حریم نه چندان خصوصی کاربران؛ آیا باید وبکم لپ تاپ را بپوشانیم!؟

وبکم لپ تاپ

پوشاندن وبکم لپ تاپ با نوار های چسب یا کاغذ و یا پوشش های مشابه آن ها از نظر خیلی از کاربران کار عجیب و باور نکردنی است و به احتمال زیاد شما را فردی شکاک و وسواسی بنامند ولی طبق خبر ها و گزارشات موجود در حوزه ی امنیت و طبق گفته های پیشگامان دنیای تکنولوژی و خبرنگاران حوزه مربوطه، این کار بسیار هوشمندانه و بسیار خوب است جهت حفظ حریم شخصی خود!

در طی سالیان گذشته بد افزار هایی بسیار خطرناک با قیمت بسیار ارزان در دست رس همه قرار گرفته و به کار بردم آن ها برای جاسوسی و خراب کاری در زندگی افراد مشهور رواج داشته است، و نکته ی بسیار جذاب این موضوع این است که برای بهره گیری از این سیستم و ابزار ها نفوذ به علم و تکنولوژی تخصصی و عجیبی نیاز نیست و موارد و نمونه های متنوعی وجود داشته است که در آن ها هکر های مبتدی به دوربین های امنیتی یا خانگی دست رسی پیدا کرده اند، که از این طریق می توان بهره های زیادی به صورت غیر قانونی و علیه افراد استفاده کرد.

این موضوع که اطلاعات و دیتا های افراد همیشه در خطر دزدی و فاش شدن است به سالیان گذشته برمیگردد و طی این مدت کار ها و اقدامات زیادی در جهت جلوگیری از سرقت ها و افشاگری ها انجام شده است اما همان طور که این سیستم های حفاظتی قوی تر می شوند سیستم های هک کردن نیز به طبع آن قوی تر و پیچیده تر می شوند. در این زمینه کاربران می بایست دوره ها یا مطالبی را مطالعه کنند تا بتوانند به طور کامل از دیتا ها و اطلاعات شخصی خود حفاظت کنند.

کاربران همچنین می بایست مواردی مثل استفاده از پسورد هایی که متشکل از اعداد و حروف است، همچنین کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزار های موجود که قابل اعتماد هستند دیتا ها و اطلاعات خود را به طور کامل طبقه بندی کرده و از لو رفتن و فاش شدن آن ها جلو گیری کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بررسی نحوه جعل اخبار زهرا لاریجانی توسط آمد نیوز

نظرات در مورد : حریم نه چندان خصوصی کاربران؛ آیا باید وبکم لپ تاپ را بپوشانیم!؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *