تهاجم سایبری آمریکا را سردرگم کرد

هکرها

ایران پرس: حمله سایبری بی سابقه به آمریکا، ادعاهای مقامات آمریکایی را مبنی بر این که این کشور قوی ترین قدرت سایبری جهان است، زیر سئوال برده و نشان می دهد که دشمنان آمریکا می توانند ضربات بزرگی به این کشور وارد کنند.
این حملات سایبری بسیاری از سازمان ها و نهادهای فدرال امریکا را هدف قرار داده است. پس از وزارتخانه های خزانه داری، بازرگانی و دفاع آمریکا (پنتاگون)، اکنون مقامات وزارت انرژی و اداره ملی امنیت هسته‌ ای این کشور که مدیریت ذخایر تسلیحات هسته‌ای را بر عهده دارد اعلام کردند که شواهدی در دست دارند مبنی بر این که هکر‌ها به شبکه اطلاعاتی این دو نهاد آمریکایی دست یافته اند.

اف بی آی، دستگاه‌های اطلاعاتی و شاخه سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند در چند روز اخیر به ابعاد گسترده تهاجم سایبری پی برده اند. مقامات فدرال آمریکا هنوز در تلاش هستند که گستره خسارت‌های وارد شده را ارزیابی کنند.

این حملات سایبری نشانگر چند مساله است. نخست اینکه مهاجمان سایبری یا همان هکرها Hackers به صورت کاملا سازمان یافته و هدفمند، این حملات سایبری را انجام می دهند. به عبارت دیگر، در پشت این تهاجمات سایبری، همان گونه که مقامات آمریکایی نیز ناچار به اعتراف به آن شده اند، دولتی قرار دارد که هدف بزرگی را از این حملات در سر دارد.

در این زمینه برخی رسانه های امریکایی همانند روزنامه واشنگتن پست، یک گروه هکر روسی به نام کوزی بیرCozy Bear را مسئول این تهاجم سایبری بی سابقه قلمداد کرده اند. اما این ادعا به شدت از جانب روسیه رد شده است و آن را گامی در راستای افزایش روس ستیزی در امریکا در آستانه روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا یعنی جو بایدن دانسته اند.

به نظر روس ها هدف از این اتهام سازی این است که از همان ابتدای کار دولت جدید آمریکا، رویکرد ضد روسی آن تقویت شده و اقداماتی را در راستای مجازات مسکو انجام دهد. با این حال رسانه های آمریکایی همچنان به متهم کردن روسیه ادامه می دهند.

به گفته آلکس مارکوآرت Alex Marquardt خبرنگار ارشد شبکه سی ان ان، یافتن کلمه‌ای که پیچیدگی این حملات سایبری را به درستی توصیف کند، دشوار است ماجرا به اقدامات هکر‌های روسی مربوط است. تا جایی که متوجه شده ایم آن‌ها در سال گذشته در داخل شبکه‌های دولت فدرال آمریکا بوده اند تا اینکه چند روز پیش، دولت فدرال آمریکا متوجه این مساله شد.

بیشتر بخوانید  در صورت هک حساب شخصی چه کنیم؟

البته جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا از هم اکنون موضع گیری تندی در این زمینه داشته و عاملان این حمله را تهدید کرده است. بایدن با تاکید بر این که امنیت سایبری را سرلوحه اقدامات دولت خود قرار خواهد داد، گفت، حملات سایبری علیه نهاد‌های فدرال آمریکا موضوعی بسیار نگران کننده است.

مساله دوم اینکه حملات سایبری کنونی به آمریکا نشان می دهد که به رغم تلاش های بسیار گسترده واشنگتن برای توسعه توانمندی سایبری خود در دو بعد تدافعی و تهاجمی، اما دشمنان آمریکا نیز هم زمان به تقویت توانایی های سایبری خود پرداخته و در عمل توانسته اند با حملات بسیار گسترده به نهادهای دولت فدرال آمریکا عملا آن را تا آستانه فلج و ناتوانی کامل پیش ببرند.

دولت ترامپ در سپتامبر 2018 استراتژی ملی امنیت سایبری جدیدی را اعلام کرد که در آن اولویت های دفاعی دولت فدرال درعرصه سایبری تشریح و بر حمله به هکرهای خارجی تاکید شده است.

در این سند به هکرها و گروه‌های مجازی خارجی هشدار داده شده که از این به بعد تحت استراتژی جدید امنیت سایبری آمریکا، تدابیر تهاجمی علیه آنها افزایش خواهد یافت.

با این حال اکنون مشخص شده که این تهدیدها توخالی بوده و واشنگتن عملا در برابر بزرگترین تهاجم سایبری به آمریکا ، دچار سردرگمی و انفعال شده است.

نویسنده: سید رضا میرطاهر

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تهاجم سایبری آمریکا را سردرگم کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *