خداحافظی ولی الله سیف با ریاست کل بانک مرکزی

ریاست کل بانک مرکزی

ریاست کل بانک مرکزی | این روزها در پی تمامی حواشی های اتفاق افتاده بسیاری از افراد دلیل این افزایش قیمت ها را در ایران تقصیر بانک مرکزی می دانند اما در این میان دولت نیز بیکار ننشتسته و نسبت به انجام تغییرات اساسی اقدام نموده است. اکنون در شرایط بازار فعلی بسیاری از افراد نسبت به ریاست کا بانک مرکزی یعنی ولی الله سیف بسیار حساس شده بودند و به همین دلیل امروز جایگزین ایشان یعنی عبدالناصر همتی توانست از دولت رای اعتماد دریافت نموده و به عنوان رئیس کل بانک مرکزی فعالیت نماید.

در جلسه‌ ی هیات دولت که امروز برگزار شد، عبدالناصر همتی توانست از دولت برای سمت ریاست کل بانک مرکزی رای اعتماد به‌ دست بیاورد. در این جلسه‌ همچنین از تمامی خدمت ها و تلاش‌ های بسیار ولی‌ الله سیف در زمان متصدی بودن به عنوان ریاست کل بانک مرکزی تقدیر صورت گرفت. در عین حال ریاست جمهوری، عبدالناصر همتی را به عنوان یک فرد تحصیل‌کرده، دانا و دارای تجربیات با ارزش در نظام بانکداری و بیمه، فردی با نشاط، فعال و دارای روحیه، قدرتمند و همچنین پرتوان معرفی نمود.

حکم ریاست کلی بانک مرکزی ولی‌ الله سیف در تاریخ 30 مرداد ماه سال 92 و مصادف با 55امین جلسه‌ ی مجمع عمومی بانک مرکزی صادر گردید و در همان جا نیز به امضاء ریاست جمهوری رسید. بر اساس مصوبه‌ ی مجمع تشخیص مصلحت نظام، حکم هر رئیس‌ کل بانک مرکزی 5 ساله می باشد و همچنین ریاست جمهوری در شرایطی که از دوره تصدی رئیس‌ کل بیشتر از یک سال باقی مانده باشد، می‌ تواند فرد مذکور را تغییر دهد و تصدی آن را به شخص دیگری بسپارد.

بر اساس مصوبه ی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست کل بانک مرکزی با پیشنهاد وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور و همچنین پس از تصویب هیات دولت، به همراه تأیید و حکم ریاست جمهوری منصوب می گردد و دوره ی ریاست‌ کل بانک مرکزی پنج سال می باشد که انتخاب مجدد این شخص بلامانع است.

از سال 1339  تاکنون ریاست کل بانک مرکزی 17 بار تغییر داشته است؛ از سال 1339 تا سال جاری به ترتیب آقایان ابراهیم کاشانی، علی‌ اصغر پورهمایون، مهدی سمیعی، خداداد فرمانفرمائیان، عبدالعلی جهانشاهی، محمد یگانه، حسنعلی مهران، یوسف خوش‌ کیش، محمد علی مولوی، علیرضا نوبری، سید محسن نوربخش، مجید قاسمی، سید محمد حسین عادلی، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری و محمود بهمنی و ولی‌الله سیف به عنوان روسای با نک مرکزی ایران فعالیت نموده اند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : خداحافظی ولی الله سیف با ریاست کل بانک مرکزی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *