توییتر رفع فیلتر نخواهد شد

توییتر

رفع فیلتر توییتر | چندی پیش خبری مبنی بر ارسال نامه ای به دادستانی کشور به امضای چهار وزیر و دو نماینده ی مجلس مبنی بر رفع فیلتر شبکه ی اجتماعی توییتر منتشر شد و حتی وزیر ارتباطات در این خصوص در موارد بسیاری اظهار امیدواری نمود. اما در این میان معاون دادستانی کشور و حتی دادستان کل کشور صحبت های بسیاری در این خصوص اظهار داشت و مخالفت خود را بارها در این مورد اعلام نمود، اکنون گویا این مخالفت ها قطعی شد و دیگر توییتر رفع فیلتر نخواهد شد.

جزئیات فیلترینگ توییتر

به دنبال بحث های مطرح شده در خصوص رفع فیلتر شبکه ی اجتماعی توییتر و همچنین تاکید آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، عبدالصمد خرم آبادی در صفحه یشخصی خود در مورد پیامرسان داخلی سروش اذعان کرد که دنبال مصاحبه‌ های مکرر جهرمی در مورد احتمال طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، خبرنگاران سوالات بسیاری را مطرح نموده اند که پاسخ این سوالات ارائه می گردد.

توییتر

خرم آبادی در سخنان خود گفت:

اساسا کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه حوزه ی نقض دستورات و احکام قضایی نمی باشد. در نتیجه مباحث رفع فیلتر شبکه ی اجتماعی توییتر در جلسات این کارگروه مطرح نخواهد شد و توییتر رفع فیلتر نمی گردد. درخواست آذری جهرمی مبنی بر طرح مسئله ی رفع فیلتر توییتر در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخواستی خلاف قوانین حقوقی است و در صورتی که شخصی تصور می‌ کند که طرح مکرر چنینی درخواستی در رسانه‌ ها، منع قانونی آن را برطرف می نماید؛ این فکر کاملا نادرست است. اساسا توییتر یک شبکه اجتماعی آمریکایی می باشد که کنترل آن در اختیار دشمنان کشور است و مدیران این شبکه ی اجتماعی در فتنه سال 88 مستقیما از آن حمایت نمودند. هم اکنون نیز این شبکه ی اجتماعی دارای میلیون‌ ها محتوای مجرمانه می باشد که وزارت ارتباطات از نظر فنی امکان پالایش حتی یک مورد آن را ندارد.

خرم آبادی در پایان سخنان خود افزود:

در این شرایط که بیشتر از قبل نقاب از چهره ی پلید ایالات متحده ی آمریکا جهانخوار برداشته شده است و دشمنی‌ های آن آشکارتر شده، انتظار داریم که وزارت ارتباطات به جای آن که پیگیری رفع فیلتر شبکه‌ های تحت نظارت آمریکا را بکند، پیگیر محقق شدن شبکه ملی اطلاعات و حمایت بالاتر از پیام رسان‌ های داخلی باشد.

 

بیشتر بخوانید  رابط کاربری توییتر تغییر می کند

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : توییتر رفع فیلتر نخواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *