تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3

تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3

برند قدیمی شیائومی در چند سال اخیر توانسته با میان‌رده‌های خود غوغایی در بازار این دسته از گوشی‌ها به راه بیندازد. این برند میان‌رده‌های خود را در سری‌های مختلفی دسته‌بندی کرده که یکی از آنها POCO است. از طرفی دو تا از محبوب‌ترین محصولات سری POCO نیز گوشی‌های شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 هستند. به همین خاطر بسیاری از کاربران که قصد خرید میان‌‎رده‌های شیائومی را دارند، ممکن است بر سر دوراهی انتخاب این دو گوشی قرار بگیرند. اما ما در تیم خبری اوبو تصمیم گرفتیم که راهنمایی جامع را به منظور مقایسه این گوشی‌های جذاب به شما عزیزان ارائه دهیم. پس اگر مایلید تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 را از ابعاد مختلف بدانید، این راهنما را مطالعه فرمایید.

تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3: مشخصات کلی

مدل گوشی

شیائومی پوکوX3

شیائومی پوکوM3

پردازنده

تراشهQualcomm SM7150-AC Snapdragon 732GQualcomm SM6115 Snapdragon 662
نوع پردازنده64 بیتی64 بیتی

صفحه‌نمایش

نوعIPSIPS
اندازه6.7 اینچ6.53 اینچ
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1080 در 2340 پیکسل

دوربین

تعداد لنزها43
رزولوشن دوربین پشت64 مگاپیکسل (اصلی عریض)، 13 مگاپیکسل (فوق عریض)، 2 مگاپیکسل (ماکرو)، 2 مگاپیکسل (تشخیص عمق)64 مگاپیکسل (اصلی عریض)، 2 مگاپیکسل (ماکرو)، 2 مگاپیکسل (تشخیص عمق)
رزولوشن دوربین سلفی20 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن فیلمبرداری2160 در 3840 (30 فریم بر ثانیه)1080 در 1920 (30 فریم بر ثانیه)

باتری

ظرفیت5160 میلی‌آمپر‌ساعت6000 میلی‌آمپر‌ساعت
باتری قابل تعویضنداردندارد
قابلیت شارژ سریعدارددارد
درگاه اتصال شارژرUSB Type-CUSB Type-C

امکانات امنیتی

حسگر اثر انگشتدارددارد
قابلیت تشخیص چهرهدارددارد

سایر ویژگی‌ها

وزن بدنه215 گرم198 گرم
سیستم عاملاندروید 10اندروید 10
تعداد سیم کارت22
شبکه‌های ارتباطی4G، 3G، 2G4G، 3G، 2G

تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو :M3بررسی دقیق‌تر ویژگی‌ها

اگر نگاهی به جدول بالا بیاندازید، با تفاوت این دو میان‌رده به صورت کلی آشنا می‌شوید. اما بیایید مشخصات این دو مدل را جزئی‌تر بررسی کنیم.

تفاوت در طراحی

در بخش اندازه، تفاوت بسیار اندکی میان این دو گوشی به چشم می‌خورد. در بخش وزن نیز POCO X3 تنها به اندازه 17 گرم سنگین‌تر از M3 است. اما از بحث سایز و وزن که بگذریم، می‌رسیم به ظاهری که شیائومی برای این دو میان‌رده خود انتخاب کرده است. با وجود آن که طراحی هر دو گوشی مدرن است، اما ظاهر آنها کاملاً متفاوت از هم هستند. در پوکو X3 قسمت وسط بدنه پشتی بافتی متفاوت دارد که در حالت عادی و بدون قرار گرفتن در نور هم به شکل یک نوار عمودی در وسط قاب گوشی به چشم می‌خورد. در مقابل قاب پوکو M3 کاملاً ساده است.

اما در کنار ظاهر، تفاوت اصلی طراحی این دو گوشی به محل قرارگیری لنزهای دوربین اصلی برمی‌گردد. در پوکو X3 یک قاب بزرگ دایره‌ای شکل در وسط بالای قاب به چشم می‌خورد. داخل این قاب بزرگ نیز یک قاب تقریباً بیضی‌شکل قرار دارد که میزبان لنزهای دوربین و فلش است. این در حالی است که در پوکو M3 یک قاب مستطیلی بزرگ بالای قاب پشتی جا خوش کرده است. لنزهای دوربین نیز در یک قاب چهارگوش که سمت چپ این قاب بزرگ‌تر قرار دارد مهمان شده‌اند. بنابراین طراحی قاب پشتی در این دو مدل به طور کامل متفاوت است.

دیگر تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 در حوزه طراحی، به جایگاه لنز سلفی مربوط می‌شود. در پوکو X3 لنز سلفی در یک Punch Hole یا همان حفره قرار گرفته است. در عوض در پوکو M3 یک ناچ قطره‌ای را شاهد هستیم.

اما مهم‌تر از ظاهر، می‌رسیم به کیفیت این دو بدنه. هر دو گوشی دارای فرم پلاستیکی هستند؛ اما روی آنها از جنس شیشه است. اما یک تفاوت کوچک در کیفیت این دو بدنه دیده می‌شود. قسمت شیشه‌ای پوکو X3 دارای محافظ گوریلا گلس 5 است؛ اما این قسمت در پوکو M3 از گوریلا گلس 3 بهره برده است.

تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3

این دو گوشی چقدر در قیمت تفاوت دارند؟

در بررسی تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 از نظر قیمت، با اختلافی حدوداً 2 میلیون تومانی رو به رو هستیم. این اختلاف نیز به پوکو X3 مربوط است که گران‌قیمت‌تر از M3 است. بنابراین می‌توان حدس زد که بیشتر مشخصات سخت‌افزاری X3 در سطح بالاتری به نسبت M3 قرار دارند. اما باید ببینید که آیا این تفاوت‌ها به اندازه‌ای هستند که ارزش پرداخت این 2 میلیون تومان را برای شما داشته باشند یا نه؟

وضعیت دوربین‌ها

یکی از مهم‌ترین مشخصاتی که در خرید گوشی بسیار مورد توجه است، کیفیت لنزهای دوربین است. پس بیایید ببینیم تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 در بخش دوربین به چه ترتیب است. X3 یک لنز بیشتر از M3 دارد و دارای 4 ماژول دوربین است. آن یک لنزی که در M3 وجود ندارد، لنزی از نوع فوق عریض است.

لنز اصلی در هر دو دوربین رزولوشنی 64 مگاپیکسلی دارد. کیفیت دو لنز دیگر نیز در هر دو گوشی یکسان‌اند. بنابراین کیفیت عکاسی دوربین اصلی این دو میان‌رده مانند هم هستند.

اما یک تفاوت مهم در بخش دوربین اصلی بین این دو گوشی مطرح است و آن مربوط به کیفیت فیلمبرداری می‌شود. در پوکو X3 چند رزولوشن برای فیمبرداری داریم که حداکثر آن 2160 در 3840 پیکسل، یعنی 4K است. در پوکو M3 نیز چند رزولوشن وجود دارد؛ اما خبری از 4K در آن نیست و حداکثر کیفیت فیلمبرداری، 1080 در 1920 است.

تفاوت دیگر دوربین‌ها نیز متعلق به لنز سلفی است. در X3 لنز 20 مگاپیکسلی و در M3 لنز 8 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی داریم.

مقایسه صفحه‌نمایش‌ها

در بخش صفحه‌نمایش تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 بسیار کم است. نمایشگر هر دو گوشی از نوع IPS است. اما رزولوشن X3 کمی بالاتر از M3 است. اما با وجود این باز هم کیفیت این دو را می‌توان تقریباً یکسان دانست. البته سایز نمایشگر M3 به اندازه 1.7 اینچ بزرگ‌تر از X3 است.

عملکرد پردازنده‌ها

اما برسیم به مهم‌ترین بخش سخت‌افزاری، یعنی قدرت پردازنده. تراشه پردازنده هر دو گوشی از نوع اسنپدراگون است که از قدرتمندترین تراشه‎‌های حال حاضر محسوب می‌شوند. اما سری تراشه X3 همانطور که با توجه به قیمت آن پیش‌بینی می‌شود، بالاتر از M3 است.

هر دو گوشی برای کارهای روزمره و عادی کاملاً مناسب‌اند. اما اگر اهل استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های سنگین‌تر هستید، قطعاً از M3 عملکرد روان‌تری را دریافت خواهید کرد.

توان باتری‌ ‌‌ها به چه صورت است؟

یک تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 به میزان شارژدهی آنها برمی‌گردد. ظرفیت باتری M3 برابر با 5160 میلی‌آمپرساعت است. از طرفی این باتری از شارژر با توان 33 وات پشتیبانی می‌کند. اما X3 دارای یک باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپرساعت است که شارژر آن 18 واتی است.

با توجه به اعداد بالا، در بحث میزان شارژدهی بدون شک M3 برنده این رقابت است. در واقع می‌توان چنین ظرفیتی برای یک میان‌رده جزو بهترین گزینه‌ها حتی در مقایسه با برندهای دیگر است.

جمع‌بندی تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3

در زمینه طراحی که همانطور که مشاهده کردید، هر دو گوشی کاملاً مدرن‌اند و انتخاب مدل برتر در این بخش کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. البته یادآوری می‌کنیم X3 از نسخه بالاتری از فناوری گوریلا گلس برخوردار است. اما شاید این ویژگی به‌تنهایی نتواند این مدل را پیروز میدان کند.

در بخش دوربین نیز وقتی صحبت از عکاسی با دوربین اصلی است، تفاوت آن چنانی بین این دو گوشی دیده نمی‌شود. فقط وجود یک لنز فوق عریض در X3 یک امتیاز برای آن محسوب می‌شود. اما وقتی صحبت از فیلمبرداری است، قطعاً X3 با رزولوشن 4K خود یک پله بالاتر است. البته این بدان معنی نیست که M3 فیلمبرداری خوبی را به نمایش نمی‌گذارد. بنابراین اگر فیلمبرداری قابل قبولی می‌خواهید هر دو گوشی کاملاً جوابگو هستند. اما اگر به دنبال فیلمبرداری حرفه‌ای‌تر هستید، باید به سراغ X3 بروید.

در بخش بعدی یعنی عملکرد پردازشی نیز اگر اصولاً کاری که با گوشی موبایل خود دارید در حد متوسط است، M3 کاملاً مناسب شماست. اما اگر از گیمرهای موبایل هستید، X3 انتخاب برتری خواهد بود.

در مورد صفحه‌نمایش این دو گوشی تقریباً یکسان‌اند؛ اما M3 در سطح کمی بالاتر قرار دارد. در نهایت پیرامون قدرت باتری، بدون شک M3 گزینه برتر محسوب می‌شود.

تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3

خرید گوشی‌های شیائومی پوکوX3 و پوکو M3 از فروشگاه آنلاین اوبو

امیدواریم با مطالعه این راهنما توانسته باشید گزینه ایده‌آل خود را از میان این دو گوشی انتخاب کنید. لازم است اشاره کنیم که چنانچه قصد خرید گوشی‌های شیائومی پوکوm3 و پوکو M3 یا هر مدل دیگری را از هر برندی دارید، می‌توانید محصول دلخواه خود از فروشگاه Obbo به صورت اینترنتی سفارش دهید.

فروشگاه آنلاین اوبو بستر فروش مستقیم شرکت وارداتی مدیاپردازش است. مدیاپردازش از جمله شرکت‌هایی است که سال‌ها در زمینه واردات محصولات دیجیتالی از برندهای معتبر دنیا فعالیت داشته و عناوین ارزشمندی مانند بزرگ‌ترین واردکننده رسمی و مجاز گوشی هوشمند از دید گمرک ایران را از آن خود کرده است.

در حال حاضر حدود یک سال است که از عمر فروشگاه اوبو می‌گذرد. از همان ابتدا تا به امروز نیز اولویت این فروشگاه ارائه خدماتی درخور کاربران گرامی بوده است. شما عزیزان می‌توانید وارد این سایت فروشگاه شده و ضمن مشاهده مشخصات دقیق هر محصول، سفارش خود را ثبت کنید. محصول شما در کمترین زمان ممکن و با ضمانت سلامت به دست شما خواهد رسید. از این که با اوبو همراه بودید سپاسگزاریم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تفاوت گوشی شیائومی پوکوX3 و پوکو M3

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *