توییتر فیلتر خواهد ماند

توییتر

توییتر | تقریبا 2 ماه پیش بود که نامه ی 6 و زیر و دو نماینده ی مجلس در سایت های خبری خبرساز شد. نامه ی این افراد مبنی بر این بود که قصد داشتند پس از فیلتر شدن تلگرام، دستور رفع فیلتر توییتر صادر گردد. لازم به ذکر است که شبکه اجتماعی توییتر مدت زمان طولانی است که در ایران فیلتر شده است و دستور فیلترینگ آن توسط وزارت ارتباطات صادر نشده است و مستقیم با دستور قضایی دادستانی کل کشور فیلترینگ صورت گرفته است.

فیلترینگ توییتر

بر اساس گفته ی رئیس کمیته‌ی ارتباطات مجلس، رمضانعلی سبحانی فر، در طی نشست خبری در ساعت‌ های آخر برگزاری نمایشگاه الکامپ 24، نتیجه به این منجر شد که با توجه به قابل کنترل ‌تر بودن شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به پیام رسان تلگرام و به منظور فراهم‌ ساختن امکان تعامل افراد جامعه در یک فضای مجازی، رفع فیلتر توییتر در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه قرار داشت و با امضای 6 وزیر و 2 نماینده‌ی عضو کارگروه فیلترینگ تایید شد ولی این بحث با نظر منفی دادستانی کشور به طور کامل مخدومه شد.

بر اساس گفته های سبحانی فر، قوه ی قضاییه گفته است که این فیلترینگ توسط حکم دادگاه صورت گرفته استو نباید در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح گردد.در این شرایط از این به بعد تنها مدعی العموم می توانند در صورت صلاح دید وارد موضوع رفع فیلتر توییتر گردند. بر اساس ادامه ی گفته های سبحانی فر بحث فیلترینگ اینستاگرام در این کارگروه مطرح نگردیده و قرار بر این نیست که هیچ اختلالی در روند فعالیت آن ایجاد گردد. در خصوص کدهای USSD نیز گفته شد که ادامه ی کار آن ها تایید شد و دیگر این بحث مطرح نخواهد شد.

در این میان تمامی موضوعات در اصل مسکوت شده اند و اکنون باید به شرایطی که در خصوص شبکه های اجتماعی پیش آمده است تنها کفایت به آن ها را پذیرفت.

 

اکنون دیگاه شما در این خصوص چیست؟

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انگار باید با اینستاگرامم خدافظی کنیم ...!

نظرات در مورد : توییتر فیلتر خواهد ماند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *