تعریفی از دوربین دوگانه و تفاوت های اعمالی توسط آن

دوربین دوگانه

قسمت اعظم از محبوبیت یک گوشی موبایل به چگونگی دوربین آن بستگی دارد. در طول سال ها که گوشی ها مجهز به دوربین شده اند تغییرات و تحولات زیادی را برای دوربین هایشان تجربه کرده اند و آخرین قسمت و جدید ترین تغییر موجود در بخش دوربین به وجود آمدن دوربین های دوگانه است که بر طبق آمار و ارقام موجود به طور گسترده ای مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این دوربین ها دنیای کاربران را متحول کرده اند و همچنین امکان ثبت لحظات کاربران را با کیفیت و زیبایی هر چه بیشتر فراهم می کنند. همان طور که شما عزیزان هم به خوبی می دانید این دوربین ها ویژگی های زیادی دارند که در اینجا به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

دوربین دوگانه

تصاویر شارپ تر

عکاسی با دوربین هایی که این قابلیت را دارند خیلی هیجانی تر است به این دلیل که تصاویر شارپ تر، جذاب تر و تماشایی تر هستند. در دوربین های دوگانه به دلیل قدرت لنز آن ها می توان تصاویر را شارپ تر تهیه کرد به همین دلیل تصاویری که با ابن دوربین ها گرفته می شود به نسبت عکس هایی که با دوربین های ساده ی تک لنزی گرفته می شود خیلی بهتر است.

مات کردن تصاویر پس زمینه

یکی از ویژگی ها و خصوصیات مهم در ابن دوربین ها، امکان بوکه کردن عکس است، یا به عبارتی دیگر مات کردن قسمت پس زمینه ی عکس نسبت به سوژه ی اصلی است. این ویژگی باعث شده است تا کاربران بتوانند عکس های هنری بسیار زیبا را ثبت کنند و همچنین شایان ذکر است که این خصوصیت در مورد دوربین های دوگانه یکی از بهترین خصوصیت ها برای کاربران است.

زوم کردن بدون کم شدن کیفیت تصویر

از هر کاربری سوال کنید که آیا موقع عکاسی با دوربین گوشی زوم می کنید به احتمال ۹۰ درصد پاسخش منفی خواهد بود زیرا زوم کردن رابطه ای معکوس با کیفیت تصویر دارد اما با ورود دوربین های دوگانه ی گوشی های هوشمند جدید این حالت موحود کاملا از بین رفت به ابن شکل که حتی هنگام ثبت تصاویر با زوم کردن کامل بر روی آن از کیفیت تصویر چیزی را از دست نمی دهید.

بیشتر بخوانید  کانن چگونه توانسته در میان برندهای دوربین بدون آینه موفق باشد

ثبت عکس های پرسپکتیو

همان طور که شاید از دوران ابتدایی یا راهنمایی یادتان باشد عکس های پرسپکتیو یعنی عکس هایی که عمق در تصویر معلوم باشد و به طوری باشد که فاصله ی اجسام داخل تصویر را با هم مقایسه کنیم. یکی از بهترین ویژگی ها و خصوصیات دوربین های دوگانه این است که عمق و فاصله را در تصاویر به طور همزمان در عکس ثبت می کنند و به همین ترتیب عکس‌ های پرسپکتیو ثبت می کنند. در برخی از این دوربین های دوگانه این نوع از عکاسی به طوری قوی است که فرد بیننده ی عکس فکر می کند که عکس سه بعدی است.

دوربین دوگانه

جزئیات بیشتر و دقیق تر در عکاسی

همان طور که از اسم این نوع دوربین های پیدا است، دارای دو لنز هستند که یکی از آن ها معمولا فقط دو رنگ سیاه و سفید را تشخیص می دهد اما با این حال جزئیات بیشتری را در تصویری برداری اعمال می کند که بسیار بیشتر از دیگر دوربین های قوی یک لنزی است. همین خصوصیت در دوربین های جدید دوگانه باعث می شود تا همان طور که در بالا گفتیم تصاویر و عکس ها شارپ تر و بسیار طبیعی تر به نظر برسند.

عکاسی با حالت اولترا واید

یکی دیگر از امکانات و تجهیزات دوربین های دوگانه امکان عکاسی با زاویه ی باز یا همان عکاسی با حالت اولترا واید است که به کاربر اجازه می دهد تا در حین عکاسی به خصوص در حالت سلفی از پس زمینه ی بیشتری برخوردار باشد. یقینا آمدن دوربین‌ های جدید دوگانه به عرصه ی تکنولوژی ساخت گوشی های موبایل یک تحول و دگرگونی بزرگی به حساب می آید و همچنین تجارب کاربران و مصرف کنندگان را به مراتب هیجان انگیز تر و بهتر تر می‌ کند. این دوربین های دوگانه اولین و آخرین پیشرفتی نیستند که دوربین های گوشی های موبایل به خود دیده اند، ورود دوربین های سه گانه یا حالت ها و تغییرات دیگر ممکن است این دوریین ها را از یادمان ببرد پس می بایست منتظر پیشرفت های دیگر در این عرصه باشیم.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تعریفی از دوربین دوگانه و تفاوت های اعمالی توسط آن

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *