حال و هوای بازار خودرو پس از ارائه وام 25 میلیونی چگونه است؟

بازار خودروها مدتها است که از رمق افتاده و چند ماهی می شود که رکود بازار خودرو را در برگرفته است.مردم دیگر به دلایلی همچون کیفیت، دیگر نمی خواهند خودروهای داخلی را بخرند.
و حالا که چهار روز از اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی برای تشویق افراد به خرید خودرو می گذرد،این بازار کساد،کسادتر هم شده است.وضعیت به گونه ای است که قیمتها در بازار آزاد به شدت ریزش کرده و متقاضیان انگیزه ای برای خرید خودرو ندارند.با این وجود طبق آمار ارائه شده تا کنون بیش از ۶۰ هزار نفر برای خرید خودرو در قالب این طرح، ثبت نام کرده‌اند.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که جرقه این طرح را این مسئله زد که ۱۰۰ هزار خودرو در انبار خودروسازان باقی مانده است. بنابراین دولت دست به کار شد و طرحی را ارایه کرد که با استفاده از تسهیلات آن، مردم بتوانند راحت تر خودرو بخرند و البته خودروسازان هم خودروهای تولیدی خود را بفروشند.

اگر می خواهید بدانید با این وام چه ماشین هایی را با چه شرایطی میتوانید بخرید به این مطلب مراجعه کنید.

وام 25 میلونی خودرو3

از جمه افرادی که از این طرح استقبال کرده اند کسانی هستند که اکنون صاحب خودرواند،ولی تصمیم دارند خودروهای فعلی خود را فروخته و به عنوان پیش پرداخت بدهند؛پس زمان خوبی است که از این شرایط استفاده کنند.
اما از طرفی بخاطر رکود بازار خرید و فروشی که در ابتدا گفتیم با مشکل مواجه هستند و خریداری برای ماشین خود پیدا نمی کنند

گفتنی است خودرود سازان تاکید کرده اند این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد و بنابراین زمان خوبی است که متقاضیان واقعی خرید خودرو با این وام، وارد بازار شده و خرید کنند. دلیلشان هم این است که خرید خودرو با پیش پرداخت اندک، با سودی کمتر از متعارف این روزهای بانکها و در نهایت با اقساط ۴ ساله که معمولا از سوی خودروسازان در نظر گرفته نمی‌شود، کمتر زمانی وجود داشته است.

بخاطر شرایط استثنایی فراهم شده در این طرح استقبال خوبی از آن صورت گرفت،به گونه ای که روز گذشته نمایندگی های فروش خودروسازان در پاسخ به تقاضای مشتریان اعلام می کردند که ظرفیت فروش برخی مدل ها، به اتمام رسیده است؛ به همین دلیل برخی از انواع مدل های خودرو، روز گذشته با اعلام افزایش ظرفیت مواجه شدند و بنابراین شرایط اندکی بهتر شد و مردم می توانستند خودروهایی را که نمایندگی های فروش خودروسازان پیش از آن، تعداد آنها را محدود و در مواردی با اتمام ظرفیت فروش اعلام می کردند را هم خرید کنند.با این وجود بازار آزاد همچنان خواب زمستانی خود را ادامه می دهد، البته مراجعه برخی ها به این بازار یا مراکز خرید و فروش خودرو که در نقاطی از شهر مشغول به کار هستند، بالا رفته است اما اکثر مشتریان بدون فروش خودرو خود، به خانه باز می گردند و یا مجبورند که با ریزش قیمتها یک طوری کنار آیند و در نهایت خودرو خود را بفروشند و بعد هم خودروی جدید را با وام ۲۵ میلیون تومانی ثبت نام کنند.

اگر می خواهید بدانید با این وام چه ماشین هایی را با چه شرایطی میتوانید بخرید به این مطلب مراجعه کنید.

هم اکنون یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ فنی سالم به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ دوگانه سوز کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ مدل دیماه ۹۰ با کارکرد ۹۵ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید مدل ۸۷ ۱۴۱ فنی سالم ۱۲ میلیون تومان، پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۸۹ به نرخ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۹۲ به نرخ ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی فروشنده قیمتگذاری شده است.

پژو ۲۰۶ مدل ۹۰ با کارکرد ۷۶ هزار تومان قیمت ۲۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ با کارکرد ۶ هزار کیلومتر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. همچنین یک دستگاه پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۸۳ بژ متالیک ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۴۰۵ نوک مدادی مدل ۸۹ سالم ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۸۹ به قیمت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۹۱ به نرخ ۳۷ میلیون تومان، تندر ۹۰E۲ مدل ۸۷ به قیمت ۲۴ میلیون تومان و تندر ۹۰ با کارکرد ۱۶ هزار مدل ۸۸ نیز ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است.

اگر می خواهید بدانید با این وام چه ماشین هایی را با چه شرایطی میتوانید بخرید به این مطلب مراجعه کنید.

منبع : مهر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حال و هوای بازار خودرو پس از ارائه وام 25 میلیونی چگونه است؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. واقعا باعث تاسف و تالم برای این ملت زجرکشیده و محصور که مجبور هستند خودرو های آشغال در آشغال فرانسوی با قیمت های چند برابر قیمت جهانی بخرند و روز به روز بر کشته شدگان جاده ای افزوده بشه! افسوس که وام خرید خودرو از وام ازدواج و خرید مسکن که یکی از معضلات امروز جامعه و جوانان ایرانی ست ارجح تر است