تقریبا سه میلیون کاربر فیسبوک در خطر افشای اطلاعات هستند

کاربر فیسبوک

سه میلیون کاربر فیسبوک در خطر افشای اطلاعات هستند | این افراد که در تست my personality شرکت کرده بودند هم اکنون در خطر دسترسی به اطلاعات شخصیشان قرار دارند. این اخبار از new scientist درض پیدا کرده است. اطلاعات دریافت شده در سایتی با امنیت بسیار پایین و ضعیف قرار دارد و هر لحظه امکان هک شدن به وسیله هکر های امنیتی و به سرقت بردن اطلاعات و مهم تر از این موضوعات دسترسی پیدا کردن به اطلاعات کاربران که محتوای آن ها پاسخ کاربران به تست شخصیت و اطلاعات خود اشخاص می باشد.

بر اساس گفته کاربران نام و اسم کاربری افراد از اطلاعات ذکر شده نیست ولی جواب پرسش ها که نشانگر نوع و چگونه شخصیت و رفتار های آن هاست موجود است. برای مثال سن فرد و جنسیت آن و یا متاهل یا مجرد بودنش در آن ذکر شده است .در حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر از افرادی که در این تست شرکت کرده بودند هم اکنون وضعیت متاهل بودنشان را در فرم ها بروز رسانی کرده اند.

در ابتدای این تست به شرکت کنندگان گفته شده که اطلاعات محرمانه و فقط برای تحقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت و لی سایت new scientist گفته اطلاعات موجود در تست ، در عرض یک دقیقه براحتی در اینترنت با یک سرچ ساده در دسترس عموم قرار می گیرد. و تمامی افراد براحتی می توانند اطلاعات شخصی شرکت کنندگان را دانلود کنند. در این تست شخصیت که به اسم تست روانشناسی my personality مطرح شده ، حدود ۶ میلیون نفر شرکت کرده اند و تقریبا نیمی از این شرکت کنندها از قبل قبول کرده اند در صورت اشتراک گذاری این تست با آن مشکلی ندارند و این گزینه را تیک زده اند.

این اشتراک گذاری به صورت ناشناس بوده است. مخاطبان این تابیده را قبول کرده اند که سایر پژوهش کنندگان هم از این اطلاعات استفاده کنند اما باید به صورت ناشناس باشد. افرادی که این تست را انجام داده اند اطلاعات را در دسترس ۲۸۰ نفر قرار دادند و با این کار متخصصان نتیجه‌ را بیان کنند. و قابل توجه است که بسیاری از کارکنان فیسبوک و سایر شرکت های بزرگ جهان در لیست ۲۸۰ نفر قرار دارند. الکساندر کوگان در هر دوی این پروژه حضور داشته است.

بیشتر بخوانید  فواید شبکه های اجتماعی از مضرات آن بیشتر است

این نوع دسترسی پیدا کردن به اطلاعات افراد ، بی آبرویی و رسوایی کمبریج انالیتیکا را به دنبال دارد. در این تست هم که تستی به اسم this is your digital Life نام داشت حدودا اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در دستان آفرادی قرار گرفت نباید می گرفت. در این تست هم محققان دانشگاه کمبریج هم دست داشتند و همچنین محقق و ریس آقای الکساندر کوگان است. الکساندر کوگان از پژوهشگران روانشناسی این دانشگاه است که در آزمون ذکر شده نقش پررنگی را دارا بود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تقریبا سه میلیون کاربر فیسبوک در خطر افشای اطلاعات هستند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *