف پول های زیر بهترین کیف پول برای نگهداری آن است.

  1. کیف پول اتمیک Atomic wallet
  2. کیف پول Binance Chain Wallet
  3. کیف پول تراست ولت Trust Wallet
  4. کیف پول متامسک MetaMask
  5. کیف پول Safepal
  6. کیف پول ترزور Trezor
  7. کیف پول لجر Ledger

در صرافی های معتبر نظیر بایننس و پینگی که مجهز به نودهای اختصاصی روی بستر بلاکچین هستند شما میتوانید کیف پول ارز دیجیتال با آدرس ثابت و اختصاصی داشته باشید. به همین منظور در صورتی که دائما در حال خرید و فروش تتر هستید میتوانید از کیف پول صرافی پینگی استفاده کنید.

مدت زمان انتقال تتر چقدر است ؟

تتر بر روی دو بلاکچین اصلی قابل اجرا و راه‌اندازی است. در عمل همه این دو نوع تتر عملکرد یکسانی دارند، اما شما برای انتقال و خرید و فروش باید بدانید از تتر روی کدام شبکه استفاده می‌کنید. راحت‌ترین روش برای برای اینکه بفهمید شما از کدام تتر استفاده می کنید، کافی است به آدرس کیف پول تتر مراجعه نمایید.

شبکه اتریوم : دومین بلاکچین اتریوم نام دارد که ERC20 USDT یا Eusdt نامیده می شود. ادرس والت این نوع تتر با “0x” آغاز می‌شود.

شبکه ترون : TRC20 USDT تترهای روی این بلاکچین‌ها هستند و آدرس کیف پول با “TX” آغاز می‌شود.

بهترین زمان برای خرید تتر

برای پیش‌بینی بهترین زمان خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتالی، انجام سه تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و روانشناسی بازار پیشنهاد می‌شود. با توجه به نوسان قیمت دلار در ایران، طبق توضیحات ارائه شده برای خرید تتر می توانید در صرافی پینگی نسبت به معامله این ارز دیجیتال و بیش از 200 ارز دیجیتال دیگر بپردازید. از آنجایی که قیمت تتر تقریبا +1000 تومان بالاتر از ارزش دلار هست و یا گاها به دلیل افزایش تقاضا و در دسترس نبودن تتر کافی قیمت تتر بالاتر از قیمت دلار کاغذی میرود. بنابراین اکثر تریدرهای فعال بازار بر این عقیده هستند که خرید و فروش تتر سود بیشتری نسبت به خرید و فروش دلار کاغذی دارد.

صرافی پینگی به عنوان بازار مطمئن رمز ارزها در ایران امکان خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال در بستر صرافی آنلاین با کارمزد مناسب را فراهم کرده است. کاربران می‌توانند در کنار استفاده از سایت رسمی پینگی جهت خرید و فروش در حجم های بالا با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی این صرافی در اصفهان معاملات خود را به صورت حضوری هم انجام دهند.
چنانچه تصمیم به خرید تتر گرفتید همین الان به سایت صرافی پینگی به آدرس https://pingi.co مراجعه کنید. پشتیبانی آنلاین این سایت پاسخگوی سوالات شما در راستای خرید و نگهداری دلار دیجیتال هستند. در پینگی میتوانید با شناسه واریز بدون محدودیت درگاه بانکی ریال واریز کرده و آن را به ارز دیجیتال تبدیل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : خرید تتر؛ خرید دلار دیجیتال بهتر است یا دلار کاغذی؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *