تفاوت سراتو سایپا و وارداتی

تفاوت سراتو سایپا و وارداتی

تفاوت سراتو سایپا و وارداتی : سراتو یکی از خودروهای تولیدی کمپانی کره ای کیا (KIA) می باشد که در اوایل سال 2008 به ایران وارد شد و بسیاری از افراد که قصد خرید خودرویی لوکس و خانوادگی را داشتند از آن استقبال نمودند. قطعا این روزها شنیده اید که این خودروی وارداتی در ایران توسط شرکت سایپا مونتاژ می گردد و در اصل دیگر این خودرو وارداتی به حساب نمی آید. این خودرو زمانی به ایران آمد که خط تولید آن در کمپانی کره ای کیا متوقف شده و سایپا پس از توقف تولید تازه در سال 1393 تولید آن را در ایران آغاز کرد و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این موضوع ضعف شرکت خودروسازی ایران یعنی سایپا را می رساند که یک خودروی رده خارج شده را تولید می نماید.

تفاوت سراتو سایپا و وارداتیتفاوت های فنی سراتو سایپا و سراتو وارداتی

شرکت سایپا این خودرو را در اصل مونتاژ کرده و به فروش می رساند و قطعا قطعات به کاربرده شده در زیر کاپوت این خودرو مونتاژ شده هستند. سراتو 1600 سی سی دارای قدرت 124 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتون متر و یک گیربکس 6 سرعته ی دستی می باشد ولی اگر بخاطر داشته باشید این خودرو به دلیل داشتن گیربکس دستی مورد استقبال قرار نگرفت زیرا نسخه ی وارداتی این خودرو با موتور 1600 سی سی نیز دارای گیربکس اتوماتیک بود و قیمت کاملا به صرفه ای نیز داشت. سراتو دارای گیربکس اتوماتیک در ایران دارای یک موتور 2000 سی سی یا قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتون متر می باشد که این موتور مجهز به یک گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک و تیپ ترونیک بوده که نیرو را به چرخ های جلو انتقال می دهد. اگر کمی به سراتو 2010 وارداتی دقت کرده باشید خواهید دید این خودرو در زمان عرضه دارای یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته بود ولی اکنون نسخه ی مونتاژ شده ی این خودرو دارای یک گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک می باشد. یکی دیگر از تفاوت های نسخه ی وارداتی و مونتاژ شده عدم وجود سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP) در خودروهای مونتاژی سایپا می باشد و به عنوان نقطه ی ضعف آن به حساب می آید.

بیشتر بخوانید  مدیریت گروه خودروسازی سایپا تغییر کرد

تفاوت سراتو سایپا و وارداتیتفاوت اصلی در امکانات رفاهی

بسیاری از امکاناتی که در خودروی سراتو وارداتی وجود داشت، در نسخه ی مونتاژ شده ی این خودرو توسط سایپا دیده نمی شود برای مثال سراتو تولید سایپا سانروف ندارد. صندالی های نسخه ی مونتاژ شده از جنس پارچه ی ساده می باشند که دیگر خبری از کیفیت بالای روکش های صندلی نیست. گرمکن صندلی ها بر روی نسخه ی مونتاژ شده مشاهده نمی شود در حالی که سراتوهای وارداتی اکثرا دارای گرمکن صندلی بودند. سنسور نور و باران نیز در سراتوهای دنده ای موجود ندارد و تنها در سراتوهای اتوماتیک مشاهده می گردد.سیستم تاشوی برقی آینه بغل های این خودرو نیز حذف شده است و تنها دارای تنظیم برقی می باشد. در سراتو دنده ای سیستم تهویه به صورت دستی طراحی شده است ولی مدل اتوماتیک دارای تهویه ی خودکار می باشد.

تفاوت سراتو سایپا و وارداتیدر ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تفاوت سراتو سایپا و وارداتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *